خبر مهم از خرید کالاهای یارانه ای با کالابرگ / واریزی جدید به کارت کالابرگ سرپرستان خانوار

کد خبر: 1163602

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: نرم افزار (اپلیکیشن) کالابرگ به نام " یار" که توسط مخابرات منطقه خوزستان طراحی شده در انتظار ابلاغ از سوی دولت برای ارائه به مردم است.

خبر مهم از خرید کالاهای یارانه ای با کالابرگ / واریزی جدید به کارت کالابرگ سرپرستان خانوار

اگر در جریان اصلاح نظام یارانه‌ای، کالا برگ الکترونیک،‌ در دستور کار دولت قرار بگیرد، این‌گونه نیست که کارتی جداگانه و یا کوپن به مردم ارائه شود بلکه همان کارت بانکی، صرفا برای خرید کالاهای اساسی شارژ خواهد شد. بحث کالابرگ الکترونیک و یا کوپن در سال‌های اخیر بارها در جریان اصلاح یارانه‌های پنهان و یا حمایت از مردم جهت تامین کالاهای اساسی مطرح شده اما هیچ گاه به نتیجه نرسیده است.

 مجلس برای سال جاری با توجه به مجوزی که برای اصلاح نرخ ارز ترجیحی به دولت داد، آن را موظف به ارائه کالابرگ الکترونیک برای تامین کالاهای اساسی کرد. اما اخیرا با ورود دولت به اجرای قانون بودجه در رابطه با تغییر رویه تامین ارز واردات و اصلاح نظام یارانه‌ای، موضوع نحوه حمایت‌ها مطرح است که اعلام مسئولان دولتی از این حکایت داشت که برای شروع این جریان، دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی به حساب خانوارهایی که توسط وزارت رفاه تعیین و دهک بندی شده‌اند، واریز خواهد کرد که این اتفاق افتاد و حساب یارانه بگیران شارژ شد.

موضع دولت این بود که تا زمانی که بخواهد در مورد کالابرگ الکترونیک زیرساخت‌های لازم را مهیا و اجرایی کند، با توجه به زمانبر بودن آن فعلا پرداخت نقدی انجام داده است. آخرین اخبار درباره پرداخت کالابرگ را با هم در سایت فردا می خوانیم.

رحیم فلاح زاده با اشاره به واگذاری ایجاد ساز و کار الکترونیکی به نام کالا برگ به مخابرات خوزستان افزود: این اپلیکیشن برای گوشی هوشمند طراحی شده ضمن اینکه افرادی که گوشی هوشمند ندارند نیز می توانند از دستور ستاره ۲ مربع برای استفاده از این برنامه استفاده کنند.

وی اظهار داشت: این برنامه برای خرید کالاهایی که مشمول یارانه شده اند از جمله لبنیات، تخم مرغ ، مرغ و روغن کاربرد دارد ، برای خرید این کالاها قیمت بر اساس شهریور ۱۴۰۰ تعریف شده است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: در تمام فروشگاه های زنجیره ای خوزستان که بالغ بر ۳۱۸ فروشگاه هستند این اپلیکیشن نصب شده و به تمامی این فروشگاه ها پیامکی از سامانه کالا برگ ارسال شده است.

وی افزود: این برنامه نرم افزاری در مراحل بعدی برای سایر اصناف خوزستان نیز نصب خواهد شد.

فلاح زاده اظهار داشت: بر اساس این برنامه ، یارانه ها تنها برای خرید اقلامی ‌که اعلام شده قابل پرداخت است.

منبع: ایرنا

نایب رئیس مجلس: مراحل اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیکی هرچه سریعتر طی شود

مصری، نایب رئیس مجلس درباره استفاده از کالابرگ الکترونیکی، گفت: مجلس و دولت معتقدند که تزریق پول، تورم ایجاد می‌کند بنابراین موضوع کالابرگ، یعنی رساندن کالا به دست مصرف‌کننده، بهترین رویه است.

خانه ملت: عبدالرضا مصری درباره ضرورت استفاده از کالابرگ الکترونیکی، گفت: مجلس و دولت معتقدند که تزریق پول، تورم ایجاد می‌کند بنابراین سازوکار ارائه کالا با کالابرگ یعنی رساندن کالا به قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده، بهترین رویه است اما در این زمینه دولت به دنبال سیستمی است که برای مردم مشکلی ایجاد نشود. خوشبختانه برای نان این موضوع در چند استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است که به نظر می‌رسد پس از اجرای مرحله آزمایشی، فضا برای به موضوع کالابرگ آماده‌تر خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه در ماه‌های اخیر با مشکل جدیدی در دنیا یعنی تورم جهانی روبه‌رو شده‌ایم و معادلات خریداران و فروشندگان به هم ریخته است. پیش از این به ویژه برای نهاده‌های کشاورزی بازار سنتی وجود داشت و حجم تقاضای خریدار و حجم عرضه فروشنده مشخص بود اما در حال حاضر فروشندگان در عرضه کالا حداقل برای منطقه ما دچار مشکل شدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تمام موضوعات مذکور، شرایط اقتصادی سخت است و مردم بیشتر از همه این سختی را تحمل می‌کنند دولت باید تمهیداتی برای این موضوع داشته باشد. کار هم برای دولت و هم برای ملت از لحاظ اقتصادی سخت شده که امیدواریم شرایطی ایجاد شود از این مرحله عبور کنیم.

مصری با تاکید بر اینکه ما ۱۰۰ درصد با کالابرگ موافق هستیم، تصریح کرد: با تزریق پول موافق نیستم اما باید به این نکته نیز توجه کرد که دولت فعلاً هیچ راهی نداشته چرا که سیستم اجرای این موضوع آزمایش نشده بود. هرچند زیرساخت‌ها در تئوری خوب بود اما آزمایش نشده بود تا زمانی هم سیستم آزمایش نشود، نمی‌توان آن را دفعتی اجرایی کرد، امیدواریم مراحل آزمایش سریع‌تر سپری شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها