چگونگی تحصیل رایگان در دانشگاه های معتبر از طریق بورسیه

کد خبر: 1157649
چگونگی تحصیل رایگان در دانشگاه های معتبر از طریق بورسیه

کشور آلمان به دلیل دارا بودن شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه ها از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در میان کشورهای جهان محسوب می شود. تحصیل کم هزینه و رایگان در آلمان از طریق کم بودن هزینه شهریه دانشجویی و همچنین اخذ بورسیه های تحصیلی امکان پذیر است. گرچه تحصیل رایگان و بدون هزینه در دانشگاه های کشور آلمان با دارا بودن مدرک زبان آلمانی امکان پذیر است، اما در برخی رشته ها و دانشگاه های این کشور می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد که بیشتر با پرداخت شهریه همراه است.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان را دارید و از چگونگی تحصیل رایگان در این کشور و شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی اطلاع ندارید، مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشاوره های سودمندی به شما ارائه می دهند.

با وجود شرایط تحصیل کم هزینه در آلمان چه نیازی به اخذ بورسیه تحصیلی است؟

شاید بسیاری از متقاضیان تحصیل در آلمان با این پرسش مواجه شده باشند که با وجود رایگان بودن دانشگاه های دولتی در آلمان دیگر چه نیازی به اخذ بورسیه های تحصیلی این کشور است؟ به منظور پاسخ به این پرسش باید بگوییم که کشور آلمان یکی از برترین کشورهای قاره اروپا از لحاظ کیفیت زندگی است. در واقع سطح بالای استانداردهای زندگی و رفاه اجتماعی آلمان را یک سر و گردن از کشورهای دیگر اروپا بالاتر نگه داشته است. برای زندگی در این کشور اروپایی و پیشرفته متقاضیان بین المللی نیازمند تمکن مالی کافی می باشند.

گرچه هزینه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور بسیار اندک و شرایط تحصیل رایگان در آلمان فراهم است، اما زندگی در چنین کشور پیشرفته ای نیازمند دارا بودن تمکن مالی کافی می باشد که در بیشتر اوقات با اخذ بورسیه های تحصیلی تامین می شود.

شرایط تحصیل کم هزینه و رایگان در آلمان

متقاضیان برای تحصیل رایگان در آلمان باید در مرحله اول دانشگاه دولتی را انتخاب کنند. در واقع دانشگاه های دولتی آلمان شرایط تحصیل رایگان و کم هزینه را برای متقاضیان داخلی و بین المللی فراهم کرده اند.

برای تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان و مهاجرت تحصیلی به آلمان دارا بودن مدرک زبان آلمانی و تسلط به این زبان الزامی است. گرچه از حدود 17.000 رشته و برنامه تحصیلی دانشگاه های آلمان در حدود 88 رشته به زبان انگلیسی ارائه می شوند اما دارا بودن مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان و تعامل با مردم و زندگی در میان آلمانی زبان ها از الزامات است.

تحصیل به زبان های آلمانی و انگلیسی در آلمان

متقاضیان با دارا بودن مدرک زبان آلمانی و یا تسلط به این زبان می توانند در دانشگاه های دولتی آلمان به رایگان تحصیل کنند. اما برخی از رشته ها و برنامه های تحصیلی آلمان به زبان انگلیسی تدریس می شوند. اما این به معنای تدریس به زبان انگلیسی تا ترم آخر دانشگاه نمی باشد. در بیشتر اوقات پس از گذشت دو ترم تحصیل به زبان آلمانی می باشد.

از مهم ترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان اثبات شرکت در کورس ها و دوره های زبان آلمانی در کالج های زبان آلمانی در این کشور می باشد. معمولا متقاضیان باید دارای مدرک و گواهی آموزش زبان آلمانی به مدت 800 ساعت باشند.

6

تحصیل کم هزینه و رایگان در آلمان از طریق بورسیه

کشور آلمان علاوه بر فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان برای متقاضیان بین المللی شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی را نیز مهیا کرده است. اما اخذ بورسیه های تحصیلی آلمان برخلاف تصور چندان کار راحتی نیست.

نکته اول این که اخذ بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان امکان پذیر است و در مقطع کارشناسی دریافت بورسیه های تحصیلی بسیار دشوار و گاه غیرممکن است.

نکته دیگر این که برای مهاجرت تحصیلی به آلمان و اخذ بورسیه های تحصیلی و اسکالرشیپ ها و فول فاندهای آلمان متقاضیان باید واجد شرایط باشند.

شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی آلمان

دانشجویان برای اخذ بورسیه ها و اسکالرشیپ ها و فول فاندهای تحصیلی آلمان باید دارای صلاحیت های علمی تحصیلی بالایی باشند. علاوه بر این دارا بودن رزومه علمی قوی، چاپ و انتشار مقاله های علمی تحقیقی در ژورنال های علمی جهان و دارا بودن پروژه های تحقیقی و پژوهشی نیز الزامی است. همچنین دارا بودن معدل تحصیلی در سطح بالا در مقطع تحصیلی قبل نیز از شرایط مهم اخذ بورسیه های تحصیلی و فول فاندهای آلمان است.

البته برخی از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های آلمان به دانشجویان دارای مشکلات مالی و بدون توجه به شرایط تحصیلی و شایستگی های علمی اعطا می شود.

مهم ترین بورسیه های تحصیلی آلمان

بزرگترین سازمان تامین کننده بورسیه های تحصیلی آلمان DAAD است که هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی بسیاری از دانشجویان داخلی و بین المللی در آلمان را تامین می کند. بورسیه اراسموس ERUSMUS است که از طرف اتحادیه اروپا به دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود. از بورسیه های دانشگاه های آلمان که توسط سازمان های خصوصی تامین می شود، موارد زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه هاینریش بل
  • بورسیه کنراد آدناور
  • بورسیه فردریش ایبرت
  • بورسیه فردریش ناومن
  • بورسیه رزا لوکزامبورگ
  • بورسیه ماکس پلانک

7

تحصیل کم هزینه و رایگان در آلمان از طریق کار دانشجویی

علاوه بر امکان اخذ بورسیه های تحصیلی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در آلمان دانشجویان می توانند با کار دانشجویی درآمد کافی کسب کنند. گرچه دانشجویان از کشورهای غیر-اتحادیه اروپا مانند ایران مجوز کار محدود در آلمان را دارند، اما به طور متوسط تا 120 روز در سال می توانند به کار دانشجویی بپردازند.

درآمد کار دانشجویی در آلمان ساعتی 8.5 یورو و ماهانه تا حدود 450 یورو می باشد که می تواند تا حدود 90% هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان را تامین کند.

نکات مهم در مورد تحصیل کم هزینه و رایگان در آلمان از طریق بورسیه

کشور آلمان با ارائه شرایط اعطای بورسیه و تحصیل رایگان امکانات لازم برای جذب نخبگان و استفاده از نیروی ذهن خلاق آن ها در صنایع و اقتصاد این کشور را فراهم کرده است. میزان بورسیه های تحصیلی در آلمان گاه می تواند همه هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را تامین کند. در این بخش از این مطلب کوتاه و خلاصه به ارائه نکات مهم در مورد میزان برخی از مهم ترین بورسیه های تحصیلی آلمان می پردازیم:

  • بورسیه DAAD به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می شود و دانشجویان باید مدرک مقطع قبل خود را دریافت کرده باشند.
  • بورسیه بنیاد هانریش بل ماهانه در حدود 850 یورو برای هزینه های تحصیلی و زندگی در آلمان و در حدود 300 یورو نیز در هر ماه برای خرید کتاب و وسایل تحصیلی به دانشجویان اعطا می کند.
  • بورسیه کنراد مختص دانشجویان مقطع دکترا است که مقطع کارشناسی ارشد را در کشور خود با موفقیت به پایان رسانده اند. دانشجویان کارشناسی ارشد ماهانه مبلغ 750 یورو را برای 2 سال دریافت می کنند. به دانشجویان دوره دکترا و محققان نیز ماهانه مبلغ 1100 یورو به مدت 3 سال اعطا می شود.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها