5 نکته برای خرید جت پرینتر دستی و اتوماتیک

کد خبر: 1131693

تابحال بارها تاریخ مصرف روی محصول را دیده اید ولی شاید ندانید این تاریخ چطور روی انواع سطوح گرد ، صاف ، کوچک و بزرگ چاپ می شد؟  رایج ترین کاربرد جت پرینتر در کارخانه های تولیدی ،درج تاریخ تولید و انقضا و به طور کلی اطلاعات مورد نیاز محصول بر روی بسته بندی است . 

جت پرینتر ، مجموعه ای از قطعات الکترونیکی و مکانیکی است و با نام هایی همچون بارکد زن ، تاریخ زن ، چاپگر غیر تماسی و..‌. نیز شناخته می شود. در ادامه با انواع رایج جت پرینتر آشنا می شوید . 

- جت پرینتر دستی یا پرتایل

یکی از انواع جت پرینترها، جت پرینترهای دستی یا پرتابل است که در کارخانه های تولیدی که تیراژ محصول آنها کم است ، از این دستگاه ها برای درج اطلاعات محصول بر روی بسته بندی استفاده می شود . 

چاپ انجام گرفته توسط جت پرینتر دستی کاملاً با کیفیت بوده و از این دستگاه بیشتر برای چاپ به صورت درشت نگار بر روی محصولات بزرگ مانند بشکه ، گونی ، گالن ، پاکت و غیره که امکان قرارگیری آنها بر روی نوار نقاله وجود ندارد ، استفاده می شود. 

جت پرینتر دستی علاوه بر درشت نگار بودن ، توانایی چاپ به صورت ریزنگار بر روی محصولات کوچکتر مانند چاپ بر روی جعبه دستمال کاغذی و ... را نیز دارا می باشد.

- جت پرینتر صنعتی ثابت

در کارخانه های بزرگی که حجم تولید روزانه محصول در آنها بالا است ، برای چاپ اطلاعات ضروری و مورد نیاز محصولات بر روی بسته بندی ، از جت پرینتر ثابت استفاده می شود. 

جت پرینتر ثابت ، همانطور که از نامش پیداست ، در موقعیت ثابتی قرار گرفته  و محصولات توسط نوار نقاله روبروی دستگاه قرار می گیرند و جت پرینتر به صورت اتوماتیک و خودکار عملیات چاپ بر روی محصول را انجام می دهد. استفاده از این دستگاه ها ضررهای مالی را به حداقل می رساند ، زیرا با ثابت شدن دستگاه در خط تولید خطر افتادن آن از دست و یا ضربه خوردن به آن به حداقل می‌رسد.

5 نکته برای خرید جت پرینتر دستی و اتوماتیک

جت پرینتر دستی بهتر است یا جت پرینتر ثابت؟

استفاده از جت پرینتر دستی یا جت پرینتر ثابت بستگی به تولید و تیراژ محصولات کارخانه یا تولیدی مورد نظر دارد.

در صورتی که حجم تولید محصول در کارخانه مورد نظر بالا باشد استفاده از جت پرینتر ثابت بهتر است ، زیرا علاوه بر اینکه کارتریج جت پرینتر دستی گران تر می باشد،  اپراتور نیز باید آن را کنترل کند.

اما برای استفاده از جت پرینترهای ثابت نیاز به دخالت اپراتور نبوده و قیمت جوهر آنها نیز کمتر است.

هنگامی که عملیات چاپ توسط جت پرینترهای دستی انجام می گیرد باید از ابزاری به نام انکودر برای یکنواخت کردن چاپ استفاده نمود ، اما با چاپ توسط جت پرینتر ثابت چاپ به صورت یکنواخت و مناسب توسط هد دستگاه انجام می گیرد.

نکاتی برای خرید جت پرینتر

جت پرینتر ، وسیله است که به دلیل عملکرد خود ، در معرض استهلاک است . لذا انتخاب یک جت پرینتر با کیفیت و بادوام ، اهمیت زیادی در عملکرد صحیح و صرفه جویی در زمان و هزینه دارد. برای خرید جت پرینتر ، نکات زیر را مد نظر داشته باشید. 

1. حتما از فروشندگان معتبر و باسابقه خرید کنید . زیرا جت پرینتر  نیاز به خدمات پس از فروش مطمئن و تامین مواد مصرفی دارد .

2. پیش از خرید جت پرینتر ، مشاوره بگیرید. نیاز خود را بیان کنید تا متناسب با نیازتان جت پرینتر پیشنهاد شود. مشاوره پیش از خرید و اطلاع از قیمت جت پرینتر ، مانع از صرف هزینه های اضافی می شود.

3. از فروشنده ای خرید کنید که جت پرینتر را با گارانتی و خدمات نصب و آموزش ارائه می دهد.

4. از جت پرینتر دستی می توان به عنوان تاریخ زن اتوماتیک – بارکد زن و تاریخ زن دستی استفاده کرد و با همین نام ها نیز ، شناخته شده است .

5. جت پرینترهای کداجت ، در حال حاضر از پرفروشترین انواع جت پرینتر های موجود در ایران هستند که سالها در کارخانجات مختلف ، امتحان شده و موفق بوده اند . پیش از خرید از این شرکت مشاوره بگیرید .

 

شرکت مهندسی - بازرگانی فرازنگار 

09128888390

www.codajet.com

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها