اعطای وام ۲۰ میلیونی در نوروز برای همه ایرانیان / این تسهیلات را از کجا بگیریم؟

کد خبر: 1209190

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی خرید صنایع‌ دستی در نوروز ادامه دارد.

اعطای وام ۲۰ میلیونی در نوروز  برای همه ایرانیان / این تسهیلات را از کجا بگیریم؟

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز گذشته در دومین همایش به استقبال نوروز که با حضور مدیران معاونت میراث‌فرهنگی، پایگاه‌های میراث‌فرهنگی و مدیران موزه‌ها در محل سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه افزود: تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان باعث می‌شود تا اهمیت این موضوع بیشتر شود. درخواست من از مدیران پایگاه‌ها و موزه‌ها این است که در نوروز در رابطه با رعایت حجاب برنامه‌ریزی داشته باشند. ما تجربه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را در ماه گذشته داریم و با ارائه راه‌کارهای مختلف این موضوع به خوبی مدیریت شد. در همین رابطه با توجه به شروع ماه مبارک رمضان نیز باید با تدوین برنامه‌های مناسب نظارت بر رعایت شئونات اسلامی به خوبی مدیریت شود.

ضرغامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه داشت مدیریت جمعیت است. در هر جایی که جمعیت زیاد بود و امکان بازدید برای سایر گردشگران فراهم نیست، این را اعلام و اطلاع‌رسانی کنید که گردشگران و بازدیدکنندگان دچار سردرگمی و بلاتکلیفی نشوند. در همین رابطه با صداوسیما هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

ضرغامی افزود: موضوع سرویس‌های بهداشتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در این رابطه با وزارت راه صحبت شده و تصمیم‌های خوبی گرفته شده که البته در نوروز امسال امکان اجرایی شدن این تصمیم‌ها نیست و برای نوروز سال آینده اجرایی می‌شود؛ بنابراین در خود موزه‌ها و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی این موضوع باید برنامه‌ریزی و مدیریت شود تا گردشگران دچار مشکل نشوند. در بیرون از پایگاه‌های میراث‌فرهنگی باید محلی مشخص شود تا سرویس بهداشتی و نیز فروشگاه‌ها و نمازخانه برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران ایجاد شود.

وی ادامه داد: بهترین فرصت برای عرضه محصولات صنایع‌دستی نوروز است. این موضوع بسیار اهمیت دارد و مردم برای خرید صنایع‌دستی اقبال دارند. بهترین مکان برای عرضه محصولات صنایع‌دستی پایگاه‌های میراث‌فرهنگی هستند. البته این در حالی است که همان‌طور که پیشتر نیز اعلام کرده بودیم بر اساس دستور رئیس‌جمهوری در ورودی شهرها باید بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود.

وزیر میراث‌فرهنگی اضافه کرد: اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی خرید صنایع‌دستی ادامه دارد و در نوروز نیز در محل پایگاه‌های میراث‌فرهنگی می‌توان این اعطای تسهیلات را انجام داد.

منبع: میزان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها