مشخصات ورق استیل 430

کد خبر: 1114522

ورق استیل 430، از 0.30 میلیمتر تا 3 میلیمتر موجود است. این نوع ورق استیل از جنس فولاد ضد زنگ با کیفیت، دارای مقاومت زیاد، در برابر اکسیداسیون در دمای بالا، تا 550-600 درجه سانتی گراد است. در محیط های غیر مرطوب، لوازم جانبی خودرو، لوازم جانبی ماشین و برای اهداف تزئینی استفاده می شود. موارد استفاده از فولاد ضد زنگ، در سالهای اخیر گسترش یافته است و از آن در طیف گسترده ای در جهان استفاده می شود. از جنس استنلس استیل و مناسب برای استفاده در لوازم خانگی، ظروف آشپزخانه، ماشین های لباسشویی و مناطقی است که به سطح براق نیاز دارند. فولاد ضد زنگ درجه 430، معمولاً در کالاهای سفید استفاده می شود.

ورق استیل 430

 

بررسی ورق استیل 430 از نظر مقاومت در برابر خوردگی:

430، مقاومت خوبی در برابر طیف گسترده ای از محیط های خورنده از جمله اسید نیتریک و برخی اسیدهای آلی دارد. این نوع ورق ها به طور کلی، در مواردی که به خوبی صیقل داده شده و مستقیم برش می خورند، کاربردهای جو نرم، مانند فرآوری غذا و لبنیات استفاده می شود. مقاومت در برابر خوردگی جوی آن زیاد است، اما در کاربردهای بسیار آلوده، دچار لکه می شود .ورق استیل 430، دارای خواص مکانیکی مفید و ویژگی های شکل پذیری خوبی است. شکل پذیری خوب آن باعث می شود که مواد به راحتی در برابر پیچ خوردگی و فشار عمیق مقاومت کنند. 430 هنگام کار با سرما، دچار سخت شدگی زیادی نمی شود .از آنجا که ورق استیل 430 فریتیک است، در مناطق تحت تاثیر حرارت جوشکاری، تحت رشد گرانول قرار می گیرد. بنابراین، ویژگی های کشش و استحکام ناحیه جوش داده شده کاهش می یابد. بنابراین، 430 نباید در مواردی که ولتاژ افزایش می یابد و بارهای پویا اعمال می شود، استفاده شود.

ورق استیل 430، به طور کلی به ضخامت کل 3 میلیمتر در ناحیه جوش داده شده محدود می شود. استفاده از فلزات پرکننده جوش مانند 308L ، 309L  یا 316L  ،شکل پذیری جوش ها را کمی افزایش می دهد، اما در هر صورت، در تمام مراحل جوشکاری باید حداقل ورودی حرارت در نظر گرفته شود. در ورق استیل 430 که نوعی فولاد ضد زنگ با کربن و کروم کم است. نیکل و مولیبدن وجود ندارد. بنابراین، در مقایسه با فولادهای ضد زنگ سری 300، مقدار شیمیایی آنها مقرون به صرفه است. این ورق میتواند ظاهر خوبی به محل مورد استفاده از آن بدهد و از آنجا که نیکل ندارد، می تواند مغناطیسی شود.

 

فولاد ضد زنگ درجه 430، از جنس فولاد ضد زنگ کم کربن و کروم است. که از نظر خواص در کلاس  ferretic  قرار دارد. قابلیت جوش پذیری مواد ضد زنگ 430 محدود است. از سوی دیگر، 430 فولاد ضد زنگ مقرون به صرفه تر از فولادهای ضد زنگ سری 300 هستند، زیرا نیکل و مولیبدن ندارند. فولاد ضد زنگ درجه 430، فولاد ضد زنگ 1.4016 نیز نامیده می شود. این درجه فولاد ضد زنگ، که می توان آن را  X6Cr17  نیز نامید، حرارتی نیست و اغلب می تواند با درجه 431 مخلوط شود. مواد درجه 430 و 431 از جنس فولاد ضد زنگ، بسیار متفاوت از یکدیگر هستند و به هیچ وجه شبیه به هم نیستند. فولادهای ضد زنگ با این کیفیت تحت عملیات حرارتی قرار نمی گیرند و عموماً با 4301 مخلوط می شوند. با این حال، فولاد ضد زنگ با کیفیت 430، تفاوت های زیادی با فولاد ضد زنگ با کیفیت 431 دارد. اگرچه مقاومت این فولاد ضد زنگ با کیفیت، در برابر خوردگی زیاد نیست، اما اغلب برای اهداف تزئینی استفاده می شود. توصیه می شود از ورق استیل ۴۳۰، فقط در محیط هایی که شرایط خوردگی کم است استفاده کنید و نباید فراموش کرد که ممکن است در محیط مرطوب، دچار خوردگی شود.

ورق استیل 430 براق

ویژگی های مکانیکی

اگرچه ورق استیل 430، که از نظر مکانیکی، بالاتر از حد متوسط ​​عمل می کند، در مواقع نیاز به استحکام بالایی ندارد، اما در مواردی از شرایط مکانیکی که ممکن است خوردگی ضعیف باشد، می تواند در نتیجه مزیتی که هزینه آن دارد، استفاده شود.

 

  • شکل پذیری

 

این درجه از فولاد ضد زنگ، سطح چکش خواری بسیار پایینی دارد و توصیه نمی شود. زیرا مواد در طول فرایند آهنگری دچار خوردگی می شود.

  • قابلیت جوش پذیری

 

جوشکاری توصیه نمی شود، زیرا این نوع فولاد ضد زنگ برای جوشکاری مناسب نیست و از جوش پذیری مطلوبی برخوردار نیست.

  • ماشین کاری

 

اگر پردازش شدید باشد، به جای فولاد ضد زنگ درجه 430، که ماشینکاری متوسط ​​را ارائه می دهد، می توان از فولاد ضد زنگ درجه 430F، که حاوی گوگرد است، استفاده کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها