پیرامون ایمپلنت دیجیتال و قیمت ایمپلنت دیجیتال

کد خبر: 1161069
پیرامون ایمپلنت دیجیتال و قیمت ایمپلنت دیجیتال

 

ایمپلنت دیجیتال چیست

ایمپلنت دیجیتال تکنولوژی بسیار پیشرفته با استفاده از اسکن ها و مدل سازی سه بعدی در دندانپزشکی است. از آنجایی که در ایمپلنت دیجیتال کمترین شکاف و برش ایجاد می گردد؛ از درد و خونریزی به میزان قابل توجهی کاسته می شود. بدون شک امروزه فن آوری دیجیتال در قرن بیست و یکم جایگاه ویژه ای در همه ابعاد زندگی بشر پیدا کرده است.

رشته دندانپزشکی و ایمپلنت دندان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست، به طوریکه یکی از مواد درسی که رشته دندانپزشکی در کشورهای پیشرفته تدریس می شود دندانپزشکی نوین یا ایمپلنت دیجیتال می باشد.

ایمپلنت های دیجیتال با استفاده از ابزار جدید و نرم افزار های سه بعدی سازی به جراحی با حداقل برش می پردازد. به وسیله ایمپلنت های دیجیتال درد و خونریزی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند و پایه ایمپلنت با دقت بسیار بالایی در درون فک قرار می گیرد.

 

ایمپلنت های دندانی دیجیتال یکی از شگفتی های دندانپزشکی مدرن است که برای جایگزین کردن دندان هایی استفاده می شوند که خیلی دچار تحلیل استخوان نشده اند و طراحی شده اند تا مانند قبل از خوردن غذا های دلخواه خود لذت ببرید و رنج بی دندانی را خیلی حس نکنید. اگر از ایمپلنت دندان دیجیتال به خوبی مراقبت کنید تا پایان عمر عملکرد خود را حفظ می کنند و برای شما ماندگار خواهند بود.

قیمت ایمپلنت دیجیتال

قیمت ایمپلنت دیجیتال به دلایل زیر از قیمت ایمپلنت به روش های سنتی بالاتر می باشد :

1- با دستگاه های بسیار پیشرفته طراحی و ساخته می شود بنابراین قیمت بالاتری دارد.

2- بسیار دقیق و به صورت کامپیوتری و با متریال گران طراحی می شود.

3- سرعت تحویل روکش و پروتز دائم آن، بالاتر است بنابراین به قیمت ایمپلنت دیجیتال افزوده می شود.

4- بیمار حتی یک روز هم بدون دندان نیست و این ارزش بالایی دارد ، بنابراین قیمت ایمپلنت دیجیتال بالاتر است. (درمان لوکس محسوب می شود.)

5- تجهیزات و متریال آن ، از خارج از کشور وارد می شود و ارز دولتی به آن تعق نمی گیرد.

6- نیاز به نیروی ماهر در شرکت سازنده برای طراحی آن وجود دارد و بنابراین قیمت ایمپلنت دیجیتال اضافه می شود.

7- این کار تخصصی بوده و تنها چند شرکت معتبر در ایران ، آن را انجام می دهند.

8- نیاز به دانش و تجربه بالای متخصص ایمپلنت برای انجام این نوع درمان می باشد.

9- تنها چند مرکز ایمپلنت معتبر در تهران ، این کار را انجام می دهند.

10- طراحی دقیق ، سرعت تحویل پروتز به بیمار، دانش متخصص ایمپلنت ، نوبت دهی سریع به بیمار و خارج از وقت معمول باعث قیمت بالاتر آن می شود.

قیمت ایمپلنت دیجیتال به دلیل اینکه مستلزم تجهیزات و تخصص بیشتری از طرف مطب و پزشک نیاز است ، هزینه بیشتری به نسبت ایمپلنت های سنتی دارد .برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دیجیتال می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :

https://drsojodi.com/digital-implant

7

ایمپلنت دیجیتال چگونه ساخته می شود؟

برای انجام کاشت دندان دیجیتال در ابتدا لازم است که بیمار عکس رادیوگرافی یا اسکن سه بعدی (CBCT) از ناحیه ای که می خواهد ایمپلنت دیجیتال انجام دهد، تهیه کند. سپس دندانپزشک با استفاده از رادیوگرافی میزان استخوان را اندازه گیری می کند و بهترین طول و قطر ایمپلنت دیجیتال را تعیین می کند پس از طرح درمان کلی از دندان بیمار قالب تهیه می کند و تمام تغییراتی که می تواند به بهبود کاشت ایمپلنت و ظاهر پروتز و روکش دندان کمک کند توسط کامپیوتر طراحی می گردد.

روش انجام کاشت های دندانی به صورت دیجیتالی شباهت بسیار زیادی با انجام ایمپلنت های سنتی دارند.

در مرحله اول بیمار عکس های مورد نیاز را تهیه می کند و به پیش دندانپزشک میبرد. دکتر پس از بررسی وضعیت کامل فک و ناحیه بی دندانی به صورت دیجیتال جراحی ایمپلنت را آغاز می کند .

تفاوت ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت های سنتی در مراحل به این صورت که دکتر به وسیله تجهیزات و نرم افزار های پیشرفته سعی در جراحی با حداقل درد ، خونریزی ، برش دارد و ایمپلنت دیجیتال به هدف دقت بالا و تهاجم کمتر انجام می شود .

دکتر پس از بررسی دقیق به وسیله امکانات گفته شده و بی حسی ، شکاف کوچکی در لثه ایجاد می کند تا به استخوان دسترسی پیدا کند. سپس دندانپزشک یک سوراخ کوچک در استخوان فک ایجاد میکند تا پایه ایمپلنت در درون فک قرار می دهد.

بهترین موقعیت کاشت ایمپلنت با درنظر گرفتن کیفیت و حجم استخوان مورد نیاز و موقعیت سینوس و عصب از قبل مشخص شده و احتمال خطا و لغزش به حداقل می‌رسد.

علاوه بر این موارد از آنجایی که دندانپزشک می‌تواند به طور کامل، پروتز دندان را در زمان مورد نیاز طراحی کند، ایمپلنت دیجیتال می تواند حتی برای نمونه های بسیار پیچیده طوری عمل کند که نتیجه نهایی دقیقا شبیه دندان طبیعی بیمار یا مراجعه کننده باشد.

پس از این مرحله یک مدت زمان کمی باید سپری شود تا راهنمای جراحی (guide surgery)  آماده شود و با استفاده از محل دقیق جایگذاری ایمپلنت دیجیتال مشخص گردد و همچنین با استفاده از قالب اولیه روکش موقت یا دائم هم برای بیمار ساخته می شود تا در همان روز جراحی به بیمار تحویل داده شود،

در واقع مزیت ایمپلنت دیجیتال علاوه بر دقت و سرعت عمل بالا تحویل روکش و پروتز دندان در همان روز جراحی می باشد، به طوریکه بیمار حتی یک روز هم بدون دندان نمی ماند.

8

مزایای ایمپلنت دیجیتال

  1. بازگرداندن عملکرد دندانهای خود با بهترین گزینه بعدی برای دندانهای طبیعی.
  2. بهبود زیبایی شناسی کلی لبخند شما.
  3. آنها می توانند گفتار شما را بهبود بخشد زیرا بسیار نزدیک به دندانهای طبیعی و راحت تر صحبت با پروتزهای سنتی هستند.
  4. این کمک می کند با پشتیبانی از فک و سایر ویژگی های صورت ، ساختار صورت شما را حفظ کند.
  5. خوردن آنها نسبت به پروتزهای سنتی راحت تر است و به اندازه کافی قوی هستند که در مقابل نیش زدن در تمام مواد غذایی مقاومت کنند.
  6. در مورد کاشت های دندانی دیگر نیازی به نگرانی در مورد حفره ها نیست اگرچه هنوز باید از دندانپزشک خود معاینه منظم داشته باشید تا از ایمپلنت و لثه ها تا حد امکان تمیز و سالم نگه داشته شود.
  7. کاشت دندانهای دیجیتال می توانند به دندانهای دیگر شما در موقعیت صحیح خود کمک کنند و اجازه ندهند فشار ایجاد شود که دندان ها را جابجا کند.
  8. کاشت دندانهای دیجیتالی وقتی می خندید ، عطسه می کنید ، می خورید یا سرفه می کنید مانند بسیاری از پروتزهای سنتی ، باعث می شود تا شما را از شرمساری نجات دهید.
  9. کاشت دندانهای دیجیتال بسیار طولانی تر از پروتز و پل های ثابت هستند. اگرچه ممکن است تاج نیاز به تعویض داشته باشد ، اگر به درستی از آنها مراقبت کنید ، می تواند یک دهه یا بیشتر طول بکشد.
  10. در مقایسه با روشهای سنتی درج ، چندین مورد دیگر برای کاشت دندانهای دیجیتال وجود دارد. به دلیل پیشرفت های مدرن در تصویربرداری ، اسکن و محاسبات ، می توان کل فرایند را ساده تر کرد و در نتیجه تعداد بازدیدهای کمتری لازم و دقت بسیار بیشتری حاصل می شود.
  11. از آنجا که جراحی بدون برش یا بخیه انجام می شود ، برای بافت حساس لثه کمتر اختلال وجود دارد. این همچنین منجر به یک روش کوتاه تر می شود.
  12. فرآیند کاشت دندان DIO منجر به درد و ناراحتی کمتری با رضایت بیمار به مراتب بیشتر می شود.

معایب ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت های دیجیتالی در واقع از لحاظ ساختار همان ایمپلنت های معمولی هستند و در روند و تکنولوژی مورد استفاده در طول درمان ، با یکدیگر فرق دارند. به همین دلیل نمیتوان گفت که ایمپلنت دیجیتال به نسبت ایمپلنت های معمولی دارای معایبی است. تنها معایبی که می توان درباره ایمپلنت دیجیتال گفت هزینه بیشتر ان نسبت به ایمپلنت های معمولی است که از این مورد نمیتوان به عنوان یک عیب از این درمان نام برد. شما با دانستن محاسن و معایب ایمپلنت دیجیتال ، احتمالا به این نتیجه رسیده اید که ایمپلنت دیجیتال واقعا ارزشش را دارد.

پیشنهاد ما برای ایمپلنت دیجیتال، کلینیک دکتر علی سجودی است که از متخصصین و کارشناسان حرفه ای و با تجربه برخوردار است. برای تعیین وقت و یا مشاوره، همین حالا با تلفن 88082941-021 تماس بگیرید.

منابع :
https://drsojodi.com

 https://markazimplant.com

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها