چگونه سرمایه گذاری بدون دغدغه‌تری در بورس داشته باشیم؟

کد خبر: 1126516

شرایط تورمی اقتصاد ایران، همه‌ی مردم را به جستوجو برای یافتن راهی به منظور جلوگیری از کاهش ارزش دارایی‌شان وا داشته است. یکی از روش‌های سرمایه گذاری جذاب در ایران، بازار بورس اوراق بهادار است. سرمایه گذاری در بورس ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیکی دارد و این موضوعات باعث شده است تا سرمایه گذاری بدون دغدغه در بورس، چندان هم راحت نباشد. کسب مهارت‌های حیاتی برای سرمایه گذاری می‌تواند ریسک و دغدغه‌ی معاملات‌تان را به حداقل برساند. این درحالی است که کارگزاری اقتصاد بیدار نیز با ارائه خدماتی جذاب، بخش قابل توجه‌ای از دغدغه و نگرانی سرمایه‌داران را کاهش داده است.

 اصول سرمایه گذاری در بورس و یادگیری آن

سرمایه گذاری در بورس مانند هر بازار مالی نیازمند مهارت‌های خاص خودش است. از آن‌جایی که بازار بورس ذاتا دارای ریسک است به هیچ عنوان نباید صرفا با شانس و اقبال پا به این بازار گذاشت. برای فعالیت بدون دغدغه در بورس باید اصول و قواعدی رعایت شوند تا نتیجه‌ی سرمایه گذاری همن چیزی شود که انتظارش را دارید. در ادامه عواملی که می‌توانند منجر به سرمایه گذاری بدون دغدغه در بورس شوند را بررسی می‌کنیم.

تسلط به تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه، یکی از روش‌های اصلی تجزیه و تحلیل سهم است. در واقع  به مجموعه ای از قوانین معاملاتی که با تجزیه و تحلیل تغیرات و تحرکات گذشته نماد، سعی در پیش بینی قیمت‌ها و روند پیش‌رو دارد، تحلیل تکنیکال گفته می‌شود. تحلیل تکنیکال و از اهمیت و پیچیدگی خاصی برخوردار است و تسلط به ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال مانند اندیکاتورها، الگوهای قیمتی، الگوهای هارمونیک و خطوط فیبوناچی می‌تواند احتمال موفقیت و کسب سود را افزایش و در مقابل دغدغه‌ و ریسک سرمایه گذاری‌تان را به حداقل برساند.

تسلط به تحلیل تکنیکال

تسلط به تابلوخوانی

یکی دیگر از مهارت‌هایی که تسلط به آن می‌تواند نگرانی شما از معاملات و سرمایه گذاری‌تان را به حداقل برساند، تسلط به تابلوخوانی است. تابلوخوانی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا گروه‌ها یا صنایعی که ورود یا خروج پول داشته‌اند را تشخیص دهید و در بهینه‌ترین نقاط از سهم خروج یا به سهم ورود کنید. در بازار بورس ایران شاید بتوان ادعا نمود که با توجه به شرایط بازار، تسلط به تابلوخوانی و رصد تحرکات بزرگان بازار از تحیلیل تکنیکال و بنیادی نیز مهم‌تر است.

سرمایه گذاری در سبد متنوع

یکی از اصول بازار بورس که متخصصین همواره به آن تاکید دارند، ایجاد سبدی متنوع از صنایع و شرکت‌های مختلف است. هیچ گاه تک سهم یا تک صنعت نشوید. سبدی ازصنایع مختلف تهیه کنید تا در صورتی که بخشی از سرمایه گذاری‌تان در نمادی با ضرر روبه‌رو شد، جبران آن با دیگر سهم‌ها امکان پذیر باشد. رعایت این اصل ریسک و دغدغه‌تان را به شدت کاهش می‌دهد.

سرمایه‌ گذاری با گروه مالی اقتصاد بیدار

تا به این‌جا با اصول سرمایه گذاری آشنا شدید تا بتوانید با کم‌ترین نگرانی در بازار بورس سرمایه گذاری کنید. با وجود همه‌ی این قواعد اما تضمینی برای موفقیت و کسب سود وجود ندارد. حال ممکن است بپرسید پس چه گونه می‌توان سرمایه‌گذاری بدون دغدغه‌ای را تجربه نمود ؟ برای پاسخ به این سوال باید خدمات جذاب کارگزاری اقتصاد بیدار را بررسی و متناسب با شرایطی که دارید یکی را برگزینید. در ادامه به روش‌های سرمایه‌ گذاری با گروه مالی اقتصاد بیدار می‌پردازیم.

گروه مالی اقتصاد بیدار

سرمایه ‌گذاری غیر مستقیم با اقتصاد بیدار

یکی از خدمات جذاب کارگزاری اقتصاد بیدار وجود قابلیت سرمایه ‌گذاری غیر مستقیم در بازار برای افراد کم تجربه است. با توجه به اینکه فعالیت در بازار بورس نیازمند تخصیص زمان زیاد برای تحلیل و رصد بازار و حتی اقتصاد کلان کشور است، استفاده از قابلیت سرمایه ‌گذاری غیر مستقیم، انتخابی هوشمندانه محسوب می‌شود. در سرمایه گذاری غیر مستقیم تنوع خوبی وجود دارد که می‌توانید نسبت به میزان ریسک و حجم دارایی‌تان یکی از آن‌ها انتخاب کنید.

سبدگردانی اقتصاد بیدار

اگر از آن دسته از افرادی هستید که زمان لازم برای تحلیل و رصد بازار را ندارید یا به هر دلیلی علاقه‌ای به این کار ندارید، بهترین راه حل برای از دست ندادن فرصت‌های بازار بورس این است که از قابلیت سبدگردانی کارگزاری اقتصاد بیدار استفاده کنید. در این روش، متخصصین و تحلیلگران کارگزاری اقتصاد بیدار بعد از ساعت‌ها پرسش و بررسی یک سبد متنوع و کم ریسک را برای شما تهیه می‌کنند. مدیریت خرید و فروش شما به عهده‌ی متخصصین با تجربه‌ی کارگزاری اقتصاد بیدار است. به همین جهت در این روش می‌توانید سرمایه گذاری بدون دغدغه‌ای در بورس داشته باشید.

صندوق‌های سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری بدون ریسک در بورس، سرمایه گذاری در صندوق‌های اقتصاد بیدار است. بر خلاف سبدگردانی که منحصرا و برای هر فرد به صورت جداگانه صورت میگیرد، در صندوق‌های سرمایه گذاری، دارایی سرمایه‌گذاران جمع شده و به صورت صندوقی واحد، در پروژه‌های اقتصادی مشخص شده توسط سازمان بورس اوراق بهادار سرمایه‌ گذاری میشود. ترکیب صندوق‌های سرمایه گذاری گسترده است و حتی شامل اوراق بهادار شرکت‌های فعال در بازار نیز می‌شود. سود کسب شده در این صندوق‌ها به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. اگر به دنبال روش سرمایه گذاری بسیار کم ریسک هستید تا سود تضمینی بیشتر از بانک را به همراه داشته باشد، صندوق‌سرمایه‌گذاری ارزش آفرین و صندوق سپر اقتصاد بیدار، می‌توانند ۲ گزینه‌ی بسیار جذاب و پر سود و در عین حال بسیار کم ریسک برای شما باشد.

جمع‌ بندی

موفقیت مالی بدون سرمایه گذاری امن و حساب شده، در شرایط امروز ایران امکان پذیر نمی‌باشد. بازار بورس به علت مزایای بسیاری که دارد، گزینه‌ی اول سرمایه گذاری بسیاری می‌باشد. برای موفقیت در این بازار، مهارت‌های خاصی مورد نیاز است. اگر به هر دلیل زمان یادگیری این مهارت‌ها را ندارید، سرمایه گذاری غیر مستقیم از طریق کارگزاری اقتصاد بیدار می‌تواند سرمایه گذاری‌ بدون دغدغه‌ای برای شما در بورس باشد.  

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها