سمعک شارژی زیمنس

کد خبر: 1091703

گاهی تکرار یک عمل ساده در بدو امر کار دشواری به نظر نمی رسد؛ اما زمانی می‌آید که تکرار همین کار ساده به اندازه‌ای خسته کننده، ملال‌آور و پر مشقت می‌شود که انجام آن برای عده‌ای کابوس‌وار دنبال می شود .

اگرچه مصادیق فراوانی برای این گفته وجود دارد اما بی تردید در حوزه سمعک‌ها و دنیای کاربران محصولات کمک شنوایی، تعویض باتری با روند مذکور کاملاً منطبق است .

چنانچه خود شما تجربه استفاده از سمعک های باتری خور را ندارید، تصور کنید که هر 5-6 روز یکبار  برای شنیدن اصوات پیرامونی خود مجبور هستید تا طی اقدامی تکراری باتری سمعکتان را عوض کنید! اگرچه این عمل در ابتدای کار دشوار و خسته کننده نیست، اما با گذر زمان و بروز چالش یافتن و خرید باتری با اندازه (10 ، 312 ،13 و 675) یا رنگ مورد نیاز، چالش های خروج باتری کهنه و ورود باتری نو، گم شدن آن ها زیر دست و پا، اتمام ناگهانیشان، لزوم تعویض باتری در هر شرایط، مکان و زمانی و دیگر عواملی از این دست سبب می شود تا حاضر شوید هرآنچه که دارید بدهید تا از این تکرارهای بی‌پایان فراغت یابید .

سمعک های شارژی به عنوان راه حلی برای این مشکلات، بواسطه باتری‌هایی تجدیدپذیر تا حد زیادی این مشکلات را از بین برده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت :

سمعک شارژی چیست ؟

همانطور که از نام آن‌ها برمی‌آید، سمعک های شارژی محصولاتی هستند که ساختاری شبیه ایرپاد داشته و پس از قرار گیری در باکس شارژ خود و اتصال به برق، انرژی از دست رفته خود را باز می یابند . این نوع سمعک ها دارای قدمتی طولانی نمی باشند (کمتر از یک دهه) ، اما به دلیل سازوکار کاربرپسندی که دارند در سال‌های اخیر سهم قابل توجهی از فروش بازار را به چنگ آورده اند.

در همین رابطه مجموعه زیمنس (سیگنیا) نیز به تأسی از رقبای خود با قدرت در این کارزار حاضر شده و با عرضه محصولاتی نظیر Pure Charge & Go Nx یا Styletto x توانسته است تا حرف های زیادی در حوزه سمعک هوشمند بیان کند .

مزایای استفاده از سمعک شارژی زیمنس

  • با خرید این محصولات علاوه بر صرف انرژی و زمان کمتر برای شارژ یک سمعک (قرار دادن در شارژر در مقایسه با تعویض باتری)، عملاً هزینه دیگری برای تأمین نیروی محرکه این وسیله صرف نکرده و همه مخارج مربوطه در بدو خرید این وسیله هوشمند پرداخت می شوند .
  • سالمندان، کودکان یا افرادی با محدودیت های جسمی (دارای لرزش دست یا چشمانی ضعیف) که به تنهایی و راحتی قادر به تعویض باتری نیستند با کمک این سمعک ها به راحتی وسیله مذکور را شارژ می کنند .
  • از آنجایی که پوکه باتری های تمام شده برای محیط زیست مضر است، با این روش قدمی هم در حفظ طبیعت برداشته‌ایم . لازم به ذکر است وجود این باتری ها در محیط خانه ممکن است برای کودکان یا حیوانات (به دلیل بلع این محصولات) مضر باشد .
  • تنها چند دقیقه شارژ می تواند سمعک را برای مدت چند ساعت آماده به کار نگه دارد . (مثلاً 30 دقیقه شارژ و 5 ساعت فعالیت)
  • در مواردی که به برق شهری دسترسی نداریم، به راحتی می توان با کمک پاور بانک و سایر منابع تأمین انرژی الکترونیکی آن‌ها را شارژ نمود .
  • از آنجایی که در زمره محصولات نسل جدید هم قرار دارند، این محصولات عموماً از نمونه های کلاسیک پرقدرت‌تر بوده و با داشتن افزونه هایی نظیر بلوتوث، میکروفون های جهت‌دار، توانایی یادگیری یا ذخیره شرایط محیط و ده‌ها گزینه دیگر با زندگی انسان امروز سازگارترند .
  • به عنوان نکته آخر که مختص سمعک شارژی زیمنس است، خرید یک محصول از این برند مطرح آلمانی علاوه بر ایجاد اطمینان در دل مددجو بواسطه ارائه خدمات پس از فروش نزد نمایندگی سمعک زیمنس خیال مشتریان را از خرابی احتمالی یا انجام سرویس های دوره ای سمعک را هم آسوده می کند .

آیا این سمعک ها معایبی هم دارند ؟

طبیعتاً هیچ محصول ساخت دست انسان کامل نیست، اما نواقص یا معایب این محصولات به حدی نیست که ما را از خریدشان منصرف کند . به عنوان مثال شاید لازم باشد که هرشب به جای تعویض باتری، این محصول را به برق بزنیم . اگرچه ممکن است این مسأله برای افراد زیادی مطلوب نباشد، اما همانطور که گوشی تلفن همراهمان را به شارژ می زنیم و این کار عملی عادی تلقی می شود، به نوعی باید انرژی این وسیله را هم تأمین کنیم که این کار با اتصال شارژر به پریز برق – به راحتی آب خوردن- انجام می شود ؛ در نتیجه عملاً یک عیب بشمار نمی رود! این شرایط را می توان به عدم دسترسی به برق در شرایط مختلف هم تعمیم داد.

در همین رابطه تنها تنوع کم این محصولات در مقایسه با نمونه های باتری‌خور می ماند که با مشاهده سیر تحولات این حوزه احتمالاً در آینده شاهد طراحی و ساخت سمعک شارژی زیمنس در مدل‌های دیگر نیز خواهیم بود .

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها