دکوراسیون داخلی

کد خبر: 1105494

دکوراسیون به طور کلی به معنی چیدمان وآراسته کردن است. منظور از دکوراسیون داخلی، نوع چیدمان وسایل و انتخاب بهترین و باکیفیت ترین وسایل در بخش های مختلف در خانه مثل حمام، دستشویی، آشپزخانه و غیره می باشد.

با توجه به مدرنیته شدن، طراحی دکوراسیون داخلی علاوه بر ساختمان و خانه های مسکونی برای زیباسازی هتل، بیمارستان، مغازه، فروشگاه و دفتر های کاری نیز از طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. دکوراسیون داخلی نکته های مهمی دارد که باید آن ها را به خوبی رعایت کرد تا بتوان بهترین و کاربردی ترین استفاده ازفضا ها را داشت. با اهمیت دادن به این نکات و ایجاد هماهنگی بین رنگ، اجزاء و وسایل می توان منزل یا هر محل دیگری را به فضایی گرم و دلپذیر تبدیل کرد.

همیشه انتقال مکان و جابجایی از خانه ای به خانه ی دیگر کار لذت بخش و هیجان انگیزی برای صاحب خانه می باشد اما با مدرنیته شدن می توان با طراحی دکوراسیون داخلی، آن فضا را به فضایی گرم و با نشاط و با سلیقه تبدیل کرد. شما می توانید با طراحی دکوراسیون داخلی در آن فضا احساس شادی و راحتی داشته باشید.

دلیل دکوراسیون داخلی در محیط های مختلف

امروزه دکوراسیون داخلی نوعی علم، حرفه و تخصص محسوب می شود و مطابق با طراحی هر فضا یک ایده و هدفی را دارد.

اداره و دفاتر کاری: ایجاد فضایی امن و سرشار از آرامش

فروشگاه ها: جلب توجه و جذب بالای مشتری

آپارتمان های مسکونی: ایجاد محیطی دلنشین، زیبا،  گرم و صمیمی تر

بیمارستان: ایجاد محیطی امن و ایجاد آرامش برای کادر درمانی و بیماران

 

طراحی دکوراسیون داخلی چه کاربردی دارد؟

یکی از پرکاربردترین زمینه های بهینه سازی فضای خانه این روزها دکوراسیون داخلی خانه ها و ساختمان ها می باشد و طراحان دکوراسیون داخلی ساختمان به جای اینکه به طراحی داخلی خانه و ساختمان دست بزند، با وسایل و عناصری که در یک محیط وجود دارند، کار دارد. به طور مثال با تغییر رنگ، وسایل خانه و امثال آن، قسمت های مورد نظر تغییر پیدا می‌کند و کسی که طراحی دکوراسیون داخلی را بر عهده دارد باید ابعاد و اندازه های محیط و همچنین مقدار روشنایی و اندازه و ابعاد مبل و نوع مصالح را بداند تا در کنار زیبایی خاص بودن یک خانه، محیطی امن را نیز هم برای افراد آن خانه بسازد و خلاقیت همیشه می تواند باعث ایجاد یک فضای منحصر به فرد و خاص شود.

اهمیت طراحی داخلی

 منزل بسیاری از افراد پر از مبلمان حجیم و زیادی است که حالت کسل کننده ای به فضا می دهد و با رنگ دیوار ها و یا وسایلی کوچک و بزرگی که کل فضا را پر کرده است. این دسته از افراد می بایست از طراحان داخلی کمک بگیرند که آنها نیاز ها و سلایقتان را درک کنند و فضا را مدیریت کنند. زیرا  طراحان علاوه بر فراگیری دانش تئوری ، به صورت عملی نیز در فضاها قرار می گیرند و با مهارتها ی مورد نیاز شان مواجه می شوند .

یکی از راز و رمز های تحولات در دکوراسیون داخلی منزل، ایجاد تغییرات در چیدمان فضاهای مختلف منزل است. با رعایت کردن نکات و اصول مهم در طراحی خانه می توانید محیطی شاد و جذاب را در دکوراسیون داخلی منزل خود بوجود آورید. دیزاین داخلی منزل یکی از مهم ترین نکاتی است که باید موردتوجه افراد قرار بگیرد.

دکوراسیون داخلی منزل با کمک روش های جدید و متفاوت

یکی از مهم ترین فضاهایی که باید در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منزل به آن توجه کنید پذیرایی و یا اتاق نشیمن است، زیرا اولین نقطه ای از منزل که توجه همه افراد به سوی آن جلب می شود پذیرایی است. بعد از این که دکوراسیون متفاوتی را در درون پذیرایی خود ایجاد کرده اید می توانید دکوراسیون بقیه فضا های خانه خود را طراحی کنید. در طراحی منزل همیشه سعی کنید بزرگترین قطعه را در فضای مورد نظر خود قرار دهید به عنوان مثال بزرگترین و مهم ترین وسایلی که در زیبایی و جذابیت پذیرایی و اتاق خواب تاثیر گذار هستند مبلمان و تخت خواب می باشند که معمولا بهتر است که این وسایل در نقاط کانونی پذیرایی و اتاق خواب قرار بگیرند.

چیدمان های متقارن در درون فضای رسمی مانند پذیرایی می تواند ایده خوبی باشد و هم چنین بهتر است در درون فضای اتاق خواب خود از چیدمان های غیر متقارن استفاده نمایید تا فضای اتاق خواب شما حالت خودمانی تری به خود بگیرد. بهتر است که گوشه های خالی فضای منزل خود را با گلدان های زیبا و مناسب پر کنید تا محیط منزل شما به محیطی با نشاط تبدیل شود.

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از فضاهایی است که باید برای طراحی آن زمان زیادی صرف شود. چنین فضایی ضمن داشتن فضای کافی برای رفت و آمد، باید مرتب و منظم باشد و این ترتیب و نظم با حداقل استفاده از فضا فراهم شده باشد. یکی دیگر از فضاهایی که باید در هنگام دکوراسیون منزل مورد توجه قرار بگیرد طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. مدل های کابینت و میز نهاری و نورپردازی و کف پوش همه از مواردی هستند که در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی آشپزخانه می توانند تاثیر گذار باشند.

ترکیب‌های رنگی

متأسفانه استفاده از ترکیب رنگی کرم و قهوه‌ای در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر افرادی تمایل به داشتن یک فضای خاص دارند باید این نکته را در نظر بگیرند که استفاده از این ترکیب‌های رنگی، آن‌ها را به اهدافشان نمی‌رساند. برای طراحی داخلی آشپزخانه استفاده از رنگ‌های سفید و قهوه‌ای طرح چوب با دیگر رنگ‌ها مانند سبز، صورتی، قرمز، نارنجی، آبی و ... می‌تواند حس و حال آشپزخانه را عوض کند و شما را صاحب یک آشپزخانه زیبا و خاص کند.

 

ترکیب‌ رنگ ها

استفاده از ترکیب رنگی کرم و قهوه‌ای در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر افرادی تمایل به داشتن یک فضای خاص دارند باید این نکته را در نظر بگیرند که استفاده از این ترکیب‌های رنگی، آن‌ها را به اهدافشان نمی‌رساند. برای طراحی داخلی آشپزخانه استفاده از رنگ‌های سفید و قهوه‌ای طرح چوب با دیگر رنگ‌ها مانند سبز، صورتی، قرمز، نارنجی، آبی و ... می‌تواند حس و حال آشپزخانه را عوض کند و شما را صاحب یک آشپزخانه زیبا و خاص کند.

شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی و نوسازی ساختمان می‌باشد. یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

تیم طراحی شرکت عرشا هوم، از طراحی تا اجرای پروژه همراه شما می باشد تا بتوانید بهترین تصمیم جهت تغییر دکوراسیون و انتخاب مبلمان ، متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها