افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در برخی از استان‌ها

کد خبر: 1237309

نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: در بیش از ۱۵ استان ما شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت نان هستیم که این موضوع مردم را بسیار ناراحت کرده است.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در برخی از استان‌ها

سلمان اسحاقی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 16 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به بند (12) اصل (3) و بند (1) اصل (43) قانون اساسی گفت: در این اصول به تغذیه و بهداشت مردم اشاره مستقیم شده است، با توجه به اینکه درخصوص جهش و رشد تولید قانونگذاری می‌کنیم، باید توجه ویژه‌ای نیز به مهار تورم داشته باشیم.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده خبر دارم که ریاست مجلس به صورت مکرر موضوع افزایش قیمت نان، دارو و شیرخشک را پیگیری می‌کند چرا که این موضوع تبدیل به بحران شده است.

وی افزود: متأسفانه برخی از دولتمردان ما این موضوعات را تکذیب می‌کنند اما در بیش از 15 استان ما شاهد افزایش بیش از 40 درصدی قیمت نان هستیم که این موضوع مردم را بسیار ناراحت کرده است.

اسحاقی بیان کرد: باید نظارت جدی در خصوص مهار تورم صورت گیرد و دولت به مجلس فراخوان شود تا توضیحات لازم در این خصوص داده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: در برخی استان‌ها نبود شیرخشک تبدیل به بحران شده است و برای مردم دغدغه ایجاد کرده است. همچنین اگر در بحث دارو بی‌توجهی صورت گیرد در فصل پاییز و زمستان با مشکل تأمین دارو مواجه خواهیم شد بنابراین لازم است بعد نظارتی مجلس در بحث مهار تورم مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در استان‌های ما بحث نان و شیرخشک و دارو برای مردم دغدغه ایجاد کرده و آسیب به سرمایه‌های اجتماعی وارد کرده است که لازم است مجلس به این موضوعات ورود کند.

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها