مهلت یک هفته‌ای به خریداران ایرانی بیت‌کوین

کد خبر: 1083686

فعالیت صرافی ارز دیجیتال بایننس، در یک ماهه اخیر توسط کشورهای زیادی به دلیل مغایرت با قوانین آن جامعه و عدم احراز هویت در آن متوقف شد. این ممنوعیت که در حال افزایش در دیگر نقاط دنیا بود، بایننس را مجبور به تطبیق یافتن با قوانین کشورها نمود.

مهلت یک هفته‌ای به خریداران ایرانی بیت‌کوین

55 آنلاین به نقل از بورسان، فعالیت صرافی ارز دیجیتال بایننس، در یک ماهه اخیر توسط کشورهای زیادی به دلیل مغایرت با قوانین آن جامعه و عدم احراز هویت در آن متوقف شد. این ممنوعیت که در حال افزایش در دیگر نقاط دنیا بود، بایننس را مجبور به تطبیق یافتن با قوانین کشورها نمود.

درحال‌حاضر دو مشکل بزرگ در رابطه با رمزارزها وجود دارد. اول اینکه افراد می‌توانند از این طریق به راحتی از پرداخت مالیات فرار کنند زیرا در بسیاری از صرافی‌ها تا کنون نیازی به احراز هویت نبوده و وضع مالیات بر دارایی‌های دیجیتال سخت است. دوم اینکه ارزهای دیجیتال راه را برای فعالیت‌های پولشویی آسان‌تر می‌کنند. ایران و کره شمالی از آنجایی که توافق FATF در آنها صورت نگرفته است، جزو کشورهایی هستند که از سمت بایننس تحریم شده‌اند و کاربران این جوامع تنها با فیلتر شکن امکان استفاده از خدمات آن را داشته‌اند.

قوانین جدید صرافی بایننس

چندی قبل در پی تحریم بایننس توسط انگلیس و کانادا و...، این صرافی اعلام کرد که اقدام به ردیابی‌ آی پی‌ها و بستن اکانت‌های مشکوک و تحریم شده خواهد کرد که سبب موجی از نگرانی در بین کاربران ایرانی شد.

 

در ادامه قوانین جدید و همکاری این صرافی در جهت افزایش پذیرش توسط کشورها، بایننس سقف انتقال دارایی‌ها را در اکانت‌هایی که ثبت نام به صورت کامل انجام نداده‌اند به ۰.۰۶ بیت‌کوین کاهش داد. یعنی اگر قیمت بیت کوین را ۴۰ هزار دلار در نظر بگیریم، این کاربران روزانه قادر به انتقال ۲۴۰۰ دلار خواهند بود.

در ادامه بایننس اعلام کرده است که کاربران قدیمی یک هفته برای اجرای این طرح فرصت دارند که اطلاعات خود را تکمیل کرده و در صورت تکمیل نشدن ثبت نام، سقف انتقال به میزان اشاره شده کاهش خواهد یافت، اما کاربران جدید هم اکنون مشمول این قانون شده‌اند.

کاربران ایرانی با سرمایه بالا در این صرافی، از آن جهت که تایید هویت آنان امکان‌پذیر نیست، دچار مشکل خواهند شد. این صرافی از نظر میزان معاملات و حجم تراکنش‌ها از امتیاز بالایی در دنیا برخوردار است. اما شرایط هر روز برای ایرانی‌ها سخت‌تر می‌شود و همواره سرمایه‌گذارن نگران مسدود شدن داراریی‌های خود هستند.

صرافی‌های زیادی وجود دارند که کاربران ایرانی امکان فعالیت در آنها را دارند اما یا از جهت اعتبار و همچنین میزان معاملات در سطح قابل قبولی قرار ندارند و یا برای همه‌ی رمزارزها خدمات عرضه نمی‌کنند و مشکلات از این دست در آنها بسیار است.

راه دیگر فعالیت در صرافی‌های ایرانی است اما از زمان بسته شدن صرافی کریپتو لند و مسدود شدن پول کاربران، افراد در استفاده از آنها محتاط هستند و از مشکلات دیگر آنها عدم وجود بیشتر ارزهای دیجیتال برای معامله است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها