ثبت نام کالابرگ جدید ویژه تهرانی ها در خرداد ماه | توزیع آنلاین گوشت قرمز یارانه‌ای در تهران | سرپرستان خانوار در این اپلیکیشن ثبت نام کنند

کد خبر: 1293141

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از توزیع آنلاین گوشت قرمز یارانه‌ای به صورت آزمایشی خبر داد.

ثبت نام کالابرگ جدید ویژه تهرانی ها در خرداد ماه | توزیع آنلاین گوشت قرمز یارانه‌ای در تهران | سرپرستان خانوار در این اپلیکیشن ثبت نام کنند

در کلان شهر تهران میادین میوه و تره‌بار با هدف ارائه محصولات با قیمت ارزان‌تر از بازار ایجاد شد. هنوز برخی محلات تهران از این بازارچه ها ندارند و قرار است که طی برنامه ریزی صورت گرفته احداث بازاچه‌های جدید انجام شود. شهروندان معتقدند که باید کیفیت محصولات در میادین بالاتر رود هرچند که مسوولان شهری تاکید دارند در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و کارهایی صورت می گیرد.گوشت با قیمت یارانه‌ای در میادین عرضه می‌شود و مسوولان قصد دارد تغییراتی در نحوه ارائه خدمات ایجاد کنند. در خصوص آخرین برنامه‌های سازمان میادین میوه وتره‌بار با مهدی بختیاری‌زاده، سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به گفت‌وگو نشستیم.

* روزانه چند بار در میادین بار وارد می‌شود؛ برخی مغازه‌ها هر 3 تا 4 روز یک بار محصولات جدید می‌آید

**برخی از شهروندان از کیفیت محصولات در میادین میوه و تره‌بار گله‌مند هستند و تاکید دارند که کیفیت خوب نیست بفرمایید برای ارتقاء کیفیت محصولات در میادین میوه و تره بار چه برنامه‌ای دارید؟کیفیت محصولات چند بعدی است. کیفیت یک محصول مرتبط با مبدا تولید، نوع نگهداری و توزیع آن باید مورد بررسی قرار گیرد. در میادین میوه و تره بار شهر تهران محصولات تازه تازه وارد می‌شوند اما در مغازه‌ها هر سه تا چهار روز یک بار، بار جدید می‌آید. در میادین بعضاً در روز، دو مرتبه بار وارد بازارها می‌شود لذا از نظر تازه بودن قطعاً میوه‌ها در میادین تازه‌تر است اما در مورد کیفیت باید بگویم که ماندگاری محصولات متفاوت است؛ به عنوان مثال گوجه فرنگی جیرفت از کیفیت بالایی برخوردار است شاید گوجه فرنگی سایر مناطق کیفیت پایین تری داشته باشند.

من همین جا نکته‌ای را عرض کنم که همواره از نظر ظاهر شاید مشتریان تشخیص ندهند که یک محصول برای کدام شهر است، اگر سیب دماوند و سیب ارومیه را در یک بشقاب بگذاریم برای اکثر مشتری‌ها قابل تشخیص نیست اما سیب دماوند کیفیت بالاتری دارد و  سعی کرده‌ایم در میادین با نظارت مستمر بر نحوه نرخ گذاری کیفیت محصولات را هم ارتقا دهیم و قطعاً نظر مشتریان در این زمینه شرط اول است.

** تعداد مشتریان میادین میوه و تره‌بار افزایشی بوده یا کاهشی؟

سال ۱۴۰۱، ۳۸۵ هزار نوبت خرید روزانه در میادین میوه و تره‌بار داشتیم این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۵۴۰ هزار مشتری در روز رسیده است این افزایش چشمگیر تقاضا به دلیل بالا رفتن کیفیت محصولات در میادین است.

** میزان شکایت شهروندان در زمینه کیفیت محصولات چقدر است؟

پیام‌های شکایت در این زمینه به نصف رسیده است البته ما هنوز هم راضی نیستیم و در تلاشیم که کیفیت را بیش از پیش ارتقا دهیم. من همین جا موضوع دیگری را هم بگویم مثلاً چند روز پیش کیفیت گوجه فرنگی پایین آمده بود آن هم به دلیل بارندگی‌های اخیر کشور بود، گوجه فرنگی وقتی زیاد آب بخورد کیفیتش کم می‌شود، گوجه فرنگی ها باران خورده و از کیفیت پایینی برخوردار بود.گوجه فرنگی‌های گلخانه‌ای هم لوکس هستند ما هم قاعدتاً لوکس فروش نیستیم و بیشتر به دنبال افزایش کیفیت در میادین برای بالا بردن رضایت شهروندان هستیم.

** محصولات در میادین میوه و تره‌بار از لحاظ سموم چطور بررسی می‌شوند؟

با جرات می‌توانم بگویم که تنها سازمانی هستیم که به صورت مستمر سلامت سلامت محصولات در آن چک می‌شود. محصولات میوه وتره بار، پروتئینی و ... نمونه برداری می‌شوند.

در رابطه با میزان فلزات سنگین، آلودگی‌ها ،آفت‌کش‌ها و... آزمایش صورت می‌گیرد و بافت شناسی انجام  و سپس محصولات وارد بازار می‌شوند.سلامت محصولات اهمیت ویژه‌ای برای سازمان دارد و از محصولات مشکل دار جلوگیری می‌شود.

**در خصوص محصولات برندهای معروفی که تاکنون مجوز دریافت نگرفته اند توضیح دهید.چند برند مطرح در حوزه برنج و پروتئینی داشتیم که به خاطر مشکلات بهداشتی و آزمایش‌های صورت گرفته مانع از ورود آنها به میادین میوه و تره بار شهر تهران شدیم.ورود پرتقال‌های واکس زده به میادین ممنوع است شاید مردم خیلی به این موضوع دقت نکنند؛ به همین دلیل شاید برخی فکر کنند محصولات ما کیفیتش پایین‌تر است اما ما به دنبال ارتقاء سلامت محصولات در کنار ارتقای کیفیت هستیم.**دامپزشک معین در کدام مراکز مستقر است؟در خصوص مسائل پروتئینی باید بگویم که در هر دو میدان یک دامپزشک مقیم داریم که به صورت دائمی محصولات را از نظر کیفیت کنترل می‌کند لذا علاوه بر کیفیت، سلامت محصولات هم برای ما اهمیت دارد و به صورت جدی در این زمینه ایستاده‌ایم و از ورود محصولات مشکل‌دار به میادین میوه و تره بار خودداری می‌کنیم.

**چقدر قیمت محصولات پایین تر است؟در خصوص نرخ محصولات باید بگویم که در سال ۱۴۰۲ در زمینه میوه و تره بار  ۴۵ درصد کمتر از میانگین بازار محصولات را ارائه کردیم. در حوزه سبزیجات و فرنگیجات ۳۶ درصد از میانگین سطح شهر و در حبوبات ۲۰ درصد و در گوشت قرمز ۵۶ درصد و در گوشت مرغ ۱۰ درصد پایین‌تر از بازار محصولات را می فروشیم سعی کرده‌ایم که حداقل فاصله ۱۰ درصدی  با بازار رعایت شود.

**در خصوص نحوه ورود گوشت گوساله گرم به کشور توضیح دهید؟

برخی معتقدند که این گوشت‌ها یخ زده است.ما گوشت گرم گوساله را از برزیل به صورت وکیوم شده وارد می‌کنیم. در داخل این وکیوم‌ها تکنولوژی وجود دارد که تمام هوا را خارج کرده و گوشت را می‌توان تا ۷۰ روز نگه داشت.برای انتقال باید بگویم که بخشی از راه را با کشتی و یک مسیری هم با کامیون‌های یخچال‌دار این گوشت‌ها  حمل و ظرف ۳۰ روز به ایران می‌رسد و ما هم کمتر از ۷۲ ساعت آن را به دست مصرف کنندگان می‌رسانیم  و در حال حاضر قیمت گوشت گوساله ۲۹۹ هزار تومان است و گوشت گرم است نه یخی.اتحادیه اروپا، چین کشورهای شرق آسیا، ژاپن و کره هم از برزیل گوش تهیه می‌کنند و این کشور اولین تولید کننده گوشت دنیاست و کیفیت محصولات آن هم بالاست و به صورت گرم به دست مصرف کننده می‌رساند.

**در تامین گوشت مشکلی وجود دارد؟ صف های طویلی برای خرید وجود دارد، در این باره توضیح دهید.در تامین گوشت مشکلی نداریم و به اندازه نیاز خانوارهای ایرانی عرضه می‌شود تامین با خود سازمان است و با همکاری شرکت‌های وارد کننده و جهاد کشاورزی خطی با ثبات برای گوشت گرم گوساله راه انداخته‌ایم و با عرض ترجیحی این گوشت وارد کشور می‌شود.

**گوشت گوسفندی از کدام کشورها و چگونه وارد می شود؟درباره گوشت گوشفندی باید بگویم که از مبادی کشور استرالیا، کنیا و  روسیه این گوش تامین و توزیع می‌شود.این کشورها جزو سالم‌ترین وکیفیت ترین نقاط در زمینه تامین گوشت هستند به خصوص استرالیا.

**چرا میزان گوشت داخل کم است؟ متاسفانه در دولت قبل بخشی از دام مولد کشور از چرخه خارج شد( حذف یا قاچاق) عدم حمایت و برنامه‌ریزی از تولید صنعت دامپروری کشور باعث این وضعیت شده است.تولید گوشت در کشور کاهش یافت و ضربه سنگینی به دام مولد خورد و تا این معضل حل شود ۳ الی ۴ سال طول خواهد کشید.وضعیت تولید دامپروری در کشور به گونه‌ای است که اگر حمایت شود ما حتی می‌توانیم گوشت هم صادر کنیم؛ به عنوان مثال گوشت عشایری ارگانیک با توجه به مراتع و نوع تغذیه‌ای که دارند در دنیا بی‌نظیر است و ما می‌توانیم این گوش را با قیمت خوب صادر کنیم.با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان امور عشایر رایزنی هایی صورت گرفته‌ و قرار است که به صورت مستمر گوشت تهیه شود و تا دو سال آینده عموماً می‌توانیم نیاز تولید داخل را به صورت کامل برطرف و دیگر گوشتی وارد نکنیم.

**هنوز در برخی از محلات تهران میادین میوه و تره بار وجود ندارد، بفرمایید چند بازار جدید تا پایان سال افتتاح می شود؟

درباره افتتاح بازارهای جدید باید بگویم برای ما دسترسی آسان مردم در اولویت است به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار است و بناست 100 بازار در محلاتی که میادین میوه و تره‌بار ندارند احداث شود. از ابتدای این دوره تاکنونبه اندازه ۱۰ سال گذشته بازارها توسعه یافته است و امسال هم بنا داریم علاوه بر بهسازی و توسعه بازارهای قدیمی ۴۰ بازار دیگر هم تاسیس کنیم و به چرخه خدمت رسانی اضافه شود.در خصوص فروش آنلاین محصولات توضیح دهید؟ اگر کیفیت مناسب نبود شهروندان باید چه کنند؟

علاوه بر توجه به توسعه زیرساخت‌ها به دنبال استفاده از تکنولوژی هستیم. شهروندان می توانند با استفاده از اپلیکیشن شهرزاد میوه و تره بار خود را به صورت آنلاین سفارش دهند و این موضوع تحت پوشش در میادین میوه و تره بار است.در خصوص کیفیت محصولات ارسال شده هم باید بگویم که بر اساس استانداردهاست و اگر محصولی کیفیت نداشت می‌تواند آن را شهروندان مرجوع کنند. پرسنل ما آموزش دیده هستند و میوه‌ها و محصولات را بر اساس استانداردها دستچین و دسته‌بندی می کنند.

**آیا گوشت گرم با نرخ دولتی هم به صورت آنلاین ارائه می شود؟

توسعه خدمات در سامانه فروش آنلاین ادامه دارد و علاوه بر میوه و تربار محصولات آبزی و تخم مرغ هم اضافه شده است و فروش آنلاین گوشت قرمز هم به صورت پایلوت آغاز شده و در کالاهای یارانه‌ای(ارز ترجیحی) سرپرست خانوارها می‌توانند وارد سامانه شده و با زدن کد ملی از این خدمات به صورت آنلاین استفاده کنند.

**برای افزایش نظارت در ارائه محصولات چه اقداماتی صورت گرفته است؟

برنامه هایی هم برای افزایش مشارکت شهروندان در بخش نظارت در میادین داریم که به قولی با مشارکت آنها می‌خواهیم نظارت را افزایش دهیم.این کار صورت گرفته است و به صورت بخش به بخش در حال انجام است. شهروندان می‌توانند با استفاده از لینک کیو .آر. کد نظرات خود را درباره غرف اعلام کنند و همین موضوع در پیشبرد اهداف کمک رسان است.

**در خصوص نوسازی بازارهای تره بار چه اقداماتی صورت گرفته است؟

در خصوص بازارهای فرسوده باید بگویم که سال گذشته چند بازار تخریب و نوسازی و ۱۵ بازار را هم تعمیر اساسی کردیم اینآمارها بالاست و نوسازی و بهسازی را ادامه دادیم. تقریباً امسال ۲۵ بازار در دستور تخریب نوسازی و بهسازی و سال گذشته هم ۱۸ بازار را مناسب سازی کرده‌ایم.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها