قیمت برنج ایرانی و پاکستانی 3 برابر شد | مردم همه شوکه کنند + جدول قیمت ها

کد خبر: 1234862

در این خبر قیمت برنج ایرانی موجود در بازار را بررسی کرده ایم.

قیمت برنج ایرانی و پاکستانی 3 برابر شد | مردم همه شوکه کنند + جدول قیمت ها

قیمت برنج هاشمی امروز از برند گیلان کاویش در وزن ۱۰ کیلوگرمی نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان است.

در این خبر قیمت برنج ایرانی موجود در بازار را بررسی کرده ایم.

طبق قیمت جدید برنج در بازار، برنج درجه یک ایرانی تا کیلویی ۲۰۰ هزارتومان نیز قیمت خورده است. بر این اساس قیمت برنج ایرانی امروز از برند طارم فریدونکنار جمشید فلاح بازرگانی در کیسه ۱۰ کیلوگرمی به ۲ میلیون تومان رسیده است.

قیمت برنج هاشمی امروز از برند گیلان کاویش در وزن ۱۰ کیلوگرمی نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان است. معطر همچنین قیمت برنج معطر طارم موحد در وزن ۱۰ کیلوگرمی نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان شده است که طبق محاسبات قیمت آن کیلویی ۱۸۰ هزارتومان است.

لیست قیمت برنج مازنداران امروز حاکی از این است که برنج نیم دانه عطری مهمان نواز نیز در کیسه ۱۰ کیلوگرمی به ۷۲۰ هزارتومان رسیده است.

فهرست قیمت برخی از انواع برنج موجود در بازار در جدول زیر آمده است.

811373_226

منبع: اقتصاد آنلاین

قیمت جدید برنج پاکستانی اعلام شد

اقتصاد آنلاین نوشت: بر اساس جدیدترین قیمت برنج پاکستانی در بازار، برنج پاکستانی درجه یک مژده در کیسه ۱۰ کیلوگرمی حوالی ۶۲۰ هزارتومان فروخته می شود. همچنین قیمت برنج پاکستانی امروز از برند سوپرباسماتی غزال نیز ۶۵۰ هزارتومان اعلام شده است.

قیمت برنج پاکستانی طبیعت در کیسه ۱۰ کیلوگرمی به ۷۰۰ هزارتومان رسیده است و برنج پاکستانی نفیس هم در همین وزن ۷۲۹ هزارتومان قیمت دارد.

فهرست قیمت برخی از انواع برنج موجود در بازار در جدول زیر آمده است. جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

نوع محصول وزن قیمت(تومان)
برنج پاکستانی درجه یک نفیس ۱۰ کیلوگرم ۷۲۹,۰۰۰
برنج پاکستانی مژده ۱۰ کیلوگرم ۶۲۰,۰۰۰
برنج سوپر باسماتی پاکستان ستایش ۱۰ کیلوگرم ۶۰۰,۰۰۰
برنج پاکستانی شهرخاطرات ۱۰ کیلوگرم ۴۰۰,۰۰۰
برنج سوپر باسماتی بابک ۱۰ کیلوگرم ۶۰۰,۰۰۰
برنج پاکستانی سوپرباسماتی غزال ۱۰ کیلوگرم ۶۵۰,۰۰۰
برنج پاکستانی همسایه ۱۰ کیلوگرم ۴۶۰,۰۰۰
برنج پاکستانی سوپر باسماتی طبیعت ۱۰ کیلوگرم ۷۰۰,۰۰۰
برنج پاکستانی شاهپخت ۱۰ کیلوگرم ۴۳۹,۰۰۰

انتقاد شدید قالیباف از واردات برنج

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ۵۰ درصد از دیون گندم پرداخت نشده است، گفت: نباید واردات برنج صورت می‌گرفت ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

ایسنا: محمدباقر قالیباف در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست در مورد بررسی نحوه سیاستگذاری دستگاههای متولی در حوزه مدیریت بازار کالاهای استراتژیک گندم و برنج در کشور در جمع‌بندی اظهار کرد: در جلسه امروز نکات مهمی درباره کالاهای اساسی به خصوص محصولات زراعی مطرح شد که این دغدغه اساسی و جدی مردم است.

وی خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: چند قلم کالای اساسی در مواد غذایی و جهیزیه وجود دارد؛ با توجه به قانون خانواده و جوانی جمعیت باید در برنامه هفتم توسعه تدبیری صورت بگیرد که قیمت‌گذاری این کالاها به گونه‌ای باشد که افزایش قیمت آنها بیش از میزان افزایش حقوق‌ها نباشد چون این کالاهای اساسی به صورت مستقیم در معیشت مردم تاثیرگذار است.

قالیباف یادآور شد: البته در شروع دولت سیزدهم و سال دوم مجلس شورای اسلامی این موضوع با همین نگاه مورد پیگیری قرار گرفت و در بودجه‌های دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز مورد توجه قرار گرفت لذا باید این موضوع به عنوان راهبرد جدی و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

قیمت حداقل ۱۲ قلم کالا و لوازم خانگی اساسی را تضمین می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در صورت وجود شرایط خوب قیمت حداکثر ۲۵ قلم و در شرایط دیگر حداقل ۱۲ قلم مربوط به زندگی معیشت مردم و لوازم اساسی خانگی را تضمین می‌کنیم؛ باید دولت و مجلس شورای اسلامی مصمم باشیم. باید این موضوع در قانون برنامه هفتم پیش‌بینی شده و در عین حال هم سیاست اعمالی ما بوده که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی درباره موضوع گندم اظهار کرد: پیش‌بینی ما برای امسال تولید حدود ۱۲ میلیون تن گندم است و مصرف حدود هشت میلیون تن و به روایتی ۱۲ میلیون تن است، اما خرید امسال حداکثر به هشت میلیون تن رسیده که تولید ۱۲ میلیون تن است؛ این اتفاق به دلیل قیمت‌گذاری دقیق صورت گرفته که اولویت را توجه به کشاورزان گذاشتیم.البته باید حواسمان به افزایش عملکرد در واحد سطح هم باشد.

حدود ۳۰ همت کسری بودجه برای واگذاری در ردیف گندم وجود دارد

قالیباف خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی‌ها این است که حدود ۳۰ همت کسری بودجه برای واگذاری به ردیف گندم وجود دارد؛ متاسفانه آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکرد درست نیست که ایشان بگویند جلسه دارند و نمی‌توانند در مجلس حضور پیدا کنند وقتی موضوع به این مهمی در مجلس مطرح است چه چیز دیگری مهم‌تر از نشست امروز مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی با یک ماه تاخیر، ۵۰ درصد در سرجمع از دیون گندم پرداخت نشده است این در حالی است که کشاورزان به نقدینگی احتیاج دارند تا ضمن برداشت کشت محصول سال قبل خرید برای اول مهرماه انجام دهند. اکنون چند ماه است که برداشت در نیمه جنوبی کشور شروع شده و برداشت در نیمه شمالی در حال انجام است. یعنی ممکن است پول با تاخیر به کشاورزان برسد لذا هم کسری ۳۰ همت داریم و هم این‌که در زمان مقرر پرداختی صورت نمی‌گیرد. لذا باید سازمان برنامه و بودجه تدبیری داشته باشد البته ما در زمان بررسی بودجه این موضوع را گوشزد کردیم که پیش‌بینی بودجه برای گندم با کسری مواجه می‌شود که اکنون با این مشکل روبه‌رو هستیم.

حدود ۱.۷ میلیون تن واردات اضافی برنج انجام شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضوع برنج اظهار کرد: حدود ۱.۷ میلیون تن واردات اضافی انجام شده است به طوری که مسئولانی از استان مازندران با ما تماس گرفتند که اکنون محصول سال گذشته در انبار است و کشاورزان در حال برداشت محصول امسال هستند.

قالیباف با بیان این‌که نباید واردات برنج انجام می‌شد، اضافه کرد: آقای مخبر به دو سه وزارتخانه مهم پرمصرف در برنج برای خرید دستور دادند اما عملا اتفاقی نیفتاده است اما حداقل باید در واردات برنج توجه می‌شد؛ این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

باید محصولات زراعی و باغی تحت پوشش بیمه قرار گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از موضوعات مهم را بیمه کردن محصولات زراعی و باغی عنوان و اظهار کرد: باید محصولات زراعی و باغی تحت پوشش بیمه قرار گیرد تا در صورت وقوع حوادث کشاورزان دچار مشکل نشوند باید در این موضوع اقدامات لازم صورت گیرد.

قالیباف ابراز امیدواری کرد که سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبار برای پرداخت به موقع عمل کند، شورای قیمت‌گذاری هم به گونه‌ای عمل کرده که اولویت را تولید داخل قرار دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها