تحصیلی در روسیه به زبان روسی

کد خبر: 1114303

تحصیلی در روسیه به زبان روسی یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است. . در برخی از کشورها باید حتما زبان کشور مقصد را برای ادامه تحصیل یاد بگیرید

و در برخی دیگر امکان انتخاب زبان انگلیسی را نیز دارید. . تحصیل در روسیه یکی از انتخاب‌های اصلی دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را دارند و این روش یکی از از راه‌های آسان برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد. امروزه افراد زیادی برای مهاجرت به روسیه اقدام می‌کنند زیرا اخذ ویزای تحصیلی روسیه آسان‌تر از سایر روش‌ها است. دانشگاه‌های روسیه سطح علمی بین‌المللی بالایی دارند که دانشجویان می‌توانند به راحتی با امکانات و تکنولوژی‌های بروز دنیا به تحصیل خود ادامه دهند. علاوه بر سطح علمی بالای دانشگاه‌ها، تحصیل در روسیه مزایایی نیز برای دانشجویان دارد و زمینه‌های شغلی بسیار خوبی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

شرایط تحصیل به زبان روسی در روسیه

کشور روسیه اخیرا مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد. دانشگاه‌های این کشور در سال‌های اخیر از نظر علمی بسیار پیشرفت کرده‌اند و با داشتن تجهیزات و اساتید بالا رتبه به بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی تبدیل شده‌اند. همچنین هزینه تحصیل بسیار مناسب است و برخی از دانشجویان می‌توانند بورسیه تحصیلی روسیه دریافت کنند.

همانطور که گفتیم دانشگاه‌های این کشور سطح علمی بسیار بالایی دارند و افراد دانشگاه‌های این کشور را به دانشگاه‌های اروپایی مانند تحصیل پزشکی در روسیه ترجیح می‌دهند و کیفیت‌شان با این دانشگاه‌ها برابری می‌کند. لازم به ذکر است که هزینه دانشگاه‌های روسیه بسیار مناسب‌تر از دانشگاه‌های اروپایی می‌باشد.

اکثر دانشگاه‌های این کشور تاییدیه وزارت بهداشت و علوم و فناوری ایران را دارند. از مزایای تحصیل در روسیه می‌توان به هزینه تحصیل و زندگی کم، امکانات دانشگاهی زیاد، پذیرش آسان و … اشاره کرد. برای تحصیل در روسیه به زبان روسی باید یک دوره مقدماتی به مدت یکسال برای یادگیری زبان بگذرانید.

 

یادگیری زبان روسی برای تحصیل در روسیه

همانطور که گفتیم دوره مقدماتی یادگیری زبان روسی برای دانشجویان بین‌المللی یک سال به طول می‌انجامد. این دوره ۴ تا ۶ ساعت در روز به طول می‌انجامد و دروس روسی، ریاضی، شیمی و … را در برمی‌گیرد. این دوره برای دانشجویان دارای هزینه می‌باشد و فقط دانشجویانی که بورسیه تحصیلی روسیه دریافت می‌کنند می‌توانند این دوره را رایگان بگذرانند. زبان روسی را از طریق فیلم، رسانه و تجارت به دانشجویان می‌آموزند. در این دوره‌ها حین تحصیل می‌توانید به راحتی زبان روسی را بیاموزید.

کالج‌های تابستانی روسیه تورهای گردشگری، اردو و … نیز برگزار می‌کنند. کلاس‌هایی که برای یادگیری زبان روسی ارائه می‌شوند به مدت ۳ تا ۸ هفته به طول می‌انجامند که گواهینامه‌ای پس از پایان دوره به دانشجو اعطا خواهد شد. دانشگاه‌هایی که در تابستان کلاس‌های زبان روسی برگزار می‌کنند عبارتند از دانشکده عالی اقتصاد، دانشگاه الکترونیک سن پترزبورگ، دانشگاه ایالتی کازان، دانشگاه پلی‌تکنیک تومسک، دانشگاه نووسیبیرسک دانشگاه دوستی ملل روسیه و … . مدارس زمستانی زبان روسی نیز در دانشگاه‌ عالی اقتصاد و تومسک برگزار می‌شوند. یکی از مواردی که با یادگیری زبان بیشتر با آن آشنا خواهید شد،‌ فرهنگ و آداب و رسوم روسیه است.

لازم به ذکر است که دوره‌های آموزش این زبان در کشورهای مختلف وجود دارد. مراکز علمی و فرهنگی روسیه با نام RCSC در حدود ۵۰ کشور مختلف وجود دارند که دوره‌های زبان روسی را برای عموم برگزار می‌کنند. زبان مادری اکثر مدرسین این مرکز روسی می‌باشد. دوره‌ها آموزش زبان روسی این مرکز برای تمامی سنین مناسب هستند. دوره‌های برگزار شده در این مرکز دارای شهریه هستند که این شهریه بسته به کشوری که در آن اقدام به یادگیری کرده‌اید، متفاوت است. بنیاد Russkiy Mir نیز دوره‌های زبان روسی برگزار می‌کند. باید بدانید که دوره‌های این بنیاد هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی می‌باشند.

موسسات و دانشگاه‌های معتبر برگزار‌کننده دوره‌های زبان روسی در روسیه

دانشگاه‌هایی که زبان روسی را آموزش می‌دهند بسیار بهتر از مراکز دیگر برای یادگیری زبان روسی هستند. در اینجا نام تعدادی از مراکز و دانشگاه‌هایی را خواهیم آورد که برای یادگیری زبان روسی معتبرتر می‌باشند:

  • انستیتو پوشکین
  • موسسه زبان روسی ویکتور وینوگرادوف
  • آکادمی علوم روسیه
  • مدرسه عالی اقتصاد
  • دانشگاه فدرال خاور دور
  • دانشگاه دولتی سن پترزبورگ
  • دانشگاه تومسک
  • دانشگاه نووسیبیرسک
  • دانشگاه دوستی ملل روسیه
  • دانشگاه دولتی لوباچفسکی نیژنی نووگورود
  • دانشگاه ملی فدرال اورال

 

 

 

هزینه تحصیل به زبان روسی در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه به زبان روسی در مقاطع مختلف دارای هزینه است که در قسمت‌های بعد درباره هزینه تحصیل آن و اخذ ویزای تحصیلی روسیه صحبت خواهیم کرد.

 

هزینه دریافت مدرک لیسانس به زبان روسی در روسیه

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان روسی ۵ سال است که بعد از گذراندن این ۵ سال مدرک لیسانس را دریافت خواهید کرد. هزینه مقطع کارشناسی به زبان روسی به صورت میانگین از ۲۴۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰۰ روبل به صورت سالانه می‌باشد.

 

هزینه تحصیل در دوره‌های آمادگی دانشگاه به زبان روسی در روسیه

برخی از دانشگاه‌های روسی یک دوره مقدماتی برای زبان روسی برگزار می‌کنند که دانشجویان می‌توانند با گذراندن این دوره برای تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های روسیه اقدام کنند. دروسی که در این دوره آموزش داده می‌شود علاوه بر زبان روسی، دروس عمومی مربوط به رشته انتخابی نیز می‌باشند. این دوره ممکن است چند ماه تا حدودا ۱ سال به طول انجامد. هزینه کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف برای این دوره متفاوت است که به صورت میانگین ۱۶۰۰۰۰ روبل در سال می‌شود.

 

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم تحصیل در روسیه یکی از راه‌های مهاجرت برای دانشجویانی است که می‌خواهند در خارج از کشور به تحصیلات خود ادامه دهند. دانشگاه‌های روسیه امکان تحصیل به زبان روسی و همچنین انگلیسی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند و در صورتی که بخواهید تحصیلات خود را به زبان روسی ادامه دهید باید ابتدا یک دوره یکساله زبان روسی را در دانشگاه مورد نظر بگذرانید. اخذ ویزای تحصیلی روسیه بسیار ساده‌تر از برخی کشورهای اروپایی می‌باشد. در حالی که کیفیت دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه‌های اروپایی برابری می‌کند. شما می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه به وب‌سایت موسسه روسانا مراجعه نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها