حراج عیدانه خودرو لاماری ایما از امروز شروع شد | تحویل 120 روزه لاماری در 2 قسط

کد خبر: 1273365

شرایط و جزییات پیش‌فروش خودرو لاماری ایما در سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی و ویژه طرح حمایت از خانواده و جوانى جمعیت اعلام شد.

حراج عیدانه خودرو لاماری ایما از امروز شروع شد | تحویل 120 روزه لاماری در 2 قسط

شرایط و جزییات پیش‌فروش خودرو لاماری ایما در سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی و ویژه طرح حمایت از خانواده و جوانى جمعیت اعلام شد.

در اطلاعیه جدید طرح پیش فروش خودرو لاماری ایما آمده است که به دنبال پیش‌ ثبت‌نام نوبت دوم عرضه خودرو لاماری ایما در سامانه یکپارچه بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی، این شرکت نسبت به فراخوان متقاضیان اقدام می‌کند.

بر این اساس، متقاضیان جهت تکمیل فرآیند ثبت نام و در قالب پیش فروش عادی با قیمت علی الحساب و با موعد تحویل۱۲۰ روز کاری از روز چهارشنبه 18 بهمن تا سه‌شنبه 24 بهمن می‌توانند به صورت اینترنتی نسبت به انجام مراحل ثبت نام خودروی لاماری ایما و تکمیل وجه اقدام کنند.

متقاضیان از پیش ثبت‌نام کرده می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی sales.lamari.ir اقدام کنند. همچنین سایر متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی مذکور در بخش ”استعلام نوبت‌دهی” نسبت به استعلام و مشاهده نوبت ثبت نام خود اقدام کنند./کاماپرس

 

لاماری

طراحی داخلی لاماری ایما

نمای داخلی ایما سه المان اصلی دارد که کمی آن را به محصولات وقت مرسدس بنز نزدیک می‌کند. نمایشگر پیوسته مولتی مدیا و اطلاعات حیاتی راننده بر روی داشبرد که از ترکیب دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ لمسی تشکیل شده است و احتمالا با توصیفات رایج بخش بازاریابی خودروسازان، این رقم برابر با ابعاد کلی ۲۰.۵ اینچ عنوان خواهد شد.

دومین المان استفاده از دریچه‌های دایره‌ای خروجی سیستم تهویه مطبوع، قرارگرفته بر یک تریم بزرگ افقی به رنگ نقره‌ای در سراسر طول داشبرد است که ظاهر دو رنگ داشبرد دو جنس این خودرو را آشکار می‌کند. البته در این میان نباید استفاده گسترده از تریم مشکی پیانویی بر کنسول میانی نسبتا بزرگ این خودرو را از یاد برد.

دوخت بخیه قرمز رنگ در کنار ترکیب نورپردازی قرمز، فرمان چهار شاخه با مرکزی شبیه به محصولات رنج روور با تریم نقره‌ای هماهنگ با داشبرد و مزین به نشان حروفی LAMARI، جلوه‌ای ساده اما نیمه لوکس به نمای داخلی لاماری ایما می‌بخشد که به عقیده نگارنده، فضای دلپذیر و مناسبی برای صرف زمان سرنشینان است. ارائه یک ترکیب دو رنگ کامل برای نمای داخلی این خودرو از سوی آرین پارس موتور، می‌تواند زیبایی بصری این خودرو را یک سر و گردن ارتقا دهد و همچنین در برابر رقبایی چون محصولات فونیکس که همگی با تریم دو رنگ ارائه می‌شوند، لاماری ایما را در رقابت مستقیم نگهدارد.

تجهیز ایما به برخی آپشن‌های رفاهی و ایمنی روز استاندارد، خارج از انتظار نیست. در این میان اما باید به ویژگی‌هایی چون ریم‌های آلیاژی آلومینیومی ۱۹ اینچ، سانروف پانوراما، دوربین ثبت وقایع رانندگی، سیستم تصفیه هوای کابین، کنترل لمسی سیستم تهویه مطبوع و کول باکس، به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو اشاره کرد.

یکی از برترین ویژگی‌های لاماری ایما در بخش ایمنی، احتملاا کسب پنج ستاره ایمنی در تست‌های رانندگی C-NCAP کشور چین خواهد بود که نشان از توجه سازندگان این خودرو به مبحث ایمنی سرنشینان در طراحی ابتدایی شاسی و ساختار اتاق خودرو است.

طراحی ظاهری لاماری ایما

طراحی ظاهری احتمالا بزرگ‌ترین نقطه قوت ایما در کنار سیستم انتقال نیرو قدرتمند آن است. ظاهر این خودرو بسیار خاص، منحصر به فرد و اگزاتیک (Exotic/عجیب و غریب) است که البته باعث می‌شود مورد علاقه و محبوب هر قشری نباشد، اما در عین حال تلاش دارد تا قشر جوان و میان سال را به خود جلب کند.

نمای جلو خودرو با جلو پنجره بزرگ دارای تیغه‌های عمودی و محفظه سیستم روشنایی اصلی در قاب تیره رنگ عمودی، به همراه سیستم روشنایی در روز خطی از نوع LED، ظاهری خشن دارد چرا که در دو گوشه سپر همانند یک دهان باز با دو دندان تیز در حالت حمله جلوه می‌کند. نمای جانبی با خط شانه قوس‌دار بر روی گلگیر عقب و ساختاری کوپه مانند دنبال می‌شود در حالی که این خودرو از طراحی کوپه بهره‌مند نیست. البته در نمای جانبی نباید از ابعاد قابل توجه ریم‌های آلیاژی ۱۹ اینچی آن گذر کرد که در میان بزرگ‌ترین ریم‌های عرضه شده بر خودروهای بازار کشور قرار می‌گیرد. ساختار انتهایی خودرو با مجموعه چراغ‌های باریک افقی تکمیل می‌شود که شاید شبیه به بسیاری دیگر از خودروهای چینی و برخی از گزینه‌های موجود در بازار امروز ایران باشد اما چراغ خطر سوم (چراغ ترمز) که از سه چراغ مجزا LED تشکیل شده است، ظاهر این خودرو را در شب هنگام از سایر گزینه‌ها متمایز کرده و همانند نمای جلو کاملا متمایز، آن را به عنوان خودرو لاماری ایما در خیابان‌ها لو می‌دهد.

استفاده از تریم پلاستیکی بر دامن خودرو تنها در بخش انتهایی خودرو قابل رویت است که در کنار چهار سر اگزوز واقعی گرد، بر ویژگی‌های اسپرت آن تاکید می‌کند چرا که ایما یک کراس اوور شهری اسپرت است که همانند همه رقبای هم کلاس خود، قابلیتی برای آفرود ندارد.

برای خودرویی که به کم بودن آپشن‌ها مشهور شده است، ایما نمای داخلی با جلوه‌ای بسیار مدرن دارد. فرمان سه شاخه اسپرت D-Cut خودرو با تریم دو رنگ مشکی و آلومینیومی مات، با تریم کلی نمای داخلی کابین و بخش میانی داشبرد کاملا هماهنگ است. تریم مشکی پیانویی براق بر کنسول میانی به همراه دوخت بخیه قرمز رنگ رودری‌ها و صندلی‌ها و البته روشنایی مجموعه ادوات کنترلی روی کنسول میانی همخوانی بسیار خوبی دارد. مجموعه نشانگرهای پشت فرمان یک نمایشگر تمام دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی است که ابعادی دقیقا برابر با سیستم مولتی مدیا تمام لمسی خودرو دارد. اهرم دنده از نوع الکترونیکی با جابجایی جزئی میان دنده‌ها (Short Shift) است و پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک آن نیز از نوع لمسی است. بنابراین برای خودرویی با آپشن‌های کم، جلوه مدرن بسیار عالی دارد و به هیچ عنوان جایگاه اقتصادی خود را لو نمی‌دهد.

فضای سرنشینان عقب برای خودرویی از این کلاس کاملا مناسب و معمولی است و فضای صندوق ۴۸۰ لیتری آن نیز در کلاس خود قابل ستایش و برای سفرهای بین شهری کاملا مناسب است.

تجربه سواری با لاماری

آزمون رانندگی با لاماری ایما، در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی انجام گرفت، در نتیجه خروجی این تست الزاما بازتاب دهنده رفتار روزمره این خودرو در رانندگی شهری نیست، اما باید اعتراف کرد که شتاب‌گیری خودرو به کمک پیشرانه توانمند ساخت میتسوبیشی، سریع است و به دلیل داشتن وزن نسبتا کم (در مقایسه با برخی رقبا) بسیار چالاک‌تر و پایدار‌تر ایفای نقش می‌کند. با این حال عدم تجهیز به قابلیت تعویض دستی دنده‌ها (تیپ ترونیک)، قابلیت‌های این مجموعه فنی پرتوان به صورت صد در صد قابل استخراج نیست که تا میزان بسیار زیادی از حس سواری اسپرت خودرو کم می‌کند. در نتیجه راننده برای استفاده از دنده معکوس تنها باید به فشار پا بر پدال گاز بسنده کرده و با تعویض دنده‌های سریع رو به بالا در حالت سواری سرگاز کنار آید.

پایداری خودرو در پیچ‌ها یکی دیگر از ویژگی های برجسته و محسوس در لاماری ایما است که از تایرهای پهن به عرض ۲۳۵ میلی‌متر و وزن نسبتا کم آن در کنار ستاپ بسیار خوب سیستم تعلیق نشات می‌گیرد. این مجموعه ویژگی‌ها به راننده حس پایداری محسوسی ارائه می‌کند که باعث می‌شود بتوان پیچ‌های بزرگ و تند و تیز پیست را با سرعتی بیشتر از رقبای هم کلاس طی کرد. در کنار این قابلیت‌ها، نباید سیستم ترمز قدرتمند را نیز از یاد برد که در صورت نیاز قادر است سریع‌تر از آن چه تصور می‌شود، سرعت خودرو را به بازه ایمن و مطمئن برساند.

سخن نهایی

لاماری ایما یک کراس اوور اسپرت شهری سایز کوچک است که تا حدود بسیار زیادی بر اساس آنچه طراحی شده است ایفای نقش می‌کند. جای قابلیت ترونیک در گیربکس دو کلاچ خودرو خالی است و ظاهر خارجی آن اگر به اندازه ۱۰۰ میلی‌متر پهن‌تر بود، جلوه‌ای بسیار زیباتر، سنگین‌تر و خشن‌تر می‌داشت. عدم ارائه برخی ویژگی‌های رفاهی در مقایسه با رقبای روز هم‌وطن، ایما را در چشمان مشتریان آپشن پسند در جایگاه پایین‌تری قرار می‌دهد اما شرکت آرین موتور پارس قرار است نسخه فول آپشنی به بازار عرضه کند که با داشتن اختلاف قیمتی واضح با خودرو مورد بررسی، می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از ایراد‌های مورد توجه در این نسخه بکاهد.

شرکت آرین موتور پارس هنوز قیمت دقیقی برای مدل ایما اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود این خودرو قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان ( اما کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان) داشته باشد که در مقایسه با بسیاری دیگر از رقبای چینی، مخصوصا با داشتن سیستم انتقال نیرو بسیار قدرتمند و ظاهری منحصر به فرد، رقمی به واقع تحریک کننده است.

باید در نظر داشت که در صورت تمایل به خرید لاماری ایما در مقایسه با رقبای هم کلاس، مشتری در حقیقت دارد برای یک سیستم انتقال نیرو پرتوان و یک ظاهر کاملا منحصر به فرد پول می‌پردازد. این مبلغ پرداختی صرف سواری اسپرت و نسبتا کم آپشنی می‌شود که در صورت علاقه به شتاب و سرعت، می‌تواند تا حدود زیادی چشمان مشتری را بر روی آپشن‌های رفاهی و بعضا دهان پرکن و بلااستفاده که در این خودرو عرضه نشده است، ببندد. بنابراین جای تعجب ندارد اگر بیشتر مشتریان لاماری ایما، افراد علاقه‌مند به خودرو صفر کیلومتر از کلاس اسپرت و مخصوصا جوانان باشند.

لاماری ایما در بازار کشور با محصولات مشابهی چون KMC K7 کرمان موتور، فونیکس تیگو ۷ پرو مدیران خودرو، فردا T5، دیگنیتی بهمن موتور و سوئیست DX3 سرشاخ خواهد شد.

معرفی خودرو لاماری سرویس

لاماری سرویس

شرکت آرین پارس موتور، خدمت لاماری سرویس را برای دسترسی مشتریان به خدمات امداد جاده‌ای راه‌اندازی کرد.

این سرویس شامل ۳۲ دستگاه لاماری ایما می‌شود که به تجهیزاتی شامل جامپ استارت، مخزن آب، جک، آچار و ابزار، کیت پنچرگیری، علائم هشدار جاده‌ای و… مجهز شده است.

خودروهای لاماری سرویس با همان مشخصات فنی لاماری ایما در اختیار شعب و کارشناسان قرار می‌گیرد. رنگ بدنه لاماری سرویس سفید بوده و طرح لوگوی لاماری به رنگ سبز روی آن نقش بسته است. روی نمای جلو و سقف خودرو چراغ‌های هشدار نصب شده تا لاماری امداد از خودروهای شخصی متمایزتر باشد.

ردیف جلو و داشبرد خودرو امداد لاماری تفاوتی با مدل‌های معمولی ندارد، اما صندلی‌های ردیف عقب حذف شده تا جا برای ابزار و ادوات فراهم باشد. طراحان و مهندسان آرین پارس موتور برای جانمایی کابینت ابزار و ادوات، ابتدا از کابین اسکن سه‌بعدی انجام داده و سپس بر اساس آن، کابینت را طراحی و تولید کرده‌اند که کل ردیف عقب و صندوق را شامل می‌شود.

امداد خودرو هوشمند لاماری

چندی پیش امداد خودرو لاماری ایما برای ارائه خدمات به مشتریان آرین پارس موتور معرفی شد. تغییراتی در ظاهر و کابین کراس اوور محبوب بازار ایران اعمال شد تا بتواند وسایل و ابزار لازم برای تعمیر و خدمات‌رسانی به مشتریان را حمل کند. حالا آرین پارس موتور با همکاری شرکت دلفین، نسخه هوشمند امداد خودرو لاماری ایما را معرفی کرده است. این خودرو دارای دوربین‌های ثبت وقایع، سیستم پایش لحظه‌ای خودرو از طریق ECU، سامانه بررسی و آنالیز رفتار رانندگان، ردیابی لحظه‌ای موقعیت امدادگر، برقراری تماس اضطراری و… مجهز شده است. ۳۲ دستگاه امداد خودرو هوشمند لاماری در شبکه خدمات پس از فروش آرین پارس موتور مشغول به خدمت‌رسانی خواهند شد.

قیمت لاماری در بازار

شرکت آرین پارس موتور در بهمن ماه ۱۴۰۰ قیمت خودرو لاماری را ۹۸۹ میلیون تومان اعلام کرد و اولین خودرو تولیدی لاماری با پلاک ملی روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ثبت شد. در حال حاضر قیمت لاماری پس از هر مرتبه نوسان قیمت خودروها در بازار، متغیر می‌شود و از در بازه قیمتی یک میلیارد و 700 تا دومیلیارد و 200 میلیون تومان متغیر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها