بهترین ترفندهای شستشوی لوازم منزل برای خانم های خانه دار

کد خبر: 1116019

شما نیز دوست دارید همه جای منزل خود را مثل آینه درخشان و براق کنید؟ با روش شستشوی لوازم مختلف آشنا هستید؟ می دانید برای تمیز کردن لوازم منزل ترفند هایی وجود دارد که در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد؟ اگر می خواهید با بهترین ترفند ها برای شستشوی لوازم منزل آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین ترفندهای شستشوی لوازم منزل برای خانم های خانه دار

چگونه هر یک از لوازم منزل را در مدت زمان کوتاه تری تمیز کنیم؟

برای همه ما انجام کار ها در کوتاه ترین زمان ممکن، یک ایده‌آل همیشگی است. این اصل بخصوص برای خانم های خانه دار که در طول روز باید به فکر نظافت، پخت و پز و ... باشند، اهمیت بیشتری دارد. اما چطور می توان این کار را انجام داد؟ برای اینکه هر یک از کار های نظافتی منزل را در مدت زمانی کوتاه و با بهترین کیفیت انجام دهید، باید با تعدادی از ترفند ها آشنا شوید.

تصور کنید روی قسمتی از مبل ها مقداری آدامس چسبیده شده است. اگر همانند سایر لکه ها برای شستشوی آن از آب و مواد شوینده استفاده کنید، مدت زمان بسیار زیادی صرف شده و لکه نیز تمیز نخواهد شد. اینجاست که ترفند ها به درد شما خواهند خورد. برای تمیز کردن آدامس باید به وسیله سشوار آن را گرم کرده و سپس خراش داد. پس از انجام این مراحل با شوینده قسمت مورد نظر را تمیز کنید.

این شما و این ترفند شستشوی لوازم مختلف منزل!

پیش تر با اهمیت استفاده از روش های درست در شستشوی لوازم مختلف منزل آشنا شدیم. در ادامه به بررسی تعدادی از مهم ترین ترفند ها خواهیم پرداخت تا با خیال راحت نظافت منزل را شروع کنید و در مدت زمانی کوتاه همه جا را برق بیندازید. این ترفند ها عبارت اند از:

بهترین روش های شستشوی مبلمان با ساده ترین شوینده ها

مبلمان اعضای جدانشدنی هر منزل هستند و به علت استفاده مکرر ممکن است کثیف شده و یا رد لکه مواد غذایی روی آن ها بماند. با توجه به اینکه امروزه انوع مختلفی از مبل ها با پارچه های متفاوت تولید می شود، ترفند شستشوی هر یک با دیگر متفاوت خواهد بود. البته اگر در مورد جنس پارچه مبل مطمئن نیستید، بهتر است به تنهایی نسبت به شستشوی آن اقدام نکنید. برای این کار می توانید از سرویس های شستشوی مبل در منزل تهران کمک بگیرید.

بهترین روش های شستشوی مبلمان با ساده ترین شوینده ها

در غیر این صورت می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

از بین بردن لکه نوشابه مبلمان

فقط مقداری نمک روی لکه بریزید و کمی صبر کنید. سپس قسمت لک شده را به کمک اسفنج نمدار تمیز کنید.

لکه زرد رنگ در اثر افتادن سیگار روی مبل

برای تمیز کردن این لکه و انواع دیگری از سوختگی های سطحی از روی مبل های پارچه ای، تنها به یک حبه قند نیاز دارید. حبه قند را تا تمیز شدن لکه روی آن بمالید. البته اگر روکش مبل از الیافت مصنوعی باشد، بهتر است از مقداری آبلیمو استفاده کنید. در خصوص پارچه های کرکدار نیز بهتر ست سراغ شیر بروید و لکه را به آرامی پاک کنید.

ترفند از بین بردن رد چربی از روی مبلمان

لکه های چربی از سمج ترین لکه های ممکن هستند. ترفند از بین بردن آن ها استفاده کردن از محلول نمک و مقداری الکل می باشد. البته باید توجه داشته باشید که برای پارچه های ابریشمی روش دیگری را باید به کار گرفت. در این روش با استفاده از یک برگه کاغذ و گرمای اتو می توان لکه چربی را تمیز کرد.

بهترین ترفند ها برای داشتن پرده هایی درخشان

پرده ها را می توان از ضروری ترین اجزای هر یک از اتاق های منزل دانست. برای شستشوی پرده در منزل به بهترین نحو ممکن باید با تعداد از نکات آشنا شوید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

پیش از اضافه کردن شوینده پرده را در آب ولرم قرار دهید.

در شستشوی پرده های منزل نباید بلافاصله پس از خیس کردن آن ها، از مواد شوینده استفاده کنید. برای داشتن پرده هایی تمیز بهتر است پرده را درون لگن بزرگی از آب ولرم قرار دهید و مقداری صبر کنید تا گرد و غبار آن خارج شود. سپس آب آن را عوض کرده و از شوینده مختص جنس پرده خود استفاده کیند.

بهترین ترفند ها برای داشتن پرده هایی درخشان

چنگ زدن پرده ها ممنوع!

یکی از ریسکی ترین کار ها در شستن پرده چنگ زدن آن است، بخصوص اگر پرده ها توری و یا حریر باشند. پس به هیچ عنوان فشار زیادی بر پرده ها وارد نکنید و به آرامی آن را شستشو دهید زیرا ممکن است بافت آن ها آسیب ببیند. در مقاله نحوه شستشوی پرده زبرا نیز در این مورد توضیح داده شده است.

آبکشی پس از اضافه کردن شوینده و استفاده از سرکه

پس از شستشوی پرده ها با استفاده از شوینده، مجدد مرحله آبکشی را انجام دهید. سپس لگن را از آب سرد پر کرده و مقداری سرکه داخل آن بریزید. البته باید توجه داشته باشید که پرده ها درون محلول سرکه فراموش نکنید، تنها چند دقیقه برای تمیز شدن کامل پرده ها با سرکه کافی است. پس از این مرحله مجدد پرده ها را آبکشی کنید.

بهترین روش خشک کردن پرده ها

برخی از افراد فکر می کنند باید پرده ها پس از شستشو به طور کامل خشک شده و سپس نصب شوند. در حالیکه روش صحیح برای خشک کردن پرده ها، نصب آن ها می باشد. بنابراین زمانی که پرده ها هنوز کمی نم هستند نسبت به نصب آن اقدام کنید تا هیچ گونه چروک روی آن ها باقی نماند و به درستی خشک شود.

تخصصی ترین روش های شستشوی انواع فرش در منزل

همان قدر که حضور فرش ها در زیبایی منزل تاثیر گذار است، به همان اندازه آلوده شدن آن ها نیز می تواند در به هم ریختن دکوراسیون منزل موثر باشد. ممکن است در اتاق های مختلف منزل مانند اتاق خواب، اتاق کودک و یا پذیرایی از انواع فرش های دستباف و یا ماشینی استفاده کنید. پس از لازم است با ترفند ها و نکات زیر برای شستشوی آن ها آشنا شوید:

از بین بردن گرد و غبار پیش از شستشو

پیش از اقدام برای خیس کرددن فرش ها و شستشوی آن باید گرد و غبار را از روی آن بتکانید. برای از بین بردن غبار از روی فرش های بزرگی که امکان تکاندن آن ها وجود ندارد، می توانید از جاروبرقی استفاده کنید.

آیا فرش دستباف رنگ پس می دهد یا خیر؟

مهم ترین کاری که پیش از اقدام برای شستشوی فرش در منزل باید انجام دهید، بررسی رنگ پس دادن فرش است. رنگ الیاف برخی از فرش ها هنگام شستشو با یکدیگر ترکیب می شود و به طور کلی فرش آسیب می بیند. اما چطور می توان این ویژگی را تشخیص داد؟ برای این کار کافی است یک دستمال نمدار را روی فرش قرار دهید. اگر رنگ الیاف روی دستمال باقی بماند باید از خدمات شستشوی فرش استفاده کنید.

دمای مناسب برای شستشوی فرش های ابریشمی و دستباف در منزل

فرقی نمی کند فرش شما دستباف است یا ماشینی، در هر صورت نباید از آب گرم برای شستشوی آن استفاده کنید. آب گرم الیاف و بافت فرش را شل می کند و فرم آن را تغییر می دهد. از طرفی ممکن است دمای بالای آب باعث ترکیب شدن رنگ های فرش نیز شود. پس حتما از آب سرد برای شستن انواع فرش استفاده کنید.

ترفند خشک کردن فرش ها در منزل پس از شستشو

فرض کنید همه مراحل شستشو فرش را با داشتن توجه کافی به نکات بالا انجام دادید. برای خشک کردن فرش باید به چه نکاتی توجه کرد؟ بهتر است برای خشک شدن فرش آن را در سایه و در فضای باز خشک کنید. توجه داشته باشید که بی هیچ عنوان نباید فرش را برای خشک شدن جلوی نور خورشید پهن کرد. علاوه بر این به هیچ عنوان از لوازمی همچون سشوار نیز برای خشک کردن فرش استفاده نکنید.

نکات مهم در تمیز کردن آشپزخانه

تمیز کردن محیط پخت و پز از ضروری ترین مراحل نظافت منزل است. تمیز کردن فرش، پرده ها و مبلمان پیش تر مورد بررسی قرار گرفت که برای قسمت های مختلف منزل صدق می کند. در ادامه به بررسی چندین ترفند کوچک اما کاربردی برای داشتن آشپزخانه ای تمیز و درخشان خواهیم پرداخت:

نکات مهم در تمیز کردن آشپزخانه

تمیز کردن اسکاچ ظرفشویی

اسکاچ ها با توجه به رطوبت دائمی ممکن است به محلی برای رشد باکتری ها تبدیل شوند. برای از بین بردن هر گونه آلودگی از روی اسکاچ، کافی است آن را به مدت 30 ثانیه در ماکروفر قرار دهید و مجدد از آن استفاده کنید.

از بین بردن لکه های روی شیر آب آشپرخانه

یکی از آزار دهنده ترین لکه ها، لکه های آب روی شیر های منزل است. برای از بین بردن این لکه ها و برق اندختن روی شیرآلات، کافی است به جای انواع شوینده های شیمیایی از سرکه استفاده کنید.

ترفند تمیز کردن انواع لوازم استیل

در آشپرخانه ممکن است انواع مختلفی از لوازم استیل وجود داشته باشد. از جمله آن ها می توان به لوازم برقی مختلف با بدنه استیل، قابله های استیل و انواع ظروف استیل دیگر اشاره کرد. برای برق انداختن روی این لوازم و تمیز کردن آن ها نباید صرفا از مواد شوینده شیمیایی استفاده کرد. بلکه با استفاده از چند قطره روغن بچه و یا روغن زیتون نیز می توان این لوازم را براق و درخشان کرد.

از بین بردن بوی بد زباله تنها با یک قدم!

حتی اگر هر شب نیز زباله ها را از منزل خارج کنید، باز ممکن است بوی بد آن ها در فضای آشپرخانه پخش شود. برای جلوگیری از بوی بد زباله ها می توانید چند برش لیمو را در داخل سطل قرار دهید. این کار نه تنها از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند بلکه عطر خوشی نیز به فضای منزل می دهد.

بهترین روش تمیز کردن یخچال

یکی از مراحل اصلی در نظافت منزل و آشپزخانه، تمیز کردن یخچال می باشد. دو مورد از بهترین روش ها برای از بین بردن لکه های فضای داخلی یخچال، قفسه و کشو های آن ، استفاده کردن از محلول جوش شیرین و یا محلول سرکه سیب است. برای درست کردن محلول جوش شیرین، دو قاشق غذاخوری از آن را در آب گرم مخلوط کنید و برای تهیه محلول سرکه سیب کافی است یک فنجان سرکه سیب را با سه فنجان آب گرم ترکیب کنید. با استفاده از این محلول ها به آسانی می توانید لکه مواد غذایی را از یخچال پاک کنید.

ترفند عالی برای برق انداختن اجاق گاز

برای تمیز کردن اجاق گاز می توان از محلول ها و ترکیبات متنوعی استفاده کرد. یکی از بهترین آن ها استفاده از جوش شیرین و آبلیمو است. ابتدا مقداری از جوش شیرین را روی سطح اجاق بپاشید. سپس یک نصف لیمو را روی جوش شیرین بمالید یا مقداری از آبلیمو را روی اجاق گاز بریزید. کمی صبر کنید و بعد به وسیله اسکاچ نرم سطح را تمیز کنید. فقط توجه داشته باشید که پیش از به کار بردن انواع روش ها، اجاق گاز سرد شده باشد.

بهترین روش تمیز کردن سرویس بهداشتی

سرویس های بهداشتی از مهم ترین بخش های نظافت منزل هستند و معمولا پس از اتمام سایر قسمت های منزل نسبت به نظافت آن ها اقدام می شود. اگر فکر می کنید به تنهایی نمی توانید از پس نظافت همه قسمت های منزل بر بیایید می توانید از شرکت نظافت منزل و نیرو های آن کمک بگیرید. اما اگر می خواهید تا مرحله آخر کل نظافت را به تنهایی انجام دهید، به نکات زیر توجه فرمایید:

بهترین روش تمیز کردن سرویس بهداشتی

تمیز کردن همگام کف، دیوار ها و سقف سرویس بهداشتی

مقداری از محلول تمیز کننده را با آب ترکیب کرده و به قسمت های مختلف سرویس بهداشتی اسپری کنید. سپس آب گرم را باز کنید تا بخار فضای داخل را فرا بگیرد. در سرویس بهداشتی را ببندید و 20 دقیقه بعد برگردید. اکنون می توانید با کمک یک دستمال خشک در و دیوار و کف سرویس را تمیز کنید.

آینه های براق سرویس بهداشتی و حمام

ابتدا به کمک پنبه آغشته به الکل لکه های روی آینه را تمیز کنید. سپس مقداری از محلول سرکه را روی آن اسپری کنید و به وسیله دستمال تمیز کنید. به همین راحتی می توانید سرسخت ترین لکه های روی آینه را بدون سایر مواد شوینده از بین ببرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها