مقایسه سرمایه گذاری در ایران و ترکیه

کد خبر: 1117523

افرادی که قصد سرمایه گذاری بر روی بازارهای مالی کشورهای مختلف را دارند، یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می کنند این است که سرمایه گذاری در ایران بهتر است یا ترکیه و به منظور مقایسه اقتصادی دو کشور باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم.

در همین راستا در این مطلب به بررسی این مسئله پرداخته و بیان می کنیم که از نظر سرمایه گذاری بین ایران و ترکیه کدام یک به عنوان یک کشور مناسب به حساب می آید. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این مسئله صحبت کرده و اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

سرمایه گذاری

وضعیت کلی اقتصاد در ایران و ترکیه

در گذشته وضعیت اقتصاد ایران و ترکیه شباهت های بسیار زیادی با یکدیگر داشتند، چرا که هر دو کشورها تلاش های بسیار زیادی برای ایجاد ثبات اقتصادی در کشورهای خود کرده و تلاش می کردند تا از این طریق به بهبود وضعیت معیشت مردم خود کمک کرده و همچنین فضاهای مناسبی برای سرمایه گذاری ایجاد کنند.

شباهت هایی بسیار زیاده اقتصاد ایران و ترکیه در گذشته باعث شده بود تا تفاوت بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این کشورها وجود نداشته باشد و افراد بتوانند در هر دو این کشورها با رویکرد مشابه سرمایه گذاری کنند.

پس از مدتی اما به دلیل سیاست های اقتصادی و همچنین مشکلاتی چون تحریم های همه جانبه اقتصاد ایران با مشکلات گوناگونی مواجه شد و به وجود آمدن تورم های سنگین اقتصاد ایران با چالش های مختلف مواجه کرد. این در حالی بود که در آن زمان ترکیه توانسته بود به اقتصاد خود ثبات داده و فضای مناسبی برای سرمایه گذاری به وجود بیاورد.

وضعیت مناسب اقتصاد ترکیه در برابر ایران در چند سال گذشته باعث شده بود تا درصد بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی اقدام به فعالیت در بازارهای مختلف این کشور کرده و با انجام فرآیندهایی مثل ثبت شرکت در ترکیه در فضای اقتصاد این کشور حضور داشته باشند.

سودآوری

رشد بورس استانبول نیز یکی دیگر از موارد نشان دهنده اوضاع مناسب اقتصادی در کشور ترکیه بود. پس از گذشت چند سال اما به دلیل وجود مشکلاتی چون تورم، سیاست های ماجراجویانه، نداشتن برنامه مشخص برای مقابله با تورم های احتمالی و... کشور ترکیه نیز با چالش های گوناگونی در حوزه اقتصادی مواجه شد و در واقع اتفاقی که برای اقتصاد ایران در چند ساله گذشته رخ داده بود، گریبانگیر دولت ترکیه و اقتصاد این کشور نیز شد.

به دلیل شرایط فعلی کشور ترکیه، می توان گفت از نظر اقتصادی در حال حاضر شرایط دو کشور در وضعیت تقریبا یکسانی قرار دارد. البته هنوز از نظر ثبات اقتصادی و امکان سرمایه گذاری وضعیت کشور ترکیه بهتر است اما باز هم نباید از این مسئله غافل شد که در چند ماه اخیر شوک اقتصادی شدیدی به دولت ترکیه وارد شده است و این موضوع باعث شده تا برخی از سرمایه گذاران خارجی که به دنبال ثبات اقتصادی در یک کشور هستند تا از این طریق در آن کشور سرمایه گذاری کنند، در حال حاضر با تردید به کشور ترکیه نگاه می کنند.

سرمایه گذاری در ترکیه

بهترین بخش های سرمایه گذاری در ترکیه

اگر قصد سرمایه گذاری در کشور ترکیه را دارید، باید گفت که در این کشور شاهد بازارهای مالی مختلفی هستیم و شما می توانید از طریق سرمایه گذاری در آن اقدام به افزایش سرمایه خود کنید.

به منظور معرفی بهترین بخش ها برای سرمایه گذاری در ترکیه باید گفت که در وهله اول فعالیت در بازار بورس استانبول به یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند تا اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه کنید.

در واقع کشور ترکیه این امکان را فراهم کرده تا افراد خارجی و سرمایه گذاران غیر ترک نیز بتوانند در بازار بورس این کشور فعالیت کنند. یکی دیگر از بازارهای مالی کشور ترکیه بخش املاک و مستغلات است. به صورت کلی رشد قیمت املاک در کشور ترکیه به نسبت ایران بسیار کمتر است اما ارائه مزایای مختلف مثل ارائه تابعیت و یا پاسپورت کشور ترکیه به خریداران ملک در این کشور باعث شده تا بسیاری از ایرانیان اقدام به سرمایه گذاری در بخش املاک کشور ترکیه کرده و اقدام به خرید خانه در این کشور کنند.

در نهایت نیز ثبت شرکت در ترکیه نیز به شما کمک می کند تا اقدام به فعالیت اقتصادی جدی در این کشور کنید. از آن جایی که شاهد صنایع مختلفی در این کشور هستیم، شما می توانید شرکت خود را در این کشور ایجاد کرده و از این طریق فعالیت اقتصادی در کشور ترکیه داشته باشید. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید اقدام به حل مسائل حقوقی در ترکیه کرده و از مشاورین خبره در این حوزه کمک بگیرید.

بازارهای مالی

آینده اقتصاد ایران و ترکیه

پس از آن که نگاهی به گذشته اقتصاد ایران و ترکیه انداخته و در مورد این مسئله صحبت کردیم، حال بهتر است تا پیش بینی از آینده اقتصاد این دو کشور نیز داشته باشیم تا بتوانید با دید بهتری اقدام به سرمایه گذاری در این دو کشور کنید.

در همین راستا باید گفت که به صورت کلی اقتصاد ایران و ترکیه در حال حاضر دارای مشکلات و چالش های گوناگون است اما انتظار می رود که با سیاست های درست شاهد بهبود وضعیت اقتصادی در هر دو این کشورها باشیم.

در وهله اول باید گفت که اگر ایران بتواند از تحریم های سنگینی که علیه او تصویب شده نجات پیدا کند و همچنین اقدام به کاهش تحریم ها کند، این مسئله به بهبود وضعیت اقتصاد در کشور ایران کمک می کند.

همچنین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کشور ترکیه نیز با کنار گذاشتن سیاست های اشتباه خود در قبال همسایگان و منطقه می تواند دوباره ثبات اقتصادی را تجربه کرده و وضعیت خود را بهبود ببخشد.

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر شاهد انتقادات سنگینی به رجب اردوغان هستیم و همین موضوع باعث شده تا دولت ترکیه از سوی مخالفین خود نیز دارای چالش های گوناگونی باشد.

افزایش سرمایه

بی شک به وجود آمدن یک دولت جدید در کشور ترکیه که رویکردهای تازه تر و اقتصادی تری دارد، می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی این کشور کمک کرده و این امکان را به وجود بیاورد تا شاهد اوج گیری اقتصاد کشور ترکیه باشیم.

در نهایت پیشنهاد ما این است که اگر قصد سرمایه گذاری در کشور ترکیه را دارید، حتماً از مشاورین متخصص استفاده کرده و با مشورت کردن دانش خود را در رابطه با هر یک از بخش های اقتصاد ترکیه افزایش دهید. انجام این کار به شما کمک می کند تا با اطلاعات کافی اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور ترکیه کرده و با مشکل خاصی مواجه نشوید.

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها