واریز یارانه جدید دهه فجر برای هفت دهک یارانه بگیر | چگونه یارانه ۶۲۰ هزارتومانی دریافت کنیم؟

کد خبر: 1272770

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک تحت عنوان «فجرانه» را تشریح کرد.

واریز یارانه جدید دهه فجر برای هفت دهک یارانه بگیر | چگونه یارانه ۶۲۰ هزارتومانی دریافت کنیم؟

 سیدرضا یحیوی اظهار کرد: با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از اوایل سال جاری، دهک‌های یک تا هفت درآمدی مشمول دریافت امتیاز تشویقی طرح کالابرگ شدند به گونه‌ای که در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده در این طرح، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند و به این ترتیب یارانه دریافتی دهک‌های یک تا سه درآمدی به جای ۴۰۰ هزار تومان معادل ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دریافتی دهک‌های چهار تا هفت درآمدی به جای ۳۰۰ هزار تومان در صورت خرید از این سبد، معادل ۴۲۰ هزار تومان بود.

وی ادامه داد: این سبد ۱۱ قلم غذایی براساس قیمت روز معادل ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که همین سبد براساس مبنای سال گذشته معادل ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان است و به عبارتی مابه‌التفاوت قیمت این سبد طی سال ۱۴۰۱ تا زمان فعلی، ۲۲۰ هزار تومان است؛ اما با اجرای طرح فجرانه که از ۱۷ بهمن آغاز می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد، دولت این مابه‌التفاوت قیمتی را جبران کرده است و این حمایت مضاعف دولت از سفره و امنیت غذایی مردم بوده است و از طرف دیگر شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه از میان سبد غذایی تعریف شده، حذف شده است.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح بیشتر طرح گفت: در گذشته اجباری در طرح کالابرگ وجود داشت به طوریکه هر کس قصد داشت از امتیاز ۱۲۰ هزار تومانی استفاده کند باید ۲۰۰ هزارتومان از یارانه خود را از میان سبد غذایی تعریف شده خریداری کند اما در طرح فجرانه شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی حذف شده است و مبلغ تشویقی دولت از ۱۲۰ هزارتومان به ۲۲۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: برای هر کدام از اقلام سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک، اعتباری در نظر گرفته شده است که خانوارها در صورت خرید هر یک از این اقلام با پرداخت مبلغ مبنای آن در سال ۱۴۰۱ از طریق یارانه خود، اعتبار تشویقی آن کالا را دریافت خواهند کرد و اگر یک نفر بخواهد این ۲۲۰ هزار تومان را به طور کامل مصرف کند باید ۱۱ قلم را خرید کند. به عبارتی اکنون خانوارها در صورت خرید این سبد غذایی، به جای پرداخت قیمت روزِ آن که معادل ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است، مبنای قیمت سال گذشته معادل ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان برایشان محاسبه می‌شود و به عبارتی با این افزایش اعتبار، تورم ایجاد شده بر روی اقلام سبد غذایی پوشانده می‌شود.

یحیوی تاکید کرد که اگر یک نفر بخواهد تنها یک قلم از این سبد را خریداری کند تنها اعتبار تشویقی آن قلم به او تعلق می‌گیرد.

چگونه یارانه ۶۲۰ هزارتومانی دریافت کنیم؟

نشست مطبوعاتی علیرضا عسگریان، معاون اقتصادی رفاه و تعاون اجتماعی باحضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست شیوه اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه بررسی شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت (طبنا) معاون اقتصادی کار رفاه و تعاون اجتماعی‌ در این نشست با اشاره به طرح‌های در حال اجرا این وزارتخانه گفت: در حال حاضر ٢ طرح یسنا و طرح کودکان در حال اجراست.

علیرضا عسگریان به جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه) نیز اشاره کرد و افزود: طرح سوم که طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه است‌ از فردا آغاز خواهد شد.

به گفته عسگریان استقبال مردم در ماه‌های اخیر از این طرح که به بلوغ خود رسیده، ١٦ درصد بوده است.

معاون وزیر رفاه با بیان اینکه این یارانه برای سفره غذایی مردم در نظر گرفته شد تا کالری و پروتئین مورد نیاز آنها تامین شود، تصریح کرد: در این طرح ٣ ماهه برای خرید ١١ قلم از اقلام غذایی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی مد نظر گرفته شده است‌.

اما این یارانه تشویقی به چه افرادی تعلق خواهد گرفت؟ عسگریان در پاسخ به این پرسش گفت:۲۲۰ هزار تومانی که در طرح فجرانه در نظر گرفته شده است با یارانه ۴۰۰ هزار تومانی یک فرد در صورت خرید سبد مذکور به ۶۲۰ هزار تومان و یارانه ۳۰۰ هزار تومانی نیز به ۵۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد، اما به شرطی که از ۱۱ قلم مواد غذایی تعریف شده در سبد غذایی خریداری کنند.

به گفته وی دروازه سقف خرید ٢٠٠ هزار تومان نیز در این طرح برداشته شده است.

عسگریان ادامه داد: این سبد ۱۱ قلم غذایی براساس قیمت روز معادل ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که همین سبد براساس مبنای سال گذشته معادل ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان است و به عبارتی مابه‌التفاوت قیمت این سبد طی سال ۱۴۰۱ تا زمان فعلی، ۲۲۰ هزار تومان است؛ اما با اجرای طرح فجرانه که از ۱۷ بهمن آغاز می‌شود، دولت این مابه‌التفاوت قیمتی را جبران کرده است و این حمایت مضاعف دولت از سفره و امنیت غذایی مردم بوده است.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: ١١ قلمی که در این سبد وجود دارد مربوط به سفره مردم أست شامل لبنیات، حبوبات، روغن، برنج، قندوشکر، گوشت است.

به گفته عسگریان شهروندان می‌توانند کالاهای مورد نیاز را از قصابی‌ها و فروشگاه‌هایی که به این طرح متصل‌اند خریداری نمایند.

معاون اقتصادی کار رفاه و تعاون اجتماعی از مردم خواست جهت اطلاعات بیشتر از جزئیات طرح ،میزان یارانه،باقیمانده یارانه و محل فروشگاه‌ها برنامه شبکه ملی اعتبار (شما )را حتما نصب کنند ،یا اگر امکان نصب این برنامه را ندارند با کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از میزان اعتبار باقی‌مانده خود مطلع شوند و یا با شماره گیری ٦٣٦٩ مرکز پاسخگویی که به سوالات افراد پاسخ می‌دهند، تماس بگیرند.

به گفته عسگریان این طرح تا ٢٠_١٥ اردیبهشت ١٤٠٣ به اتمام خواهد رسید. عسگریان در تکمیل سخنان خود گفت: استقبال مردم از این طرح علاوه بر بهره بردن از یارانه تشویقی باعث می‌شود تا نواقص طرح را ما بهتر متوجه شویم.

عسگریان در پایان عنوان کرد که دولت برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد تومان لحاظ کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها