عیدی جدید یارانه ای رییسی/چه کسانی منتظر یارانه نوروز باشند؟

کد خبر: 1136563

امشب یارانه جدید نوروز به حساب خانوارها واریز خواهد شد

عیدی جدید یارانه ای  رییسی/چه کسانی منتظر یارانه نوروز باشند؟

عصر امروز، سازمان برامه و بودجه از واریز یارانه‌ای جدید خبر داد؛ این یارانه که به نام یارانه نوروز، معرفی شده است، امشب به حساب سرپرست خانوارها واریز خواهد شد.

سازمان برنامه و بودجه در این راستا گفته است: با دستور رییس جمهور ساعت ۲۴ امشب ۲۵ اسفند یارانه ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشت  به مناسبت فرارسیدن عید نوروز به حساب بیش از ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر از سرپرستان شناسایی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واریز می شود.

این افراد غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند و به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده اند.

البته پیشتر نیز یارانه ۲۲بهمن به حساب برخی خانوارها واریز شده بود که حواشی بسیاری به همراه داشت؛ برای مثال گفته می‌شد این یارانه به اشتباه واریز شده و اطلاعات آپدیت نبوده‌اند که هنوز هم در این رابطه پاسخ جامع و دقیقی ارایه نشد؛ حال باید دید یارانه جدید به چه صورت است؟ آیا باز هم حواشی قبلی وجود دارد؟/اقتصاد نیوز

چه کسانی امشب یارانه ۱۵۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

بر اساس اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه امشب یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز به حساب ۱۲ میلیون نفر واریز می‌شود. اما مشمولان یارانه نوروز چه کسانی هستند و امشب چه کسانی منتظر واریز یارانه نوروز باشند؟

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ آنگونه که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده یارانه معیشتی نوروز ۱۵۰ هزار تومان است که ساعت ۲۴ امشب، ۲۵ اسفند ماه به حساب سرپرستان برخی از خانوارها واریز می‌شود.

چه کسانی یارانه ۱۵۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

اما مشمولان یارانه معیشتی چه کسانی هستند؟ بر اساس گفته سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حدود ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر را شناسایی کرده که این افراد مشمول دریافت یارانه نوروز هستند.

اما این ۱۲ میلیون نفر چه کسانی هستند؟ مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

بر این اساس،‌یارانه ۱۵۰هزار تومانی نوروز به حساب دهک‌های درآمدی اول، دوم،‌سوم و چهارم واریز می‌شود. جز این،‌ مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی هم مشمول یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز می‌شوند.

در کدام دهک‌بندی درآمدی قرار داریم؟

معیار اینکه هر خانوار در چه دهک درآمدی قرار دارد، درآمد ماهانه خانوار است. اگر درآمد کل یک خانوار (از تمامی افراد خانوار) حدود ۷۰۰ الی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد، این خانواده در دهک یک قرار می‌گیرد و جزو ۱۰درصد فقیرترین خانواده‌های جامعه است.

اگر درآمد خانوار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، خانواده را در دهک دو قرار می‌دهد. هزینه دو میلیون تومانی خانوار را در دهک سوم جایگذاری می‌کنند.

درآمد افراد حاضر در دهک چهارم، حدود سه میلیون تومان است. بر این اساس افرادی که درآمد آنها زیر سه میلیون تومان در ماه است، مشمول یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز می‌شوند. اما افرادی که درآمد آنها بالای سه میلیون تومان در ماه است جزو دهک‌های درآمدی بالاتر هستند و مشمول یارانه نمی‌شوند.

یارانه ۱۵۰ هزاز اومانی تا ساعتی دیگر به حساب سرپرستان این خانوارها واریز می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها