آموزش اینکه چگونه فندک اجاق گاز را تعمیر کنیم؟

کد خبر: 1116287

تعمیر فندک اجاق گاز

به نقل از دکتر آچار - نصب و سرویس اجاق گاز مربوط به سرویس های خدماتی فنی است، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به کار گیری آن در تولید و ساخت انواع اجاق گاز ها، تعمیر فندک اجاق گاز را میتوانیم کاری تخصصی معرفی کنیم که نیاز به دانش و مهارت تکنسین ها دارد.

با توجه به هوشنمد شدن لوازم خانگی، تعمیرات آن ها امری تخصصی محسوب میشود و توصیه میشود که نصب، سرویس و تعمیر اجاق گاز و سایر لوازم خانگی تان را به افراد متخصص و حرفه ای بسپارید.

فندک اجاق گاز چیست؟

فندک اجاق گاز ها به دو صورت اتوماتیک و غیر اتوماتیک تولید میشوند که نحوه کار کرد آن ها متفاوت است.

فندک اتوماتیک

برای روشن کردن این نوع فندک ها تنها کافی است که ولوم تنظیم شعله اجاق گاز را به داخل فشرده و برخلاف عقربه های ساعت بچرخانید، با این کار فندک جرقه زده و از طریق ترکیب با گاز شهری که از سوراخ های شعله و سر شعله خارج میشود، اجاق گاز روشن میشود.

فندک غیر اتوماتیک

روشن کردن فندک غیر اتوماتیک اجاق گاز کمی متفاوت تر از روشن کردن فندک اتوماتیک است، برای این کار علاوه بر فشردن ولوم تنظیم شعله بر خلاف عقربه های ساعت باید دکمه مخصوصی که بر روی اجاق گاز قرار دارد را فشار دهید تا فندک جرقه بزند و شعله روشن شود.

چه زمانی باید فندک اجاق گاز را تعمیر کرد؟

در صورتی که در عملکرد فندک اجاق گاز اختلال به وجود بیاید، فندک کار نکند یا جرقه زدن آن قطع نشود، باید برای تعمیر فندک اجاق گاز اقدام کرد.

قبل از اقدام برای تعمیر فندک اجاق گاز توجه کنید که شیر اصلی اجاق گاز باز باشد، در صورتی که شیر اجاق گاز باز است اما فندک روشن نمیشود دلایل متفاوتی وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها میپردازیم.

علل خرابی فندک اجاق گاز چه چیزهایی هستند؟

فندک اجاق گاز به دلایل مختلفی میتواند دچار ایراد و خرابی شود، در ادامه در رابطه با دلایل خرابی فندک به مواردی اشاره خواهیم کرد.

نوسانات برقی اجاق گاز

در صورتی که برق واحد و منزل شما دارای نوسانات شود امکان خرابی فندک اجاق گازتان وجود دارد، نوسانات برقی میتواند موجب سوختن فندک تان شود، برای تعمیر فندکی که در اثر نوسانات برقی دچار ایراد و خرابی شده از تعمیرکار کمک بگیرید، در صورتی که امکان تعمیر فندک وجود نداشته باشد، تعمیرکار به تعویض آن می پردازد.

عدم قرارگیری الکترود جرقه زن در جای خودش

الکترود جرقه زن قطعه ای در اجاق گاز است که باید به درستی در سر جای خودش قرار بگیرد و نباید با شعله اجاق گاز فاصله داشته باشد، در صورتی که الکترود از شعله دور باشد و فاصله داشته باشد، حتی با جرقه زدن هم شعله روشن نمیشود.

فعال شدن قفل کودک اجاق گاز

در تولید و ساخت اجاق گازهای جدید و امروزی از قفل کودک استفاده میشود، قفل کودک امکانی امنیتی است که با فعال شدن آن فندک کار نمیکند، در صورتی که اجاق گاز شما جدید است و قفل کودک بر روی آن تعبیه شده است میتوانید از طریق مطالعه دفترچه اجاق گاز قفل را باز کرده و مشکل عدم کار کردن فندک را حل کنید.

انسداد سر شعله های اجاق گاز

در صورتی که سر شعله های اجاق گاز با گرد و غبار یا مواد غذایی مسدود شود فندک اجاق گاز به خوبی کار نخواهد کرد، برای رفع این مشکل حتما سر شعله ها را تمیز کرده و بعد اقدام به فندک زدن بکنید.

برای تمیز کردن سر شعله های اجاق گاز از سنجاق های ظریف استفاده کنید، دقت کنید که منافذ را بیش از حد باز یا گشاد نکنید چرا که مشکلات این چنینی در سرشعله ها از دلایل اصلی روشن نشدن فندک محسوب میشود.

ریختن مایعات بر روی سر شعله های اجاق گاز

سر رفتن غذاها، شیر، شستن اجاق گاز با آب زیاد، خشک نکردن آب از روی دستگاه از دیگر دلایل روشن نشدن فندک محسوب میشوند، توصیه میشود در صورتی که اجاق گاز و سرشعله ها خیس و مرطوب اند اجاق را روشن نکنید، قبل از روشن کردن حتما آن را کاملا خشک کرده و سپس فندک بزنید.

نگه داشتن طولانی مدت دکمه فندک اجاق گاز غیر اتوماتیک

در صورتی که در اجاق های غیر اتوماتیک دکمه فندک را بیش از حد معمول و نرمال بفشارید، احتمال آسیب و خرابی آن وجود دارد.

نگه داشتن پایین ولوم اجاق گاز اتوماتیک

پایین نگه داشتن ولوم در اجاق گاز های اتوماتیک از دیگر دلایل خرابی فندک محسوب میشود.

وجود هوا در اجاق گازهای نو

در صورتی که اجاق گاز جدیدی تهیه و خریداری کرده اید امکان وجود هوا و عدم عملکرد صحیح فندک وجود دارد، برای رفع این مشکل ابتدا شعله ها را باز کنید تا هوای آن ها خارج شود سپس اقدام به فندک زدن و روشن کردن آن کنید.

برای تعمیر فندک اجاق گاز از چه کسانی کمک بگیریم؟

تعمیر فندک اجاق گازتان را به تعمیرگاه های مجاز و معتبر لوازم خانگی بسپارید، این تعمیرگاه ها دارای تکنسین های آموزش دیده و حرفه ای هستند که در مدت زمان کوتاهی به تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیر فندک اجاق گاز شما میپردازند یک مورد از این شرکت های خوب را در سایت خبر آنلاین معرفی کرده است و کافیست روی کلمه خبر آنلاین کلیک کنید تا با این شرکت آشنا شوید.

تعمیر فندک اجاق گاز

با توجه به نکته ای که پیش تر ذکر کردیم توصیه میشود تعمیر فندک اجاق گاز را به افراد متخصص و حرفه ای بسپارید و از دست کاری آن توسط خودتان و افراد غیر متخصص جلوگیری کنید، در صورتی که خودتان مایل به تعمیر فندک اجاق گاز هستید با رعایت نکاتی که در ادامه به توضیح آن ها میپردازیم فندک اجاق گازتان را تعمیر کنید.

پیش از شروع تعمیرات دستکش بپوشید، فندک اجاق گاز برق دارد، جریان برق اجاق گاز را قطع کرده و اقدام به تعمیرات کنید، برای تعمیر کلاهک سر شعله اجاق گاز را باز کرده و پیج های آن را باز کنید، اتصالات و سیم های فندک را بررسی کنید که قطع نشده باشند، قطعی اتصالات و سیم ها از دلایل عدم عملکرد صحیح فندک ها محسوب میشوند.

 در صورتی که فندک اجاق گازتان سوخته بود آن را کاملا تعویض کنید.

منبع : دکتر آچار

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها