دریادار سیاری: همیشه در میدان هستیم

کد خبر: 1040996

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که افتخار ما این است که راه شهدا را ادامه دهیم، گفت: دشمنان بدانند که تحت هیچ عنوان و با هیچ تهدیدی نخواهند توانست برتری خودشان را به ما ثابت کنند و این مهم را ثابت کرده ایم و ثابت خواهیم کرد که این گونه همیشه در میدان هستیم.

دریادار سیاری: همیشه در میدان هستیم

خبرگزاری ایسنا: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در یادواره شهدای بین‌المللی مدافعان حرم استان خوزستان که امروز، چهارم دی ماه در گلزار شهدای بهشت آباد اهواز برگزار شد، اظهارکرد: مقام معظم رهبری فرموده اند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و جای تشکر دارد از تمام کسانی که در برگزاری این گونه مراسمات تلاش و کوشش دارند و یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌دارند و این جای بسی سرافرازی و افتخار است که عزیزان ما در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به فراز دیگری از کلام مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، "آنچه داریم به برکت خون شهدا است". اکنون نیز می‌خواهیم کمی بحث کنیم که ما چه داریم که به برکت خون شهدا به دست آمده است که پای آن ایستاده ایم و باید آن را حفظ کنیم؟ برای آنکه بپردازیم به آن چه که به برکت خون شهدا داریم، خوب است که تاریخ را ورق بزنیم تا بدانید چگونه توانسته ایم داشته هایمان را حفظ کنیم و دشمن شکست خورده است. پس تاریخ را ورق بزنید تا بدانید ابرمردان و شیرزنان ما چگونه در این عرصه‌ها حضور داشتند و داشته هایمان را حفظ کردند.

وی افزود: ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است و دشمنی که تمام ثروت و منافع این کشور را در دست داشت، از این کشور اخراج می‌شود، اما آیا بسنده می‌کند و به دنبال بازگشت به منطقه نیست؟ باید بگویم که دشمن از همان ۲۲ بهمن سال ۵۷ به دنبال بازگشت به منطقه و حفظ منافع نامشروع خود بود. عزیزان که آن زمان این موارد را درک کردند یادشان است که دشمن اولین اقدامی که انجام داد به دنبال این بود که انقلاب اسلامی را با شکست رو به رو کند و از رشد انقلاب اسلامی جلوگیری کند. آن‌ها آمدند، اختلافات قومی و مذهبی را در برخی از جا‌های کشور که عناصر ضد انقلاب توانسته بود نفوذ کند، راه انداختند. خیلی تلاش کردند که با اختلافات قومی و مذهبی بتوانند تفرقه ایجاد کنند و انقلاب را شکست دهند و از پیشرفت انقلاب جلوگیری کنند، اما موفق نشدند، زیرا عزیزانمان، ملت قهرمان ایران اسلامی و شهدا در این عرصه حضور پیدا کردند و جلوگیری کردند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن بعد نیز ترور را در این کشور به راه انداخت و ما تاکنون بیش از ۱۷ هزار شهید ترور در شهر‌های مختلف، کوچه و بازار و مسئولان دولتی، نظامی و شخصی داریم. آن‌ها هر کسی که به عنوان حزب اللهی می‌شناختند را ترور می‌کردند، اما آیا ما عقب نشستیم و از ترور ترسیدیم؟ خیر، شهدا و ملت ما در عرصه حضور داشتند و از این مقطع هم گذشتیم. اگرچه دشمن هنوز تلاش می‌کند که به کار خود ادامه دهد.

وی با اشاره به قدم بعدی دشمن علیه کشور ایران، عنوان کرد: قدم بعدی آن‌ها که مهمترین قدم شان محسوب می‌شد، درگیر کردن این کشور و انقلاب با یک جنگ بود. دنبال کسی می‌گشتند که برای رسیدن به آرمان‌هایی که در ذهن داشت، بتواند با ما وارد جنگ شود. دشمن بعثی را پیدا کردند و او را آماده و تجهیز کردند، آن هم برای این که بتواند علیه کشور ما وارد جنگ شود. در آن مقطع زمانی نیز جهان دو قطبی و به صورت قطب شرق و غرب بود. این دو قطب کاملا با هم در تضاد بودند، اما برای کمک به دشمن ایران و برای اقدام علیه انقلاب یک پیوند نامبارک بین آن‌ها به وجود آمد و دشمن ما را تجهیز و تا دندان مسلح کردند، در حالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری در آن مقطع زمانی، سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند. آن‌ها حتی در طول جنگ هم دشمن ما را حمایت کردند، ولی نتیجه دفاع مقدس، پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران بود.

دریادار سیاری افزود: کسانی که عنوان می‌کنند نشانه‌های پیروزی چیست، این است که بدانید آن دشمنی که آنقدر امکانات داشت و تجهیز شده بود، امروز کجاست؟ ولی جمهوری اسلامی ایران که دشمن هیچ کمکی به آن نکرد و نخواستیم زیر بار سلطه آن‌ها برویم، امروز جایگاه مان در نظام جهانی ویژه است؛ با جانفشانی ها، ولایت مداری ها، پا در رکابی‌ها، از خودگذشتگی‌ها و تزریق خون شهدا، پیروزی به دست آمد که امروز سرافراز هستیم. اگر بیش از ۲۰۰ هزار شهید، بیش از ۴۰۰ هزار جانباز، تعدادی آزاده و این همه پیشکسوت و رزمنده که در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و برای اقتدار، استقلال و حفظ این کشور و انقلاب جنگیدند، نبود، آیا دشمن پیروز نمی‌شد؟ بله پیروز می‌شد، اما به برکت خون شهدا بود که این گونه پیروز شدیم.

وی بیان کرد: آیا دشمن با پایان یافتن جنگ تحمیلی و پیروزی جمهوری اسلامی ایران به کار خود ادامه نداد؟ چرا ادامه داد. دشمن، تمام تحریم‌ها را تشدید کرد و البته تحریم‌های ما متعلق به امروز و دیروز نیست و این تحریم‌ها متعلق به قبل از ۲۲ بهمن ۵۷ است. تحریم‌ها را شدت دادند و بر تهدید‌ها اضافه کردند و به برقراری پایگاه‌های مختلف در اطراف مرز‌های جمهوری اسلامی ایران و در دریا‌ها پرداختد تا ما را بترسانند و انقلاب را شکست دهند، اما آیا توانستند؟ خیر نتوانستند و نخواهند توانست، اما آیا باز هم بسنده کردند؟ آن‌ها آمدند و فتنه‌ها را به راه انداختند؛ فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ را فراموش نمی‌کنیم. آن‌ها به دنبال شکست انقلاب و سلطه بر این کشور بودند. آن هم به خاطر بازگشت به منطقه بود که موفق نشدند و آیا این غیر از برکت خون شهدا و حضور مردم این مملکت و جوانان در عرصه بود؟ اما آیا دشمن بسنده کرد؟

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ادامه کار دشمن است، زیرا نمی‌توانند ببینند که کشور و انقلاب ما در این شرایط بالندگی قرار گرفته است.

شهادت حاج قاسم و یاران او در ادامه همان روند است تا از پیشرفت انقلاب جلوگیری و حرکت انقلاب را متوقف کنند، اما چه به دست آورده ایم که امروز کلام حضرت آقا این است که "هر چه داریم به برکت خون شهدا است"؟ امروز انقلاب اسلامی ایران حفظ شده است و مانند نگینی در جهان می‌درخشد، رشد کرده و تعالی پیدا کرده است و درخت تنومندی شده است. امروز انقلاب اسلامی صادر شده است، پیروانی دارد و دارای جایگاهی بالا و با عظمتی است و ما غیر از این چه می‌خواستیم؟ انقلاب حفظ شده است. مگر در هدف از بین بردن انقلاب در هشت سال دفاع مقدس، مرز‌های جمهوری اسلامی ایران مطرح نبود؟ اما امروز با افتخار می‌گویم که تمامیت ارضی کشور حفظ شده است و کوچکترین مرز‌های ما در اختیار کشور دشمن قرار نگرفت و قرار نخواهد گرفت و بازدارندگی ما در جهان نمونه است در حالی که قبلا به این صورت نبود.

وی افزود: امروز جایگاه علمی ما حفظ شده است و علی رغم تمام تلاش دشمن نیز بالا و بالاتر می‌رود. عزت و بالندگی و همچنین جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در نظام بین المللی و جهانی حفظ شده و عزت مردم هم حفظ شده است و چه زمانی در زمان قبل از انقلاب، چنین جایگاهی در جهان داشتیم؟ ما کی در جهان حرف برای گفتن داشتیم و کی جهان روی ما حساب می‌کرد؟ اما آیا الان می‌تواند بدون در نظر گرفتن ما در منطقه حرف بزند یا حرکتی انجام دهد؟ این‌ها داشته‌های ما هستند که به راحتی به دست نیامده اند و به برکت خون شهدا به دست آمده اند. پس ما به داشته هایمان که به برکت انقلاب و خون شهدا به دست آمده اند، افتخار می‌کنیم و به آن می‌بالیم و آن‌ها را حفظ می‌کنیم و حفظ خواهیم کرد. این راهِ استقلال، عظمت و بالندگی کشور ما است. امروز افتخار می‌کنیم که راه این شهدا را برای حفظ داشته هایمان ادامه می‌دهیم و این افتخار هر جوان و نوجوان ایرانی است. دشمن بداند که می‌داند هم که ما مقابل تمام تهدید‌ها می‌ایستیم و انقلاب و کشورمان و همچنین داشته هایمان را حفظ می‌کنیم. قطعا به همین صورت است و همین طور خواهد بود و تلاش‌های دشمن به هیچ جا نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا، دریادار سیاری با اشاره به چند ویژگی از شهدای مدافع حرم به فرموده مقام معظم رهبری، گفت: ایشان می‌فرمایند، نزدیک به ۶۰ درصد از شهدای مدافع حرم، امام و دوره دفاع مقدس را درک نکردند، زیرا یا کودک یا نوجوان بودند، اما با کمال روحیه و انگیزه در مقابل دشمنان می‌ایستند و این یک ویژگی بزرگ برای مدافعان حرم است. دومین ویژگی شهدای مدافع حرم این است که تمامی شهدای مدافع حرم، داوطلبانه اعزام شدند و کسی نبود که به علت جو حاکم بر کشور و فراخوان‌ها برود. خیلی از این شهدا تعلقات دنیا را ترک کردند و این ویژگی بزرگی است. دیگر ویژگی این شهدا، داشتن بصیرت است. عزیزان مدافعان حرم از بصیرت بالایی برخوردار بودند. ضمن این که از دیگر ویژگی‌های شهدای مدافع حرم این است که در دفاع از حرم شرکت کردند که این خیلی شایستگی، بصیرت و اراده می‌خواهد که برای دفاع از حرم اهل بیت به جبهه بروند و شهید شوند. دیگر ویژگی این عزیزان، غیرت و تعصب دفاع از حریم اهل بیت را دارند. این عزیزان در راه حفظ حرم امام حسین (ع) و عقیده بنی هاشم حضرت زینب کبری شهید شدند و این افتخار بزرگی است که به تعصب، بصیرت و غیرت، نیاز دارد که در وجود این عزیزان وجود داشت. دیگر ویژگی این شهدا این است که این عزیزان در غربت به شهادت رسیدند و شهادت در غربت بازهم ویژگی خود را دارد و این ارزش شهدای مدافع حرم را بالا می‌برد.

وی بیان کرد: حتما می‌دانیم که ارزش کار این عزیزان چقدر بوده است. در دفاع از انقلاب و کشور چه نقشی داشتند، زیرا اگر نمی‌رفتند و در آن مکان مقابل دشمن قرار نمی‌گرفتند، قطعا دشمن امروز در داخل مرز‌های جمهوری اسلامی ایران حضور داشت و باید در کشور مقابل آن‌ها می‌ایستادیم. پس امنیت و آرامشی که امروز در کشور وجود دارد، به برکت خون همین شهدا است؛ بنابراین داشته دیگری که امروز به برکت خون شهدا داریم، همان امنیت و آرامشی است که به برکت خون شهدای مدافع حرم به دست آمده است که باید به این نیز افتخار کنیم. این که جوانان ما می‌روند و در مکان دیگر که دشمن استکباری وجود دارد، می‌جنگند، مردانگی می‌کنند و شهادت طلبی دارند و همچنین ایمان و اراده خودشان را به نمایش می‌گذارند. برای ملت ایران و اسلام، مایه افتخار است و نتیجه این حضور، این گونه جنگیدن، این گونه اراده کردن و پا در رکاب بودن، این است که توان بازدارندگی کشور برای دفاع از انقلاب و کشور در جهان روشن و مشخص است و دشمنان می‌دانند هر جا که لازم باشد، جوانان این کشور همانند مدافعان حرم و دیگر شهدا در تمام عرصه‌ها حضور دارند و از این کشور دفاع خواهند کرد. ما به خانواده شهدا افتخار می‌کنیم و به خود می‌بالیم و اعلام می‌کنیم، افتخار ما این است که راه شهدا را ادامه دهیم. زیرا به فرمایش مقام معظم رهبری هر چه داریم به برکت خون شهدا است. پس آماده هستیم، آماده می‌شویم و آماده خواهیم بود تا این مسیر با افتخار و با عظمت را ادامه دهیم و داشته‌هایمان را حفظ کنیم. دشمنان بدانند که تحت هیچ عنوان و با هیچ تهدیدی نخواهند توانست برتری خودشان را به ما ثابت کنند. این مهم را ثابت کرده ایم و ثابت خواهیم کرد که این گونه همیشه در میدان هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها