وام فوری | وام فوری بدون ضامن | وام ازدواج |وام فوری بانک ملت | وام فوری با سفته

وام ۲۰۰ میلیونی با نرخ سود ۵ درصد | وام ویژه بانک ملی با بازپرداخت 20 ساله

کد خبر: 1150216

شرایط جدید وام 200 میلیون تومانی با بازپرداخت 20 ساله اعلام شد

وام ۲۰۰ میلیونی با نرخ سود ۵ درصد | وام ویژه بانک ملی با بازپرداخت 20 ساله

حدود شش ماه از تصویب وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام توسط دولت پرداخت خواهد شد.

شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسئولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.

با این حال بعضی بانکها از جمله بانک سپه پرداخت این تسهیلات را آغاز کرده‌اند. مسئولان بنیاد مسکن در برخی مناطق کشور مثل ایلام نیز اعلام کرده‌اند روند پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تسریع شده است.

بنا به گفته حبیب الله محبی ـ مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، طرح تسهیلات مسکن روستایی در روستاها افزایش یافته و متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: طرح تسهیلات مسکن روستایی با سود و کارمزد ۵ درصد و سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر نفر برای احداث مسکن روستایی در سطح روستاهای استان به تصویب رسیده است.

محبی بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است و زوج‌های جدید، افراد فاقد مسکن و بازگشتی‌های از شهر به روستا در اولویت اول قرار داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام با اشاره به ثبت نام افرادی که پیش از این برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اقدام کرده‌اند، گفت: افرادی که تا تاریخ بیستم دی ماه سال ۱۴۰۰ برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی معرفی شده‌اند، این افراد نیز در اولویت تکمیل این اعتبار قرار گرفتند و مازاد ۱۰۰ میلیون تومان نیز به این افراد برای تکمیل واحدهای مسکونی آنها نیز پرداخت خواهد شد.

مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی در بانک مسکن

افرادی که قصد دریافت وام مسکن روستایی 1400 از بانک مسکن را دارند، می بایست که مدارک زیر را تهیه و در روز ثبت درخواست وام مسکن روستایی به همراه خودشان داشته باشند.

تکمیل فرم مربوط به درخواست تسهیلات مسکن روستایی

ارائه اصل شناسنامه و کپی از صفحات آن

افرادی که قصد دارند با پروانه ساخت خودشان وام مسکن روستایی دریافت کنند، می بایست که حتما پروانه ساخت خود را به بانک ارائه کنند.

در صورتی که نحوه دریافت وام به صورت عقد قرارداد باشد، فرد متقاضی و بانک می بایست یک قرارداد منعقد کنند و قرارداد نزد بانک محفوظ بماند.

در صورتی که وام نیاز به ضامن داشته باشد، ارائه مدارک شناسایی ضامنین مانند کارت ملی، شناسنامه و کپی از آن ها الزامی است.

مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی در بانک ملی

بانک ملی برای اشخاصی که قصد ثبت نام وام مسکن روستایی را دارند، مدارک خاص زیر را در نظر گرفته است. بدیهی است که نقص مدارک ذکر شده به معنای نقص ثبت نام خواهد بود. بنابراین، حتما برای ثبت نام وام مسکن روستایی این مدارک را ارائه کنید.

تکمیل کامل برگه درخواست تسهیلات مسکن روستایی

ارائه پروانه ساخت در صورتی که موضوع معامله بین بانک و شخص احداث بنا باشد، الزامی است.

ارائه صورت برآورد هزینه های قابل قبول در معامله مانند قیمت زمین، قیمت تهیه مصالح و ...

ارائه کپی از اسناد و مدارک مالکیت متقاضی

ارائه قرارداد انعقاد شده بین بانک و شخص متقاضی وام

ارائه یک نسخه از کلیه اسناد حسابداری، تعهدات و انتظامی از پس از انعقاد قرارداد تا مرحله نهایی واریز و تسویه آن

ارائه اصل برگه امضاء مسلم الصدور، در صورتی که قرارداد در دفاتر رسمی انجام نشود، الزامی است.

ارائه شماره حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز و تاریخ افتتاح آن

ارائه شناسنامه و کپی از آن

ارائه یک قطعه عکس از متقاضی دریافت وام

مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی در بانک رفاه

بانک رفاه از جمله بانک هایی است که اقدام به وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ به مشمولان این وام می کند. افرادی که قصد دریافت این وام را دارند، می بایست این مدارک را به شعبه بانک رفاه تحویل دهند.

ارائه اصل و کپی از شناسنامه برای متقاضی وام

ارائه اصل و کپی از کارت ملی برای فرد وام گیرنده

تنظیم قرارداد مابین بانک و متقاضی وام و ارائه یک نسخه از این قرارداد به بانک

احراز شرایط عمومی و اختصاصی دریافت وام مسکن روستایی در بانک رفاه و ارائه مدارک و مستندات لازم

تکمیل فرم مربوط به درخواست تسهیلات روستایی بانک رفاه

احراز شرایط مربوط به توان پرداخت وام مسکن روستایی

افراد مستاجر متقاضی وام جهت دریافت وام برای ودیعه مسکن نیز می توانند با داشتن مدارک لازم برای ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران نیز جهت دریافت این ام اقدام نمایند.

راهنمای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی 1401

افرادی که قصد ثبت نام مسکن روستایی در سال 1401 را دارند، می بایست ابتدا شرایط لازم برای ثبت نام در وام مسکن روستایی را در نظر داشته باشند و سپس در صورتی که دارای شرایط لازم برای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی می باشند، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. به طور کلی ثبت نام در وام های مختلف کشور از طریق دو روش زیر انجام می شود.

۱روش حضوری : افرادی که واجد شرایط هر یک از وام هایی که در شعب بانک های کشور ارائه می شوند، می باشند می توانند با در دست داشتن مدارک لازم به صورت حضوری به شعبه مد نظر خود مراجعه کنند. در این روش درخواست دریافت وام به صورت حضوری در شعب بانک ثبت خواهد شد.

۲روش غیر حضوری: در روش غیر حضوری، امکان ثبت نام در هر یک از وام های کشور به صورت آنلاین فراهم می شود. این روش برای همه بانک ها قابل اجرا نیست؛ چرا که بعضی از بانک ها امکان ثبت درخواست تسهیلات را به صورت آنلاین فراهم نکرده اند.

بنابراین، هر یک از افرادی که قصد ثبت نام وام مسکن روستایی را دارند، می توانند از طریق یکی از روش هایی که در بالا ذکر شد مراحل ثبت نام خود را در وام مسکن روستایی 1401 انجام دهند. لازم به ذکر است که همه بانک ها امکان ثبت درخواست تسهیلات به صورت غیر حضوری فراهم نمی کنند. در صورتی که امکان ثبت نام غیر حضوری برای بانک مد نظر شما وجود نداشت، می توانید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز مراحل مربوط به ثبت نام خود را به صورت حضوری انجام دهید.

راهنمای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی به صورت آنلاین

برای استفاده از روش ثبت نام غیر حضوری مسکن روستایی می توانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام به ثبت نام کنید.

ثبت نام غیر حضوری در وام مسکن روستایی در سایت بانک ها

در صورتی که بانک شما امکان ثبت نام غیر حضوری را فراهم کرده بود، می توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری درخواست خود را برای دریافت وام ثبت کنید. از جمله بانکی که اقدام به ارائه خدمات درخواست تسهیلات کرده است، بانک مسکن می باشد. شما می توانید طبق مراحل زیر ثبت نام خود را برای دریافت وام مسکن روستایی در بانک مسکن انجام دهید.

برای ثبت نام در وام مسکن روستایی ابتدا به سایت بانک مسکن به نشانی www.bank-maskan.ir وارد شوید. پس از ورود به صفحه اصلی سایت بانک مسکن، در میانه سایت بر روی گزینه سامانه درخواست تسهیلات کلیک کنید.

در مرحله بعدی بر روی گزینه ثبت درخواست جدید کلیک کنید.

حال شماره تلفن همراه خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

یک کد احراز شماره تلفن به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود. این کد را در قسمت مشخص شده وارد نمایید و بر روی گزینه احراز هویت کلیک کنید.

حال یک فرم برای شما باز می شود که می بایست آن را مطابق با درخواست وام خود تکمیل نمایند. دقت داشته باشید که تمامی مراحل ثبت نام خود را به درستی انجام دهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها