جهش هولناک قیمت ها در بازار خودرو | موج جدید گرانی خودرو | قیمت پراید به 400 میلیون نزدیک شد

کد خبر: 1214809

قیمت پراید ۱۱۱ که هفته‌های گذشته قیمت آن ثابت مانده بود، امروز در نرخ ۳۵۶ میلیون تومان عرضه شد.قیمت پژو ۲۰۷i که روزهای گذشته وارد کانال ۷۰۰ میلیون تومانی شد، امروز به ۷۴۱ میلیون تومان رسید.

به گزارش سایت خبر آزاد، قیمت پراید ۱۱۱ که هفته‌های گذشته قیمت آن ثابت مانده بود، امروز در نرخ ۳۵۶ میلیون تومان عرضه شد.قیمت پژو ۲۰۷i که روزهای گذشته وارد کانال ۷۰۰ میلیون تومانی شد، امروز به ۷۴۱ میلیون تومان رسید.

اکنون دنا پلاس را با نرخ پایین‌تر از ۹۱۰ میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت.پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و سقف ۵۷۸ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ ۶۲۲ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته است، با نرخ دو میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها ۸۹۰ میلیون تومان قیمت داشت.

دیگنیتی نیز وارد کانال دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان شد. فیدلیتی پرایم پنج نفره نیز امروز وارد کانال جدیدی شد و به دو ملیارد و سه میلیون تومان رسید.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم به پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید. ام وی ام X۲۲ pro نیز امروز، پنج‌شنبه، با قیمت یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان عرضه شد.

محمدرضا حامدی، فعال و کارشناس حوزه خودرو روند بازار را تشریح کرد و گفت: این روزها تعداد معاملات دو برابر شده است. همچنین قیمت خودرو نیز طی یک هفته اخیر رشد ۲۰ الی ۳۰ درصدی را تجربه کرد. اما امروز رشد قیمت‌ها متوقف شده و تغییر چندانی در نرخ‌های دیروز ایجاد نشده است.

او افزود: شوک جدید افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای به صورت یک‌جا در بازار  تخلیه می‌شود و این‌گونه نیست که خودروها در طی زمان روند افزایش قیمت را طی کنند. اگر قیمت دلار در بازه‌های کنونی ثابت بماند به نظر می‌رسد بازار به همین روند خود ادامه دهد.

این کارشناس ادامه داد: در این میان باید به این نکته اشاره کرد که گرچه افزایش قیمت در تمامی خودروها به یک میزان صورت گرفته است، اما تعداد معاملات در محصولات ایران خودرو بیشتر است./تجارت‌نیوز

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها