رایزنی با وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس

کد خبر: 1231324

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای عرضه خودرو در بورس کالا اعلام کرد: این مساله را باید با توجه به تغییرات ایجاد شده با وزارت صمت رایزنی کنیم تا به یک جمع بندی برسیم.

رایزنی با وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای عرضه خودرو در بورس کالا اعلام کرد: این مساله را باید با توجه به تغییرات ایجاد شده با وزارت صمت رایزنی کنیم تا به یک جمع بندی برسیم.

«مجید عشقی» امروز (سه‌شنبه)‌ در حاشیه همایش چشم انداز حاکمیت شرکتی، الزامات و چالش‌ها در جمع خبرنگاران به آخرین اقدامات انجام شده برای اصلاح نرخ خوراک صنایع اشاره کرد و اظهار داشت: درخواست اصلاح نرخ خوراک گاز صنایع را ارایه دادیم و اکنون از طریق وزارت اقتصاد پیگیر این موضوع هستیم اما هنوز نتیجه آن مشخص نشده است.

وی اظهار داشت: دولت مصوبه‌ای را در این زمینه ارائه داده و همه معاملات آن‌ زمان به دقت در حال بررسی است.

عشقی اعلام کرد: اگر برای سازمان افشای اطلاعات محرز شود، مورد برخورد قرار خواهد گرفت؛ پرونده برای آن تشکیل می‌شود و معاملات اشخاص مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نرخ خوراک هاب‌های تولیدکننده گاز به جای هاب مصرف‌کننده

رییس سازمان بورس همچنین با اشاره به موضوع نرخ خوراک گاز صنایع ادامه داد: با توجه به برگزاری میزهای صنعت، پیشنهاد سازمان بورس این بود که فرمول اصلاح شود و پیشنهاد سازمان بورس این بود تا هاب‌های مصرف کننده از فرمول حذف شود.

عشقی گفت: فرمول خوراک گاز باید شامل هاب‌های تولیدکننده گاز و قیمت داخلی باشد، این عدد می‌تواند اهدافی که در قانون الحاق ۲ به آن اشاره شده است محقق کند.

وی تاکید کرد: این پیشنهاد در دستور کار مراجع ذیربط است و باید دوباره بررسی شود. سازمان بورس گزارش‌های لازم را به سیاست‌گذاران می‌دهد اما اینکه در نهایت چه تصمیمی اخذ شود در اختیار این سازمان نیست.

عشقی درباره ارتباط بین ریزش بازار در اردیبهشت ماه و نرخ خوراک اعلام کرد: این موضوع باید بررسی شود، باید دید دلیل کدهایی که در آن زمان فروش سهام داشتند اطلاع از این مصوبه بوده یا خیر.

رییس سازمان بورس گفت: بر اساس قانون، برای فردی که بر اساس اطلاعات پنهانی معامله کرده باشد، جرایمی در نظر گرفته شده است که قاضی بر اساس آن حکم خواهد کرد؛ سازمان اعلام جرم خواهد کرد و دادگاه مسایل را مشخص خواهد کرد.

وی در ادامه درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای عرضه خودرو در بورس کالا اعلام کرد: این مساله را باید با توجه به تغییرات ایجاد شده با وزارت صمت رایزنی کنیم تا به یک جمع بندی برسیم.

برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی

عشقی، درباره برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اعلام کرد: نخستین اقدامی را که درخصوص سهام عدالت انجام خواهیم داد، برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است که سعی داریم آن را پایان تیر ماه نهایی کنیم و فرآیند برگزاری مجامع آغاز شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها