نفت 100 دلاری در راه است

کد خبر: 1105281

مدیر عامل بزرگ‌ترین موسسه مدیریت دارایی جهان می‌گوید رسیدن قیمت نفت به دلار احتمال بالایی دارد.

نفت 100 دلاری در راه است

به گزارش رویترز، لَری سینک، مدیرعامل بزرگ‌ترین موسسه مدیریت دارایی جهان به نام بلک راک، امروز گفت که احتمال زیادی وجود دارد که شاهد رسیدن قیمت نفت به رقم 100 دلار در هر بشکه باشیم.

سینک که در کنفرانس سرمایه‌گذاری‌های آتی در ریاض، پایتخت عربستان، سخن می‌گفت، خواستار همکاری بیشتر بین بخش‌های خصوصی و دولتی برای مقابله با چالش‌های بین المللی از جمله تغییرات آب و هوایی شد. البته امروز قیمت نفت برنت 28 سنت پایین آمد و کمی از مرز 86 دلار عقب‌نشینی کرد، اما با این حال هنوز در بالاترین سطوح خود در چند سال گذشته قرار دارد.

از یک طرف قیمت گاز و زغال سنگ در بازار جهانی بالا رفته و از سوی دیگر بسیاری از مصرف‌کنندگان گاز و زغال سنگ در جهان نفت را به عنوان سوخت جایگزین انتخاب کردند که همین مسأله تقاضای فزاینده نفت در بازار جهانی را بیشتر کرده است.

نکته دیگر اینکه علی رغم بالا رفتن قیمت و رشد تقاضا اما صادرکنندگان نفت در بازار جهانی از جمله اوپک و متحدان آن علاقه‌ای برای عرضه نفت بیشتر به بازار جهانی از خود نشان نداده‌اند.

نکته دیگری که پیش بینی می‌شود، طی هفته‌های آینده بازار نفت جهانی را تحت فشار افزایشی قیمت قرار دهد، پیش بینی زمستان سخت در اروپا و آسیاست که می‌تواند تقاضا برای حامل‌های انرژی از جمله نفت را بالا ببرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها