نظر نماینده مجلس درباره ارقام پیشنهادی حقوق کارگران/ باید مطابق با واقعیت‌های جامعه باشد

کد خبر: 1210506

رییس فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ باید مطابق با واقعیت‌های جامعه صورت بگیرد تاکید کرد که اگر همچون سال ۱۴۰۱ یا براساس اعداد و ارقام مطرح شده در جلسات حقوق این قشر تعیین شود قطعا کفایت سفره کارگران را نخواهد کرد.

نظر نماینده مجلس درباره ارقام پیشنهادی حقوق کارگران/ باید مطابق با واقعیت‌های جامعه باشد

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد نحوه تعیین دستمزد کارگران برای سال 1402، گفت: نحوه تعیین دستمزد کارگران بر اساس ماده 41  قانون کار از اختیارات قانونی شورای عالی کار بوده که در یک فرآیندی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، در بیان دلیل تاخیر در برگزاری نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال 1402 کارگران، ادامه داد: برگزاری این نشست به دلیل بررسی کارشناسانه‌تر هزینه‌های معیشتی خانوار و نرخ نقطه به نقطه تورم با تاخیر همراه شده است اما تا چند روز آینده قطعا موضوع دستمزد کارگران تعیین تکلیف می‌شود چرا که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تاکید کرده است که باید هر چه سریعتر در این زمینه به جمع‌بندی برسند.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم در سال 1402 شاهد تثبیت اقتصادی در کشور باشیم و در سایه همدلی مجلس و دولت بتوانیم دغدغه‌های مردم را در مورد تکانه‌های مالی، نوسانات بازار و گران شدن کالاهای اساسی را رفع کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: نکته اساسی در مورد نحوه تعیین حقوق و دستمزد کارگران که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، این است که اگر بخواهیم همچون سال 1401 یا براساس اعداد و ارقام مطرح شده در جلسات حقوق این قشر را تعیین کنیم قطعا کفایت سفره کارگران را نخواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از دولت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گروه سه جانبه‌گرایی شورای عالی کار انتظار داریم با نگاه کارشناسی تا نیل به مطلوب کارگران تلاش وافری داشته باشند و واقعیت‌های جامعه را در نظر بگیرند که تصمیمات اتخاذ شده به تامین رفاه این قشر زحمتکش منتهی شود./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها