دسترسی راحت به اتاق فرارهای تهران و کرج با اسکیپ مگ

کد خبر: 1134465

هیجان یکی از احساسات به شدت لذت‌بخش است که می‌تواند حال افراد را به کلی تغییر دهد. اصولاً همه ما پس از مدتی طولانی کار کردن، درس خواندن یا هیچ تفریحی نداشتن، فقدان این احساس را درون خود حس می‌کنیم و درصدد کسب آن برمی‌آییم. بسیاری مسافرت رفتن را برمی‌گزینند و از تماشای مکان‌ها و افراد جدید، هیجان مورد نیاز خود را کسب می‌کنند. از طرف دیگر، افرادی هستند که هیجان را در ترشح شدید آدرنالین می‌بینند‌. طوری که ضربان قلب آن‌ها بالا رفته و نفس‌های‌شان به شماره بیفتد.

بسیاری با تماشای فیلم و سریال‌های ترسناک به این حجم از هیجان دست پیدا می‌کنند؛ اما افراد بسیاری دوست دارند که به جای تماشا کردن، وارد عمل شوند. مانند افرادی که حداقل هفته‌ای‌ یک بار به شهر بازی سر می‌زنند. اگر شما هم جزو افراد عاشق هیجان هستید که دوست دارید به صورت حضوری و واقعی به آن دست یابید، بهترین انتخاب برای شما اتاق فرار است. در ادامه با اتاق فرار و سایت اسکیپ مگ به عنوان یکی از بهترین سایت‌ها برای دوست‌داران اتاق فرار آشنا خواهید شد.

اتاق فرار چیست؟

اگر شما هم اطلاعی ندارید که اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست باید گفت اتاق فرار یک سرگرمی بسیار جذاب است که افراد می‌توانند در آن با تشکیل تیم، معما‌های درنظر گرفته شده را حل کنند. اتاق فرار علاوه بر بازی، یک مکان نیز است که مطابق نظر و خواسته طراحان بازی نیز چیدمان آن صورت گرفته است. پشت هر اتاق فرار، یک داستان معمایی است که شرکت‌کنندگان در آن در طول مدت زمان بازی، باید به حل آن بپردازند تا بتوانند با موفقیت از آن خارج شوند. در حال حاضر، این‌ایده تقریباً جدید که فیلم‌های مرتبط معروف بسیاری نیز در مورد آن وجود دارد، به شدت در سراسر جهان فراگیر و محبوب واقع شده است. امروزه در کشور ما نیز انواع مختلف اتاق فرار در ژانر‌های گوناگون در شهر‌های کوچک و بزرگ تأسیس شده‌اند که شما می‌توانید نقد و بررسی آن‌هایی که واقع در تهران یا کرج هستند را در اسکیپ مگ بخوانید. در ادامه به معرفی مؤلفه‌ها و ویژگی‌های مشترک اتاق‌های فرار می‌پردازیم.

داستان

تقریباً هر بازی‌، داستانی دارد. اتاق فرار به عنوان یکی از جدی‌ترین و واقعی‌ترین بازی‌های جهان، داستان‌هایی برای گفتن دارد. هر اتاق فرار به دلیل داستان خلاقانه خود است که شکل گرفته است. به عنوان مثال اتاق فراری را فرض کنید که درواقع یک صحنه جرم است و شما باید معمای آن را حل کنید‌. بدون شک این داستان اتاق است که باعث شکل‌گیری آن فضا شده است.

ژانر

جالب است بدانید که همانند فیلم‌ها، سریال‌ها، کتاب‌ها و... اتاق‌های فرار نیز ژانر‌های مختلفی دارند. این مسئله باعث می‌شود طیف وسیعی از افراد با علایق و سلیقه‌های مختلف، به آن روی بیاورند و بتوانند از حضور در آن لذت ببرند. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که از حل معما‌ها و پرونده‌های پلیسی لذت می‌برد؛ قطعاً چنین فردی از حضور در اتاق فراری با ژانر دلهره‌آور لذت نخواهد برد. به همین جهت است که ژانر‌های هر اتاق فراری، طرفداران خاص خود را دارد و این مسئله به محبوبیت هر چه بیشتر آن کمک کرده است. از ژانر‌های مختلف اتاق فرار می‌توان به ترسناک، کارآگاهی، پلیسی، دلهره‌آور، معماییِ غیر ترسناک، اکشن و هیجانی اشاره کرد که شما برای یافتن اتاق فرار غرب تهران مطابق با ژانر مورد علاقه خود می‌توانید به اسکیپ مگ مراجعه کنید.

شرکت به صورت تیمی

یکی از ویژگی‌های هر اتاق فرار این است که شما باید به صورت تیمی در آن شرکت کنید‌. تیمی که شما تشکیل می‌دهید ممکن است طبق مقررات محلی که به آن مراجعه می‌کنید، به تعداد افراد مشخصی نیازمند باشد، اما به طور کلی تیم شما می‌تواند متشکل از ۲ تا ۱۰ نفر باشد.

حقیقت این است که هر چه تیم شما شلوغ‌تر باشد، احتمال موفق شدن شما بیشتر است؛ چراکه در مدت زمان محدود حضور شما در اتاق فرار (معمولاً یک و نیم ساعت) شما چشم‌های بیشتری برای گشتن و مغز‌های بیشتری برای فکر کردن خواهید داشت. پیشنهاد می‌شود که برای پر کردن تیم خود، از افراد با روحیات و ویژگی‌های متفاوت استفاده کنید؛ چرا که گا‌هاً تنها چیزی که شما برای موفقیت در اتاق فرار نیاز دارید، مغز متفکری است که متفاوت فکر می‌کند. پس پیش از رزرو اتاق فرار، مطمئن شوید که تیمی قدرتمند با دوستان یا اعضای خانواده خود تشکیل داده‌اید که بتوانند با حل به موقع راز اتاق، راه فرار شما از آن را مشخص سازند.

گیم مستر

شما و دوستان‌تان در طول بازی تنها نخواهید بود. شخصی تحت عنوان گیم مستر از اتاق کنترل یا اتاق فرمان، در تمام طول مدت حضور، شما را تماشا کرده و صحبت‌های‌تان را گوش می‌دهد؛ این فرد که گیم مستر نام دارد و گا‌هاً با عنوان راهنمای بازی نیز شناخته می‌شود، در واقع طرف شماست و سعی در برنده ساختن شما دارد.

در ابتدا با گفتن داستان برای شما (غالبا از طریق ویدئو از پیش ضبط شده) اولین راهنمایی را به شما می‌کنند. چرا که داستان‌ها دارای سرنخ‌های هستند و شما می‌توانید با اهمیت دادن به تک تک جملات آن و درک رابطه میان آن‌ها، موفق‌تر عمل کنید؛ اما نقش گیم مستر در این‌جا تمام نمی‌شود؛ این فرد با شنود کردن و زیر نظر داشتن شما، هر زمان که احساس کند از مسیر درست خارج شده‌اید و به دنبال سرنخ‌های باطل هستید، با یک راهنمایی شما را به جریان مطلوب بازمی‌گرداند.

بازیگر

بازیگر یا اکتور (Actor) شخص یا اشخاصی هستند که نقشی را در جریان بازی جهت راهنمایی شما انجام می‌دهند یا گا‌هاً، هدف از حضور آن‌ها تنها ترساندن شرکت‌کنندگان و افزایش هیجان بازی است. این افراد ممکن است که تنها نقشی را بدون چون و چرا جهت راهنمایی شرکت‌کنندگان انجام دهند یا که ممکن است با آن‌ها تعاملات سودمندی جهت سوق دادن به جریان درست بازی انجام دهند‌.

چالش‌ها

شما برای حل راز یک اتاق فرار، با چالش‌های مختلفی رو به رو خواهید شد. تنوع این چالش‌ها به شدت بالاست و می‌توانند شما را به خوبی در جریان بازی حفظ کنند. در کنار تمامی عوامل گفته شده، چالش‌ها مهم‌ترین فاکتوری هستند که شبیه‌سازی یک اتاق فرار را واقعی‌تر و جذاب‌تر می‌کنند. به عنوان مثال شما ممکن است در یک اتاق فرار در تهران، برای حل راز اتاق، با اعداد و ارقامی که دارای الگو و معنای کاربردی‌ هستند سر و کله بزنید؛ برای شئ خاصی همانند یک کلید، همه جا را زیر و رو کنید و حتی ممکن است مجبور شوید مدت زمانی را در تاریکی بگذرانید و با قسمت‌های ترسناک قضیه نیز کنار بیایید. همه این‌ها اتاق فرار را به محلی تبدیل می‌کنند که شما را از دنیای واقعی بیرون کشیده و به دنیایی فانتزی و پر از هیجان وارد می‌کند‌.

اسکیپ مگ

حتماً تا به حال متوجه شده‌اید که اتاق فرار که با نام اصلی خود یعنی اسکیپ روم (ecape room) نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین راه‌های کسب هیجان و شور است. اسکیپ مگ مجله‌ای اینترنتی است که شما را در خصوص یافتن بهترین اتاق فرار کرج و تهران مطابق با سلیقه‌تان، شما را راهنمایی می‌کند. با خواندن نقد و بررسی‌های جذاب و موشکافانه این مجله اینترنتی دوست‌داشتنی، شما در پیدا کردن بهترین اتاق فرار شرق تهران یا اتاق فرارهای تهران هر منطقه دیگری از این شهر با مشکلی مواجه نخواهید شد. شما می‌توانید جهت بهره بردن از مطالب جذاب و مفید این سایت در خصوص فیلم و سریال‌های ترسناک، پیشنهاد بازی، اتاق فرار و خدمات رزرو آن به اسکیپ مگ به نشانی اینترنتی https://escapemag.ir/ مراجعه نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها