افت ۸ هزار واحدی شاخص بورس

کد خبر: 1198675

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۲۴ دی‌ماه) با هشت هزار و ۳۶۶ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۳ هزار واحدی ایستاد.

افت ۸ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص هم‌وزن با ۷۰۰ واحد افزایش به ۵۰۴ هزار و ۹۰۵ واحد و شاخص قیمت با ۴۱۷ واحد رشد به ۳۰۰ هزار و ۴۴۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶ هزار و ۳۴۳ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۶ هزار و ۱۷۵ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۷۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۷۵ واحد، توسعه معادن و صناعی معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۱۸۹ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۱۴۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۲۷ واحد، کالمسین (فاسمین) با ۱۲۵ واحد و بانک سینا (وسینا) با ۱۲۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۷۲۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۶۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۸۷ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۲۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۷۶ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۱۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، بانک تجارت (وتجارت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و پتروشیمی پردیس (شپدیس) و در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۸ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۶۲۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۴۳ هزار و ۷۱۹ نوبت بود.

بانک دی (دی)، بهمن دیزل (خدیرل)، پخش البرز (پخش)، توزیع داروپخش (دتوزیع) و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در مقابل بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پالایش نفت شیراز (شراز) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها