اعزام ناو شهید رودکی به آب‌های اقیانوس هند

کد خبر: 1033705

فرمانده نیروی دریایی سپاه از اعزام ناو شهید رودکی به آب‌های اقیانوس هند خبر داد.

اعزام ناو شهید رودکی به آب‌های اقیانوس هند

خبرگزاری تسنیم: سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره ناو شهید رودکی اظهار داشت: ما آموخته ایم برای ایجاد امنیت باید قوی شویم. آموخته ایم برای قوی شدن باید بر خدا و خود تکیه کنیم. ما از، اندیشه، خلاقیت و ابتکار برای ساخت تجهیزات مدرن و پیشرفته در کنار معنویت استفاده می‌کنیم. به فرمایش فرمانده محترم کل سپاه قوی شدن راه ماست.

وی افزود:، اما هدف از به الحاق شناور سنگین اقیانوس پیمای شهید رودکی به سازمان رزم نیروی دریایی اولاٌ عمق بخشی به ماموریت‌های محوله در جهت اعمال سیادت دریایی و ثانیاٌ صیانت از منافع جمهوری اسلامی در دور دست‌ها که موجب بازدارندگی نامتقارن در آب‌های آزدا خواهد شد. مطلب دیگر اینکه با الحاق این شناور نیروی دریایی سپاه دکترین رزم نامتقارن و اشراف اطلاعاتی خود را در آب‌های دور دست دنبال خواهد کرد.

سردار تنگسیری ادامه داد: این ناوگروه که مزین به نام سپهبد شهید سلیمانی است ابتدا در شمال اقیانوس هند به اجرای ماموریت خواهد پرداخت و پایش اطلاعاتی سطحی و زیر سطحی و هوایی را در حوزه ماموریت خود با قدرت انجام می‌دهد انشا الله. البته این ناوگروه تاکتیک‌های رزم ناهمتراز را نیز در حوزه ماموریت خود تمرین خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: این کشتی مزین است به نام شهید والا مقام شهید رودکی که از امروز با همت پاسداران ودلاور مردان شجاع نیروی دریایی سپاه دل امواج اقیانوس را می‌شکافد. پیام این الحاق به ملت شریفمان این است که ما برای ایجاد امنیت، عزت و سربلندی مردم لحظه‌ای آرام نمی‌نشینیم. ما دائما به فکر تولید اقتدار و عزت برای ایران عزیز هستیم، ما به ملت عزیز ایران این اطمینان را می‌دهیم، هیچ قدرتی توانایی ضربه زدن و تهدید ما را ندارد. ایران همیشه در تاریخ یک قدرت دریایی بوده و امروز نیز یک قدرت دریایی است.

وی تصریح کرد:، اما پیام الحاق شناور شهید رودکی به همسایگانمان این است که این ناوگروه هیچ تهدیدی علیه همسایگان ما محسوب نمی‌شود. امنیت منطقه، امنیت ماست، امنیت هسایگان امنیت ماهست. ما بر مبنای امنیت دسته جمعی اقدام می‌کنیم و ما با همسایگانمان برادر هستیم و در صلح قرار داریم. پیام این ناوگروه صلح و دوستی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: این ناوگروه تمرکز خود را بر امنیت کشتیرانی در شمال اقیانوس هندو مقابل دزدان دریایی آرم دار و بی آرم قرار داده است و در صورت ضرورت وارد عملیات خواهد شد. مقابله جدی با جرائم سازمان یافته فراملی مانند قاچاق مواد مخدر نیز بخشی از ماموریت این ناوگروه خواهد بود. امداد رسانی و کمک به سایر شناور‌های تجاری و صیادی حوزه ماموریت از جمله ماموریت‌های این شناور خواهد بود. در نهایت مقابله با تهدید‌های احتمالی از ناحیه عوامل فرامنطقه‌ای از برنامه‌های ابلاغی این ناوگروه خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها