هرگز به دکوراسیون ساختمانت دست نزن، اگه این نکات رو نمیدونی!

کد خبر: 1133393

نمای بیرونی ساختمان شما هر چه قدر هم که بدشکل باشد به اندازه اهمیت دکوراسیون داخلی شما نیست. زیبایی و چیدمان داخل منزل و ساختمان شما بسیار مهمتر از نمای بیرونی آن است. به نوعی نمای بیرونی وجه شماست اما نمای داخلی زندگی شماست. از طرفی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که نمای بیرونی منتقل کننده هویت نمای داخلی است. پس باید سبک نمای داخلی خود را انتخاب کرده و بر اساس آن نمای بیرونی خود را طراحی کنید.

در این مقاله قصد داریم نکات مهمی که باید برای چینش و دکوراسیون داخلی وجود دارد را با هم مرور کنیم. برای مقالات بیشتر در خصوص دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل به salamsakhteman.com مراجعه کنید. سلام ساختمان مقالات بسیار خوبی در این زمینه دارد.

1- در خصوص انتخاب دیوارپوش ها بهترین تصمیم را بگیرید.

دیوارهای خانه نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه دارند. انتخاب های متعددی پیش روی شماست. پنل های دکوراتیو سه بعدی، پوستر سه بعدی، دیوار پوش، سنگ دکوراتیو، شیشه تزئینی، تایل آلومینیومی و کاغذ دیواری. توصیه می کنیم قبل از انتخاب هرکدام حتما نمونه کارها و موارد اجرا شده را ببینید. چون اگر یک مورد را انتخاب و اجرا کردید تقریبا راه برگشت خیلی سخت است!

2- برای چیدمان وسایل داخلی منزل خود برنامه داشته باشید.

 

هر چه قدر هم نحوه بازسازی خانه و متریال استفاده شده مرغوب و زیبا باشد و شما مبلمان و وسایل خانه خود را دقیق و درست نچینید منزل شما زیبایی خود را نشان نمی دهد.

 مثلا در خصوص مبلمان منزل این نکات را مد نظر داشته باشید. مبلمان زیاد در پذیرایی یا اتاق ها، خانه شما را کوچکتر نشان می دهد و حس نامرتب بودن را منتقل می کند. چیدمان مبل های شما باید به گونه ای باشد که اولا همه فضاهای در دسترس برای نشستن را پر کند و از طرفی آن قدر زیاد نباشد که رفت و آمد را سخت کند. اگر پذیرایی شما این وضعیت را دارد شاید با حذف یکی از مبل های خود بتوانید فضا را بهتر کنید.

همچنین در خصوص چیدمان مناسب مبل ها توجه کافی داشته باشید. هیچ قانون خاصی برای این کار وجود ندارد. ولی باید مبلمان خود را طوری بچینید که مساحت خانه شما بیشتر از حد معمول به نظر برسد و از طرفی مرتب باشد.

دکوراسیون داخلی خانه در سال 1401

توصیه های زیاد دیگری در خصوص چینش مبلمان وجود دارد. مثلا اینکه توصیه می شود تا حد ممکن سعی کنید مبلمان منزل را از دیوارها فاصله داده و در مرکز خانه بچینید. البته به شرط عدم ازدحام.

3- رنگ مناسبی برای دیوارها و سقف خود انتخاب کنید.

 

می توانید کمی از آن حالت کلیشه ای خارج شده و سنت شکنی کنید. به صورت واضح تر یعنی می توانید دیگر از رنگ سفید برای سقف و دیوارهای خود استفاده نکنید. بر اساس سلیقه، چیدمان و نوع وسایل منزل می توانید از رنگ های دیگر مثل زرد، آبی، سبز، قرمز و رنگ های دیگر برای نقاشی دیوارهای و سقف خود استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید انتخاب رنگ دیوارها و سقف از لحاظ روانشناسی نیز مهم است و حتی بعضی روانشناسان معتقد هستند نوع رنگ خانه می تواند در بهبود بسیاری از بیماری ها موثر باشد. مثلا آبی سرد نشان دهنده آرامش است. موجب کاهش فشار خون و آرامش درونی شده و حس محافظه کارانه و مسئولیت پذیری را افزایش می دهد. یا مثلا رنگ بنفش آرام بخش و دارای یک حس سلطنتی و شکوه است که باعث کاهش فشار خون و کم کردن ترشح غدد می شود. یا مثلا رنگ نارنجی روحیه بخش و شاد کننده است. خلاصه اینکه حتما برای انتخاب رنگ به این نکات روانشناسی نیز دقت کنید.

4- یک کفپوش مناسب انتخاب کنید.

انتخاب های زیادی برای انتخاب کفپوش وجود دارد. بر اساس بودجه، سلیقه، نوع زیرسازی و کاربرد شما می تواند متغیر باشد. شما انتخاب های متعددی دارید که در زیر به چند نمونه اشاره می کنیم:

  • پارکت و لمینت: این کفپوش ها چوبی هستند و از درختانی مثل بلوط، گردو و گیلاس ساخته می شوند. به دلیل اینکه چوب حس نزدیکی به طبیعت دارد این نوع کفپوش ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. پارکت، لمینت و ترموود از جمله متریال های رایج در بازار هستند که تحت عنوان کفپوش چوبی به فروش می رسند. این کفپوش ها اگر کامل از چوب های جنگلی ساخته شده باشند پارکت و اگر از یک یا دو لایه نازک ام دی اف ساخته شده باشند لمینت نامیده می شوند. توجه کنید که اگر محیط شما مرطوب است بهتر است از ترموود استفاده کنید.
  • بامبو: کفپوش های بامبو نیز از انواع کفپوش چوبی محسوب می شوند. با این تفاوت که نوعی نی هستند. از نظر مقاومت به سختی چوب بلوط بوده و در رنگ های بلوند و کهربایی موجود هستند. این نوع کفپوش ها معمولا برای هر نوع آب و هوایی مناسب هستند.

نکات دکوراسیون خانه در سال 1401

  • پی وی سی: این نوع کفپوش ها با نام وینیل نیز شناخته می شوند. نوعی پلاستیک پرکابرد است و از نوع کامپوزیتی و رزینی محسوب می شود. این نوع کفپوش نیز در طرح های ساده، رنگی، طرح چوب، طرح سنگ و ... وجود دارند. مشخصه آنها ضد آب بودن آنهاست و بسیار مناسب استفاده در محیط های مرطوب مثل آشپزخانه هستند.
  • کفپوش بتنی: کفپوش های بتنی معمولا برای محیط های بیرونی ساختمان استفاده می شوند. در صورت استفاده در داخل حتما باید از سیستم گرمایش از کف استفاده شود چون سطح سردی دارند.
  • کفپوش سرامیکی: یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین انواع کفپوش ها، کفپوش های سرامیکی هستند. این کفپوش ها از خاک رس و سفال درست می شوند و در دو نوع بدون لعاب و لعاب دار به صورت مات و براق وجود دارند. این نوع کفپوش ها دارای طرح های مختلفی از حجمله طرح سنگ، چوب، آجز و ... هستند. کفپوش های سرامیکی بسیار ساده شسته می شوند و دوام بالایی دارند.
  • کفپوش سنگ: سنگ طبیعی یک یاز کفپوش های بسیار لاکچری و لوکس به حساب می آید. معمولا از سنگ مرمر، تراورتن، گرانیت، کورین و کوارتز برای کف استفاده می شود. برای مناطق آب و هوایی مختلف انتخاب های متعددی وجود دارد. مثلا برای مناطق گرمسیری سنگ مرمر توصیه می شود چون به راحتی گرما را جذب نمی کند. کفپوش های سنگی دوست دار محیط زیست، مقاوم و در عین حال بسیار گران هستند.
  • کاشی و موزاییک: معمولا برای حمام و دستشویی از این نوع کفپوش ها استفاده می شوند. نصب آنها سریع است و قیمت ارزانی دارند.
  • فرش یا موکت: شما می توانید روی هر کدام از انواع کفپوش ها فرش یا موکت بیندازید. موکت عایق حرارت بوده و در زمستان خانه گرمتر است.

5- برای آشپزخانه خود سنگ تمام بگذارید.

معمولا بازسازی آشپزخانه از بازسازی خانه جدا دیده می شود. چون بازسازی آشپزخانه نیاز به رعایت جزئیات بیشتری دارد. در بازسازی آشپزخانه از کابینت ها شروع کنید. امروزه انتخاب های زیادی برای تعویض کابینت های خود دارید. از هایگلاس تا ام دی اف و شاید هم ممبران. طرح های زیادی را ببینید و مدل مناسب خود را انتخاب کنید. پس از آن سراغ کاشی های بین کابینتی رفته و آن ها را مناسب کابینت های خود انتخاب کنید. پس از آن به نورپردازی توجه کنید. سقف و کف را نیز مناسب سلیقه خود انتخاب کنید. همچنین نکات ریزتزی مثل قانون مثلث طلایی در آشپزخانه وجود دارد که باید به آن نیز توجه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله مهمترین نکاتی که برای داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا باید بدانید را مرور کردیم. به این اطلاعات بسنده نکنید. اینها صرفا سرنخ هایی بود که می توانستیم به شما بدهیم. حتما مدل های مختلف را ببینید، با متخصصان مشورت کنید و بهترین تصمیم در این خصوص را اتخاذ کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها