یارانه جدید | یارانه جدید نقدی | یارانه نقدی ۱۴۰۳ | یارانه نقدی کی واریز میشود

واریز یارانه جدید 520 هزرا تومانی دولت از امروز 14 بهمن | ثبت نام یارانه جدید در سامانه تی تک + جزئیات

کد خبر: 1272442

یک مقام دولتی از واریز یارانه جدید به جیب یارانه بگیران خبر داد.

واریز یارانه جدید 520 هزرا تومانی دولت از امروز 14 بهمن | ثبت نام یارانه جدید در سامانه تی تک + جزئیات

خبرنگار شکیبا بقال زاده: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از روز شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲، به شیرخشک‌های رژیمی یارانه تعلق می‌گیرد.

به گزارش مهر، سجاد اسماعیلی افزود: از شنبه داروخانه‌ها با ثبت شناسه رهگیری شیرخشک در سامانه تی تک می‌توانند شیرخشک رژیمی را بدون تغییر قیمت به مصرف کننده در سقف معین عرضه کنند.

این در حالی است که از اواخر آبان، ارز ترجیحی شیرخشک به بیمه‌ها منتقل شد و به شیرخشک یارانه تعلق گرفت، اما شیرخشک رژیمی مشمول یارانه نشده بود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، با تاکید بر وضعیت پایدار تولید شیرخشک در کشور گفت: هم اکنون به صورت میانگین ماهانه بین ۶ تا ۷.۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور تولید می‌شود و در صورت کمبود احتمالی و نیاز به تولید بیشتر، کارخانه‌ها برای تولید بیشتر شیرخشک شیفت بندی می‌شوند.

اسماعیلی افزود: میزان مصرف شیرخشک هر کودک ماهانه ۴ الی ۷ قوطی برآورد شده است، اما برای تأمین رفاه خانواده‌ها ۱۰ قوطی شیرخشک به قیمت یارانه‌ای تعیین شد که طی ماه خانواده‌ها می‌توانند آن را با نرخ یارانه‌ای دریافت کنند. در عین حال تعرفه شیرخشک بیش از ۱۰ قوطی با قیمت غیر یارانه‌ای محاسبه می‌شود و آن هم تا سقف ۲۰ قوطی امکان‌پذیر است.

یارانه جدید 220 هزارتومانی بهمن واریز شد؟

در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید نمایند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نبوده به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات(شیر، پنیر و ماست) امکان‌پذیر می‌باشد. ضمناً یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

همچنین شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است. دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار(۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

در این طرح، میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان(اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق براساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد.

یارانه جدید شیرخشک به شیرخشک رژیمی هم رسید

علیرغم اینکه پیشتر یارانه به شیرخشک‌های رژیمی تعلق نمی‌گرفت اما سخنگوی سازمان غذا و دارو از یارانه‌ای شدن شیرخشک‌های رژیمی از روز شنبه ۱۴ بهمن خبر داده است.

سجاد اسماعیلی سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از شنبه داروخانه‌ها با ثبت شناسه رهگیری شیرخشک در سامانه تی تک می‌توانند شیر خشک رژیمی را بدون تغییرقیمت به مصرف کننده در سقف معین عرضه کنند.

از اواخر آبان ارز ترجیحی یا همان یارانه شیرخشک به بیمه‌ها منتقل شد و به شیرخشک یارانه تعلق گرفت، اما شیرخشک‌ رژیمی مشمول یارانه نشده بود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین با تاکید بر وضعیت پایدار تولید شیر خشک در کشور گفت: هم اکنون به صورت میانگین ماهانه بین ۶ تا ۷.۵ میلیون قوطی شیر خشک در کشور تولید می‌شود و در صورت کمبود احتمالی و نیاز به تولید بیشتر، کارخانه‌ها برای تولید بیشتر شیر خشک شیفت بندی می‌شوند.

سجاد اسماعیلی افزود: میزان مصرف شیرخشک هر کودک ماهانه ۴ الی ۷ قوطی برآورد شده است، اما برای تامین رفاه خانواده‌ها ۱۰ قوطی شیرخشک به قیمت یارانه‌ای تعیین شد که طی ماه خانواده‌ها می‌توانند آن را با نرخ یارانه‌ای دریافت کنند؛ در عین حال تعرفه شیرخشک بیش از ۱۰ قوطی با قیمت غیر یارانه‌ای محاسبه می‌شود و آن هم تا سقف ۲۰ قوطی امکان‌پذیر است./ منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 تکلیف یارانه جدید نوزادانی که در ثبت کد ملی مشکل دارند

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر وضعیت پایدار تولید شیرخشک در کشور، گفت: در حال حاضر به صورت میانگین ماهانه بین ۶ تا ۷.۵ میلیون قوطی شیرخشک درکشور تولید می‌شود.

ایسنا:سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر وضعیت پایدار تولید شیرخشک در کشور، گفت: در حال حاضر به صورت میانگین ماهانه بین ۶ تا ۷.۵ میلیون قوطی شیرخشک درکشور تولید می‌شود.

دکتر سجاد اسماعیلی  درباره آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور اظهار کرد: بر اساس مقتضیات و آنچه که موقعیت و شرایط تعیین می‌کند، برنامه‌ریزی تولید شیرخشک با کارخانجات داخلی انجام می‌شود. اگر کمبودی وجود داشته و نیاز به تولیدات بیشتر باشد، کارخانجات شیفت‌بندی می‌شوند و حتی سه‌شیفته کار می‌کنند، اما اگر نیاز نباشد و تولید بیش از اندازه نیاز داشته باشیم، ممکن است تاریخ انقضای آن‌ها تمام شود و بنابراین بر حسب نیاز بازار، برنامه تولید را با کارخانجات هماهنگ می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه روند فعالیت کارخانه‌ها و تولید شیرخشک پایدار است، ادامه داد: تولید شیرخشک طبق روال سابق در حال انجام است و این درحالیست که سیاست‌های عرضه شیرخشک نیز اصللاح شده است. بر اساس استعلامی که از معاونت بهداشت و ستاد ملی جمعیت انجام شد، میزان مصرف شیرخشک توسط هر کودک ماهانه ۴ الی ۷ قوطی برآورد شده است. اما برای تامین رفاه خانواده‌ها ۱۰ قوطی شیرخشک به قیمت یارانه‌ای تعیین شد که طی ماه خانواده‌ها می‌توانند آن را با نرخ یارانه‌ای دریافت کنند. در عین حال تعرفه شیرخشک بیش از ۱۰ قوطی با قیمت غیر یارانه‌ای محاسبه می‌شود و آن هم تا سقف ۲۰ قوطی امکان‌پذیر است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو از یک طرح تسهیلی خرید شیرخشک برای خانواده‌ها خبر داد و گفت: وقتی کودکی در آخر هفته به دنیا می‌آید و به هر دلیلی در روند ثبت کد ملی آن مشکلی ایجاد می‌شود، پدر و مادر می‌توانند به کد ملی خود، برای کودک یک عدد شیر خریداری کنند تا مشکل تامین شیر به‌صورت موقتی حل شود.

وی درباره اینکه چند درصد تولید شیر خشک در داخل کشور انجام می‌شود و چند درصد به صورت واردات، به ایسنا گفت: در حال حاضر ۹۹.۸ درصد بازار از طریق تولید داخلی تامین می‌شود و ۰.۲ درصد نیز مجوز واردات از گذشته صادر شده است. در حال حاضر برای واردات شیر خشک هیچ مجوز جدیدی صادر نشده و با تولید داخلی به‌طور کامل شیرخشک لازم کشور تامین می‌شود که البته تا یک ماه دیگر سهم تولید داخلی در بازار، طبق روال سابق ۱۰۰ درصد خواهد بود.

اسماعیلی درباره میزان تولید ماهانه شیر خشک گفت: به‌طور متغیر، ماهانه بین ۶ تا ۷.۵ میلیون قوطی شیرخشک درکشور تولید می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره چگونگی استعلام قیمت شیرخشک و برخورد با تخلفات احتمالی، اظهار کرد: درصورتی که مردم به داروخانه‌ای مراجعه کردند و هنوز سهمیه ۱۰ قوطی یارانه‌ای آن‌ها تمام نشده بود و با قیمت بیش از تعرفه یارانه‌ای به آن‌ها به فروش رسید، می‌توانند با تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند و یا به معاونت‌های غذا و دارو در استان خود و یا همچنین به حوزه بازرسی سازمان غذا و دارو اعلام کنند؛ چراکه نظارت‌های وزارت بهداشت هوشمند شده است و به محض اینکه کد ملی را دریافت کنیم، همان زمان می‌توانیم از سامانه تخلفات موجود در داروخانه را استعلام بگیریم و برخورد جدی و قانونی داشته باشیم.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: میزان مصرف و میزان سهمیه شیر باقی مانده برای مردم از طریق پیامک به سرپرست خانواده ارسال می‌شود و قابل پیگیری است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها