معرفی سازندگان مطرح قلم تراش زنجان+راهنمای خرید و انواع قلم تراش

کد خبر: 1126791
معرفی سازندگان مطرح قلم تراش زنجان+راهنمای خرید و انواع قلم تراش

زنجان از دیرباز به حضور اساتید سازنده انواع چاقو شهره بوده است.این اساتید با ظرافتی مثال زدنی و با تبحر خاص و با استفاده از مصالح مرغوب از سالیان دور تا کنون محصولاتی تولید کرده اند که چاقوهای زنجان را به انتخاب اول خریداران چاقو تبدیل کرده است.

از طرفی می توان زنجان را یکی از مراکز اول نشر هنر خوشنویسی قلمداد کرد و چون قلم تراش یکی از مهم ترین ملزومات هنر خوشنویسی است،اساتید چاقوساز زنجانی به کمک این هنر آمده و بهترین قلم تراش ها را در دوران مختلف تا کنون ساخته اند.

در این مطلب به معرفی بعضی از این اساتید و ویژگی های قلم تراش های ساخت آنان در بازار پرداخته ایم و انتظار می رود بعد از مطالعه آن بتوانید  قلم تراش مناسب با نیاز خودتان را انتخاب کنید.

استاد جواد توسلیان

اگر در خوشنویسی و حتی چاقوسازی سررشته مختصری داشته باشید قطعا نام جواد توسلیان راشنیده اید.قلم تراش های ساخت دست او از بهترین های بازار است.البته این نکته را در نظر داشته باشید که محصولات جواد توسلیان را با نام توسلی در بازار عرضه می کنند و وقتی شما مطمین شدید که قلم تراشی ساخت دست اوست از کیفیت آن هم خاطر جمع خواهید شد.ظرافت،شکیل بودن و تناسب اندازه های اجزا از ویژگی های آثار ایشان است.البته هنرجویان هم می توانند به حسب نیاز خود از برخی آثار ایشان با قیمت های پایین تر تهیه و استفاده کنند.

استاد محمدرضا فرجیان

مرحوم حسین فرجیان یک از اساتید بنام چاقو سازی در زنجان است که آثارش با مهر حسین قابل شناسایی است.فرزند ایشان استاد محمدرضا فرجیان هم همین حرفه را پیش گرفته و بسیار شناخته شده است.ظرافت،شکیل بودن و باز و بسته شدن آسان تیغه ها از ویژگی های آثار ایشان است.قلم تراش های فرجیان را می توان از قیمت دویست و پنجاه هزار تومان به بالا در بازار تهیه کرد.

استاد جلیل توسلیان

برادر استاد جواد توسلیان و مانند برادرش از اساتید متبحر در ساخت قلم تراش که به همراه برادرش بدلیل ساخت آثار فاخر مورد تقدیر انجمن خوشنویسان قرار گرفته است.آثار ایشان هم در بازار با نام توسلی شناخته می شود.انواع قلم تراش با ویژگی های منحصر بفرد از قیمت 200هزار تومان به بالاتر از میان ساخته های ایشان در بازار قابل خرید است.البته در میان قلمتراش های جلیل فرجیان آثار گران قیمت هم دیده می شود و بعنوان مثال یک قلمتراش دو تیغه با قیچی با مهر جلیل تا سه میلیون هم خریدو فروش می شود.

استاد جعفر خلفی

استاد خلفی متولد 1344 در زنجان است و از از سنین نوجوانی به این حرفه رو آورده است.قلم تراش های ساخت دست ایشان از یک تیغه تا ده تیغه را میتوان از قلم تراش های خوب موجود در بازار معرفی کرد.خلاقیت بالای وی باعث تولید قلم تراش هایی شکیل و متناسب در اجزا و دارای زیبایی ظاهری منحصر بفرد شده است.

در کنار اساتید یاد شده می توان از سایر اساتید این حرفه هم نام برد که سالهاست با تولید آثار مرغوب نقش بسزایی در تولید قلم تراش های مرغوب بازار داشته اند.افرادی چون ابراهیم حسینی،ابراهیم دشتی،علی اوسط دشتی،پاشا کریمی،بیژن صفاری،باقر وفا،اسماعیل نوری و اسد اشتری که محصول هنرشان را می توان تهیه و استفاده کرد.

شایان ذکر است که در خرید قلم تراش به انواع قلم تراش برخواهید خورد که میتوانید بر حسب نیازتان آن را انتخاب و خریداری کنید.در ادامه انواع قلم تراش را با شرح مختصری از کارکرد هر کدام ملاحظه می کنید

2

قلم تراش دزفولی تراش

همانطور که از نام آن مشخص است برای تراشیدن قلم های دزفولی استفاده می شود.قلم های دز فولی با توجه به جنس سختشان تراش متفاوتی دارند و پیشنهاد می شود برای تراشیدن آنها حتما از این نوع قلم تراش استفاده شود تا از خراب شدن قلم و همچنین قلم تراش جلوگیری شود.

قلم تراش دو تیغه

قلم تراش های دو تیغه یکی از انواع قلم تراش ها هستند که تیغه های آن از دو طرف قلم تراش بصورت تاشو باز می شوند.معمولا از یکی از تیغه ها که جنس متفاوت تری هم دارد برای قطع زدن نوک قلم استفاده می شود.قلم تراش دو تیغه یکی از رایج ترین انواع قلم تراش های موجود در بازار است.

قلم تراش یک تیغه

این قلم تراش که از نامش هم مشخص است یک تیغه دارد.قلم تراش های مختلف با کابردهای متفاوت با یک تیغه ساخته می شوند

3

قلم تراش خیزران تراش

خیزران تراش معمولا بصورت یک تیغه و دو تیغه ساخته می شود و بسیار تیز است و برای تراشیدن خیزران یا همان نی های ضخیم که تبدیل به قلم می شوند استفاده می شود.

قلم تراش هنرجویی

هنرجویان خوشنویسی در مراحل یادگیری به دلیل قیمت بالا نیاز به استفاده از قلم تراش های نفیس ندازند و می توانند از محصولاتی که با قیمت مناسب و کارایی بالا و مختص هنرجویان ساخته می شود استفاده کنند.

قلم تراش تزیینی

افراد زیادی علاقه به جمع آوری آثار فاخر تولیدی قلم تراش و چاقو دارند.بعضی از این تولیدات با ظرافت بالا و بسیار منحصر به فرد هستند که در دسته بندی قلم تراش های تزیینی قرار می گیرند که علاقه مندان به جمع آوری این آثار مشتریان آن هستند.

 برای خرید انواع قلمتراش به قیمت ارزان و با کیفیت می توانید به https://dassaaz.ir مراجعه کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها