پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی در بانک اقتصادنوین / دو شرط ممنوعه این بانک برای پرداخت وام!

کد خبر: 1181762

در شرایطی که بلوکه کردن بخشی از وام ممنوع است و طبق بخشنامه بانک مرکزی، در سال جاری نباید وثیقه هیچ وامی وجه نقد یا سپرده باشد، مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک اقتصاد نوین در روند پرداخت تسهیلات بیانگر این است که بخشی از وام بلوکه و وثیقه نقدی در کنار سایر وثایق نیز گرفته می‌شود.

پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی در بانک اقتصادنوین / دو شرط ممنوعه این بانک برای پرداخت وام!

در پی ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام و همچنین سپرده‌گذاری بدون سود برای دریافت تسهیلات، عملکرد بانک‌ها در این راستا و رعایت این بخشنامه مورد بررسی قرار گرفته که در این گزارش به طور نمونه شرایط وام دهی از سوی بانک اقتصاد نوین و چگونگی برخورد این بانک با بخشنامه مربوطه رصد شده است.

بر اساس مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک اقتصاد نوین، این بانک برای پرداخت تسهیلات خرد، مبلغی از وام را بلوکه می‌کند یا برای ضمانت وام، وثیقه نقدی می‌خواهد.

شرایط این بانک در پرداخت وام خرد اینگونه است که از طریق کارت اعتباری می‌توان تا سقف ۵۰ میلیون تومان و با بررسی میانگین موجودی حساب متقاضی می‌توان تا ۱۰۰ میلون تومان وام دریافت کرد.

البته، برخی از شعب بانک اقتصادنوین می‌گویند که فعلا پرداخت وام ندارند اما شرایط پرداخت تسهیلات به این دو صورت است.

اخذ ضامن در این بانک برای پرداخت تسهیلات اینگونه است که دو ضامن و گواهی کسر از حقوق از مشتری دریافت می‌شود. علاوه بر این، معادل ۲۷ درصد (۱۳ میلیون از ۵۰ میلیون تومان) از مبلغ وام در حساب بلوکه می‌شود.

همچنین شرط پرداخت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان، دو ضامن به همراه گواهی کسر از حقوق است و بانک علاوه بر این، ۲۵ تا ۲۷ درصد وثیقه نقدی نیز می‌خواهد.

این شرایط برای پرداخت وام خرد در حالی از سوی بانک اقتصاد نوین مطرح می شود که طبق گفته معاون نظارت بانک مرکزی، وثیقه هیچ وامی در شبکه بانکی در سال جاری نمی‌تواند وجه نقد و سپرده باشد.

علاوه بر این، در جدیدترین بخشنامه بانک مرکزی، بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام برای پرداخت تسهیلات ممنوع است و بانک‌هایی که بخشی از وام را بلوکه می‌کنند، به هیئت انتظامی معرفی می‌شوند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها