ریزش سنگین قیمت دلار در آخرین روز هفته / مراقب سرمایه‌تان باشید

کد خبر: 1195253

فعالان بازار طلا و ارز با تأکید بر کاهشی شدن قیمت‌ها در بازار به مردم توصیه کردند که مراقب خریدهایشان باشد چراکه قیمت‌ها ریزشی شده است.

ریزش سنگین قیمت دلار در آخرین روز هفته / مراقب سرمایه‌تان باشید

درحالی که طی روزهای اخیر بازار طلا و ارز  شاهد ثبت رکوردهای جدید قیمتی بود از ظهر امروز روند نزولی آغاز شده و فعالان بازار پیش‌بینی می کنند احتمالا در روزهای آتی نیز همین روند در بازار ادامه داشته باشد.

قیمت دلار که صبح امروز در کانال های تلگرامی ( که معمولا نرخ‌هایشان تفاوت زیادی با بازار دارد) در کانال 43-44 هزار تومان در نوسان بود هم اکنون وارد کانال 42 هزار تومان شده است. هرچند همچنان برخی از کانال‌های تلگرامی که پشت‌پرده‌شان مشخص است اصرار به ثبت قیمت دلار در کانال 43 هزار تومان دارند ولی تقریبا کانال‌های معتبر قیمت گذاری نیز به کاهش قیمت‌ها اذعان کرده اند.

 در سبزه میدان و فردوسی هم دلار هم اکنون در کانال 42 هزار تومان معامله می شود. قیمت دلار هرات نیز وارد اصلاح شده است.

بازاری‌ها پیش بینی می کنند که هدف اول بازار همزمان با اصلاح قیمت‌ها می تواند محدوده کانال 41 هزار تومان باشد. فعالان بازار به مردم توصیه می کنند که مراقب سرمایه‌هایشان باشد چراکه قیمت‌ها با کاهش همراه شده است.

از مهمترین خبرهای امروز برای بازار ارز، حذف دامنه نوسان  معاملات ارز توافقی بود؛ طبق اطلاعیه شرکت مدیریت بازار متشکل ارز ایران، تمامی صرافی‌های بانکی و صرافی‌های تضامنی، در روز پنج شنبه 1401/10/08 براساس «کشف نرخ ارز توافقی بدون دامنه نوسان»، معاملات خویش را کمافی سابق انجام می دهند.

این بخشنامه باعث شد تا قیمتها در بازار متشکل ارزی برای ساعتی وارد کانال 41 هزار تومان هم شود اما در ادامه معاملات قیمت دلار در معاملات توافقی به کانال 39 هزار تومان بازگشت و در ساعت انتشار این خبر دلار توافقی 39 هزار و 800 تومان قیمت خورده است.

حذف دامنه نوسان قیمتی از معاملات توافقی ارز باعث کاهش صف خرید مقابل صرافی ها خواهد شد چراکه پیش از این به دلیل اختلاف قیمت دلار توافقی و آزاد، عده ای مردم و دلال‌های ارزی با اجاره کارت ملی نسبت به خرید ارز سهیمه‌ای اقدام می کردند ولی با کاهش مابه‌التفاوت قیمت دلار توافقی و آزاد دیگر خرید دلار با اجاره کارت ملی سودده نخواهد بود.

باتوجه به پایان تقاضای تجار در سال میلیادی جدید، افزایش عرضه در سامانه نیما، حذف دامنه نوسان معاملات ارز توافقی و کاهش اختلاف قیمت دلار توافقی و آزاد می توان انتظار داشت که در روزهای آتی شاهد کاهش تقاضا برای خرید ارز باشیم.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها