بورس سبز پوش شد / رشد ۴۵ هزار واحدی شاخص بورس

کد خبر: 1191980

شاخص کل بورس امروز با رشد ۴۵ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۹۷۴۱ واحد مثبت ارزش معاملات: ۷۳۶۹ میلیارد تومان

بورس سبز پوش شد / رشد ۴۵ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 45 هزار و 133 واحد به رقم یک میلیون و 454 هزار و 487 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 9 هزار و 740 واحد به رقم 430 هزار و 125 واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه است، به بیش از 5 میلیون و 382 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 11.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 484 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 866 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص بورس

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی بیش از 3.2 درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هم وزن 2.3 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 3.1 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 3.7 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 2.5 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس، گسترش نفت و گاز پارسیان، چادرملو، شستا و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 218 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 820 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 24 هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس 349 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 4.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 247 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 794 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا‌ساسول، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، فولاد ارفع بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل مهم رشد شاخص بورس در روز جاری روند افزایش نرخ ارز در بازار آزاد است که باعث چشم‌انداز مثبتی برای شرکت‌های حاضر در بورس و سرمایه‌گذاران شده است.

در عین حال این نکته را نباید هیچ وقت فراموش کرد که سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و قبل از خرید و فروش حتما باید مطالعه و مشورت با افراد خبره و امین صورت گیرد./ فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها