معرفی دانشگاه آلبرتا کانادا و اخذ پذیرش آن

کد خبر: 1109342
معرفی دانشگاه آلبرتا کانادا و اخذ پذیرش آن

کانادا یکی از کشورهای اروپایی است که مقصد اصلی برای مهاجرت تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی در بین دانشجویان ایرانی رشته‌های مختلف محسوب می‌شود. رفاه و سطح زندگی بالای این کشور، جاذبه‌های طبیعی و سواحل زیبا در کنار امنیت بالا و شرایط اقتصادی مناسب، افراد را به زندگی در کانادا تشویق می‌کند. از نظر علمی نیز اگر نگاهی به رده‌بندی دانشگاه‌ها از نظر پژوهشی بیندازید، قطعا نام چندین دانشگاه‌ کانادا را در صدر این رتبه‌بندی‌ها مشاهده خواهید کرد. در واقع بالا بودن سطح دانشگاه‌های این کشور و اعتبار فوق‌العاده مدارک اخذشده از آن، باعث شده است تا کانادا سالانه پذیرای دانشجویان زیادی از سراسر جهان باشد.

دانشگاه آلبرتا کانادا از جمله مراکز علمی تحقیقاتی معتبر و درجه یکی است که دانشجوهای با سطح بالا در آن تحصیل می‌کنند. این دانشگاه امکانات تحصیلی  و رفاهی متعددی دارد که آن را به یکی از جذاب‌ترین دانشگاه‌های کانادا  برای تحصیلات عالی تبدیل کرده است.

در این مقاله، به معرفی کامل دانشگاه آلبرتا کانادا می‌پردازیم و شرایط لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه آلبرتا را بیان می‌کنیم.

پذیرش تحصیلی در کانادا       

همانطور که اشاره کردیم، کانادا یکی از مقاصد جذاب برای اخذ بورسیه و ویزای تحصیلی برای هر دانشجویی در رشته‌های مختلف به شمار می‌رود. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبتی که دانشگاه‌های کانادا و در راس آن‌ها دانشگاه آلبرتا دارد، امکان وجود پیشرفت و ترقی فوق‌العاده از طریق انتشار مقالات علمی و ایده‌های ناب مختلف است. به منظور اخذ پذیرش تحصیلی کانادا باید مدرک زبان معتبر با نمره بالا داشته باشید. هم‌چنین شما باید تمکن مالی خودتان را برای تامین هزینه زندگی و تحصیلی در این کشور اثبات کنید. البته امکان کار با درآمد خوب هم حین تحصیل در این کشور برایتان فراهم است.       

با اخذ ویزای تحصیلی کانادا، می‌توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خودتان را هم به این کشور ببرید. همسر شما اجازه کار تمام‌وقت و فرزندان شما اجازه تحصیل رایگان را در این کشور خواهند داشت.

معرفی دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا کانادا از جمله مهم‌ترین دانشگاه‌های دولتی و سطح یک در این کشور محسوب می‌شود که در شهر ادمونتون واقع در استان آلبرتا در سال 1908 بنا شده است. شهر ادمونتون نیز با جمعیت نزدیک به یک میلیون نفر از جمله بزرگترین شهرهای کانادا و قوی‌ترین اقتصادهای محلی در این کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه توسط آقای رادفورد که رئیس سابق دولت آلبرتا هم بود تاسیس شده است. 

در رتبه‌بندی‌های ممختلف داخلی دانشگاه‌ها، دانشگاه آلبرتا کانادا همواره یکی از 5 دانشگاه برتر بوده است هم‌چنین در رده‌بندی معتبر دانشگاهی بر اساس شاخص QS در دنیا، این دانشگاه در رتبه 80 قرار گرفته است که نشان از کیفیت بالای سطح آموزش و تحقیقات در این مجموعه دارد. اساتید دانشگاه آلبرتا عموما تحصیلات آکادمیک و حرفه‌ای دارند. امکان انجام فعالیت‌های پژوهشی و آزمایشی هم در این دانشگاه برای دانشجویان فراهم شده است. پذیرش تحصیلی کانادا و فعالیت در این دانشگاه می‌تواند برای هر دانشجویی فوق‌العاده باشد.

معرفی دانشکده‌های دانشگاه آلبرتا      

دانشگاه آلبرتا کانادا دارای 18 دانشکده در 5 پردیس مختلف است. زمینه‌های فعالیتی در این دانشگاه بسیار گسترده است. دانشکده‌های این دانشگاه به شرح زیر هستند:

  • دانشکده مهندسی دانشگاه آلبرتا کانادا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه آلبرتا کانادا
  • دانشکده حقوق دانشگاه آلبرتا کانادا
  • دانشکده مطالعات بومی دانشگاه آلبرتا کانادا
  • دانشکده پرستاری دانشگاه آلبرتا کانادا
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آلبرتا کانادا
  • دانشکده هنر دانشگاه آلبرتا کانادا
  • دانشکده بازرگانی آلبرتا

کالج سنت استفاون و دانشکده علوم پایه نیز از دیگر دانشکده‌های دانشگاه آلبرتا کانادا هستند که در زمینه‌های خاص فعالیت دارند.

معرفی رشته های دانشگاه آلبرتا

در بین دانشکده‌های دانشگاه آلبرتا که در قسمت قبلی ذکر شد، تقریبا 200 رشته فعال در زمینه کارشناسی و بیشتر از 50 زمینه و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. به عنوان مثال در دانشکده مهندسی این دانشگاه، رشته‌هایی همچون مهندسی برق، مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، عمران، معماری و غیره در حال ارائه هستند. در دانشکده آموزش این دانشگاه در زمینه تعلیم و تربیت دبیران و استادان برجسته کانادا نقش بسزایی دارد. در دانشکده کشاورزی، رشته‌هایی اعم از علوم کشاورزی, علوم حفاظت از محیط زیست، جنگل‌داری و سایر رشته‌های مرتبط تدریس می‌شود.        

از جمله دانشکده‌ها با بیشترین تعداد رشته فعال در دانشگاه آلبرتا کانادا، دانشکده هنر این دانشگاه می‌باشد که در حدود 35 رشته فعال دارد. البته در دانشکده علوم این دانشگاه هم در حدود 60 برنامه و بستر آموزشی در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود. هنرهای زیبایی، هنرهای عمومی، جرم شناسی و مطالعات هنرهای محیطی از جمله این رشته‌های فعال هستند. در دانشکده پزشکی و پرستاری هم رشته‌هایی مانند پزشکی، پرستاری، دندان‌پزشکی و غیره فعال هستند. هم‌چنین در دانشکده توانبخشی پزشکی رشته‌های پیراپزشکی مانند فیزیوتراپی، کار درمانی و غیره مطرح هستند. با مراجعه به

سایت‌های اینترنتی و یا کسب اطلاعات از مشاورین متخصص مهاجرت تحصیلی، می‌توانید از لیست کامل رشته‌های پذیرش تحصیلی دانشگاه آلبرتا کانادا اطلاع پیدا کنید.

شرایط پذیرش در دانشگاه آلبرتا

به منظور دریافت پذیرش در این دانشگاه، اولین کار شما این است که رشته و زمینه تحصیلی خود را در سایت دانشگاه آلبرتا جسجتو کرده و از شرایط عمومی و مدارک مورد نیاز آگاه شوید. چرا که ممکن است برخی از کالج‌های این دانشگاه، شرایط متفاوتی را از نظر معدل، نمره زبان و غیره خواستار باشند. عموما شرط معدل بالای 15 و داشتن نمره تافل آکادمیک بالای 86 در بین همه دانشکده‌ها مشترک است.

مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه آلبرتا کانادا 

به منظور طی‌شدن مراحل دریافت پذیرش دانشگاه آلبرتا، حتما باید مدارک زیر را به صورت کامل آماده و به سازمان مربوطه ارائه کنید.

  • مدرک زبان معتبر
  • ترجمه مدارک شناسایی معتبر فرد متقاضی و همراهان
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات کامل
  • انگیزه‌نامه برای افراد بالای 18 سال
  • رزومه تحصیلی، پژوهشی و کاری

برای برخی از رشته‌های دانشگاه آلبرتا کانادا لازم است تا مدرک GRE هم ارائه کنید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آلبرتا کانادا

اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی این دانشگاه بسیار دشوار است. اما برای مقاطع تحصیلات تکمیلی تسهیلات خوبی در این زمینه ارائه می‌شود که دانشجویان توانمند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. داشتن معدل بالا در آخرین مقطع تحصیلی، نمره بالای مدرک زبان و رزومه برجسته تحصیلی و پژوهشی می‌تواند در قبول بورسیه این دانشگاه که از 13 هزار دلار آغاز می‌شود، بسیار موثر باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا         

ممکن است با گذر زمان هزینه تحصیل در این دانشگاه دچار تغییر شود. البته در مورد برخی رشته‌ها هم ممکن است شهریه تحصیلی با سایر رشته‌ها متفاوت باشد. اما جدیدترین هزینه تحصیلی دانشگاه آلبرتا بدین گونه است که برای مقطع کارشناسی، بین 11 الی 18 هزار دلار و برای مقاطع تحصیلات تکمیلی بین 12500 تا 21500 هزار دلار به صورت سالانه متغیر است.          

علاوه بر شهریه حین تحصیل، برای بررسی درخواست هزینه پذیرش دانشگاه آلبرتا باید حدودا 125 دلار هزینه کنید که این مبلغ قابل عودت نمی‌باشد. هم‌چنین به منظور شرکت در برنامه‌ها و بسترهای تمام‌وقت هم باید هزینه اضافی بپردازید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها