غرفه سازی چیست و طراحی غرفه سازی نمایشگاهی با آرمان سازه

کد خبر: 1121923

اگرقصد حضور در یک نمایشگاه را دارید و دقیقا نمی دانید که به چه شکل غرفه سازی انجام داده و یا حتی دنیال غرفه ی لوکس و چشمگیر هستید، ابتدا باید با انواع مدل های ساخت غرفه آشنایی داشته باشید و امکانات و معایب هرکدام را بدانید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع مدل های غرفه سازی:

اگربخواهیم به انواع غرفه سازی برای نمایشگاه اشاره کنیم، می توانیم به غرفه سازی با پارتیشن، غرفه سازی با تتریس و غرفه سازی با آرمان که به مستر هم معروف است اشاره نماییم.

چند مدل غرفه سازی وجود دارد؟

-غرفه سازی پارتیشن و یا پیش ساخته

- با اسپیس فریم

- با تتریس

- با نئوپان

- با نئوپان و ام دی اف

 

 

غرفه سازی آرمان چیست؟

در این مقاله به بررسی ویژگی های مهم غرفه سازی می پردازیم و سعی می کنیم به شما کمک کنیم تا اینکه بدانید غرفه سازی چیست و که برای کسب وکارتان در نظر دارید، با درک اینکه این نوع سازه ی نمایشگاهی چه کاربردهایی دارد و چگونه نیازهای شما را برطرف می نماید، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

یک نوع نمایشگاه مدرن که به شکل مدل نمایشگاهی مدولار نیز قابل استفاده است.در واقع قطعات آن به صورت استاندارد از قبل ساخته و مونتاژ شده است و کاربرد آن بیشتر در پاویون ها می باشد. پاویون یک فضای باز با معماری خاص خود بوده که محلی برای اجتماع مردم برای نمایشگاه ها یا تئاترو یا رویدادهای مختلف است.

چه کسانی می توانند غرفه سازی با آرمان را مدنظر قرار دهند؟

1-کسانی که مجوز برای غرفه سازی با چوب ندارند

2- دارای غرفه ای کمتر از 36 متر در نمایشگاه بین المللی باشند.

3-زمانی که نمی خواهید برای غرفه سازی هزینه ی زیادی صرف نمایید.

4- زمانی که بنا به هردلیلی علاقه ای به غرفه سازی با چوب نداشته و مایل هستید که یک غرفه نمایشگاهی شایسته ی برند و کسب وکارتان داشته باشید.

5- وقتی که عجله دارید وباید به سرعت عملیات غرفه سازی نمایشگاهتان به اتمام برسد وغرفه سازی با چوب این زمان طلایی را ازشما می گیرد.

ساختارغرفه (مستر):

این سازه دارای ابعادی به میزان ۹۰ در90 میلیمترمی باشد و جنس آن آلومینیوم با رنگ آدانایزبوده که در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.درهرضلع آن یک شیارکه باعث اتصال ساختار این سازه می گردد در نظر گرفته شده که جمعا دارای چهار شیار است. همچنین ورق های MDF نیز برای تشکیل دیواره و استحکام و پرکردن فضای بین قطعه ها به کار برده می شود که دارای روکش ملامینه و رنگ های متنوع می باشد و به صورت افقی یا عمودی قابل استفاده است.

مزایای غرفه سازی آرمان برای غرفه سازی نمایشگاهی:

1-مقرون به صرفه بودن

2-مناسب برای پاویون ها

3- سرعت بالا در پیش بردن و اجرای پروژه ها

4- امکان چندین باراستفاده و یا اجاره به سایرغرفه داران

5- نصب آسان

6-قابلیت تغییر ابعاد و مساحت غرفه

 

معایب سازه برای غرفه سازی نمایشگاهی:

با وجود مزایای زیاد غرفه سازی با آرمان ، معایبی هم وجود دارد که می توان موارد ذیل را عنوان نمود:

1-عدم امکان ساخت طبقه ی دوم در این سازه

2-اندازه های تایل (نوعی سقف کاذب مدرن) و پروفیل به گونه ای است که محدودیت کمی را ایجاد می کند. بهتر است مطلب برای شرکت در نمایشگاه ها چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ را هم مطالعه نمایید.

اگر مزایا و معایب غرفه سازی آرمان را روی یک ترازو مورد سنجش قرار دهیم، قطعا کفه ی مزایای آن سنگین تر از معایبش خواهد بود و اگر بخواهیم آن را با غرفه سازی با چوب مورد مقایسه قرار دهیم باید بگوییم که گرچه غرفه سازی با چوب دارای انعطاف بیشتری است و شما می توانید سازه را به هر گونه ای که بخواهید طراحی کنید، اما اگر صرف هزینه ی کمتر و مدل طراحی خاص و محدود مدنظرشماست، باید بگوییم که غرفه سازی آرمان برای شما مناسب تراست. درنهایت این امر به نوع نیازو خواسته ی شما بستگی دارد.

 

چگونه با اجاره تجهیزات نمایشگاهی برای حضور در نمایشگاه برنامه ریزی کنیم؟

چه شما یک برنامه ریز حرفه ای باشید، چه فردی باشید که برنامه ریزی شرکت در یک نمایشگاه را به شما سپرده باشند باید بدانید که  چگونه برای حضور در یک نمایشگاه باید برنامه ریزی کنید که طبق برنامه ای که ریخته اید همه جزئیات را پوشش دهید. از چیز های کوچکی مثل غذا گرفته تا جایگاه غرفه ی نمایشگاهی و حس و حالی که خواهید داشت را باید به وجود بیاورید. داشتن یک غرفه ای ایده آل نیازمند داشتن یک برنامه ریزی دقیق می باشد و این مهم ترین تلاش برای رسیدن به هدف خود از حضور در نمایشگاه است.

 

برنامه ریزی کلید یک حضور موفق و به یادماندنی در نمایشگاه ها

از آنجایی که حضور در نمایشگاه ها یکی از مهم ترین اتفاقات برای دیده شدن سازمان و شرکت شما می باشد، به همین خاطر است که برنامه ریزی برای آن بسیار اهمیت دارد. برای حضور در یک نمایشگاه باید همه موارد مورد نیاز را برسی شود تا همه چیز به بهترین شکل ممکن باشد. شما می توانید با اجاره تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز خود حضوری موفق در نمایشگاه ها داشته باشید. شرکت های معتبری مثل شرکت آرمان سازه خدماتی مثل اجاره تجهیزات نمایشگاهی را به مشتریان ارائه می دهند.

بنابراین شما خیلی راحت از طریق همکاری با این شرکت ها می توانید تجهیزات مورد نیاز خود را در شرکت در نمایشگاه ها تهیه کنید. همچنین کارهای مربوط به طراحی و غرفه سازی را نیز می توانید به این شرکت های معتبر بسپارید، تا دیگر نگران این موارد نباشید.

توجه داشته باشید که بهتر است برای استفاده از خدمات مراکز اجاره تجهیزات نمایشگاهی، ابتدا یک مشاوره برای خود داشته باشید. معمولا در این شرکت ها کارشناسانی حرفه ای برای مشاوره و راهنمایی شما در زمینه غرفه سازی و اجاره تجهیزات نمایشگاهی وجود دارند که در اختیار شما قرار داده می شوند.

در ادامه این مطلب شما را با مهمترین موارد موجود درباره برنامه ریزی لازم برای حضور در نمایشگاه ها آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید. این موارد عبارتند از:

 

هدف سازمان و شرکت را برای حضور در نمایشگاه مشخص کنید                         

 

قبل از انجام هر کاری شرکت و سازمانی که قرار است در نمایشگاه شرکت کند، باید هدف خود را از این کار بداند. هدف برخی از سازمان ها فروش بیشتر محصولات برخی دیگر دیده شدن و برخی ارائه خدماتشان می باشد.

 

به ایده هایی که در ذهن خود درباره حضور در نمایشگاه دارید، فکر کنید.

به هر ایده ای که به ذهنتان می رسد، چه بزرگ و چه کوچک فکر کنید و حتی می توانید آنها را در کاغذی بنویسید تا در آخر به یک جمع بندی مناسب برسید.

 

بودجه بندی کنید

 

بهتر است هزینه های مربوط به اجاره تجهیزات نمایشگاهی و غرفه و طراحی و غرفه سازی قبل از شرکت در نمایشگاه ها تخمین بزنید و یک بودجه ی اولیه برای این کار در نظر بگیرید.

برای دیدن مکان غرفه و اجاره تجهیزات نمایشگاهی با فروشندگان قرار ملاقت بگذارید.

 

برای اجاره مکان غرفه لازم است به یکسری موارد توجه لازم را داشته باشید. این موارد عبارتند از:

 

جایگاه مناسب داشتن در نمایشگاه

اندازه متناسب داشتن (یعنی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک)

هزینه ی مرغوب داشتن

 

برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی نیز باید یکسری موارد را در نظر بگیرید. این موارد عبارتند از:

 

کیفیت مناسب داشتن

از نظر شکل ظاهری با یکدیگر همخوانی داشتن

خرابی یا شکستگی نداشته باشند.

همه وسایل مورد نیاز را داشته باشد.

با بودجه ی در نظر گرفته شده متناسب باشد.

 

امضا کردن قرارداد را فراموش نکنید

حتما با شرکت های اجاره دهنده ی تجهیزات نمایشگاهی و همین طور برای اجاره غرفه ای در نمایشگاه ها، قرداد امضا کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

 

به طراحی و غرفه سازی اهمیت دهید

برای طراحی غرفه بهتر است با شرکت های معتبر قرارداد ببندید و کار ساخت و طراحی غرفه را به آنها بسپارید تا دیگر نگران این موضوع نباشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها