آیا در هنگام ورزش پوشیدن لباس مناسب ضرورت دارد؟

کد خبر: 1162093
آیا در هنگام ورزش پوشیدن لباس مناسب ضرورت دارد؟

 

چکیده : از مهم‌ترین وسایلی که برای شروع ورزش لازم دارید، لباس ورزشی است. مناسب‌ترین لباس در هنگام ورزش کردن ویژگی‌هایی دارد که به شما کمک می‌کند بتوانید در زمان ورزش در بهترین حالت ممکن باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم اصول انتخاب لباس ورزشی مناسب را مطرح کنیم.

 

از مهم‌ترین وسایلی که برای شروع ورزش لازم دارید، لباس ورزشی است. مناسب‌ترین لباس در هنگام ورزش کردن ویژگی‌هایی دارد که به شما کمک می‌کند بتوانید در زمان ورزش در بهترین حالت ممکن باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم اصول انتخاب لباس ورزشی مناسب را مطرح کنیم.

پوشش در ورزش‌های مختلف

نوع لباسی که برای ورزش انتخاب می‌کنید، باید متناسب با ورزشی که انجام می‌دهید انتخاب شود و به گونه‌ای باشد که در آن احساس راحتی داشته باشید.

لباس مناسب پیلاتس

پیلاتس یک نوع ورزش آمادگی جسمانی آرام و متعادل می‌باشد. لباس‌هایی از جنس اسپندکس برای این ورزش مناسب هستند؛ زیرا جنس آنها به گونه‌ای است که انعطاف‌پذیری زیادی دارند و برای انجام حرکات کششی مناسب هستند. همچنین این پارچه‌ها رطوبت را به سرعت جذب می‌کند. این نوع پارچه برای ورزش‌هایی مانند یوگا و ایروبیک نیز مناسب است.

لباس مناسب یوگا

یوگا ورزش آرام و کم تحرکی است که به بهبود تمرکز و همچنین کاهش استرس کمک می‌کند. لباسی که برای یوگا انتخاب می‌کنید، باید لباسی باشد که در آن احساس راحتی کامل داشته باشید. اگر لباس شما به گونه‌ای باشد که در آن احساس راحتی نداشته باشید و در حین ورزش شما را اذیت کند، تمرکزتان به هم می‌ریزد و نمی‌توانید حرکات را به درستی انجام دهید. پوشش بانوان در ورزش یوگا برای قسمت بالا تنه، بهتر است از تاپ پلی استر یا نیم تنه و برای قسمت پایین تنه نیز، شلوار لگ زنانه باشد.

لباس مناسب بدنسازی

بدنسازی ورزشی است که تمرینات حرفه‌ای و سختی دارد و به داشتن اندام زیبا و قوی شدن عضلات کمک می‌کند. برای خانم‌هایی که بدنسازی انجام ‌می‌دهند، لباس‌هایی از جنس پنبه، مناسب‌ترین گزینه است؛ زیرا این نوع پارچه‌ها از قابلیت جذب رطوبت بالایی برخوردار هستند. پوشش بانوان در ورزش بدنسازی باید مناسب سایز بدن باشد، نه کوچک‌تر باشد و نه بزرگ‌تر تا دامنه حرکت در انجام تمرینات افزایش یابد و ورزشکار در آن احساس راحتی داشته باشد.

لباس مناسب تمرین‌های کششی

پارچه‌هایی مانند پلی استر، گرافیت و پلی‌پروپلین برای انجام حرکات کششی مناسب هستند. بافت این پارچه‌ها به گونه‌ای بافته شده است که جریان هوا از میان بافت پارچه عبور می‌کند و عرق بدن را جذب می‌کند. این لباس‌ها انعطاف‌پذیری بسیار بالایی نیز دارند و هنگام انجام حرکات کششی پاره نمی‌شوند. این لباس‌ها برای سایر ورزش‌های کششی نیز گزینه مناسبی هستند.

لباس زیر ورزشی

تا اینجا به بررسی لباس‌های ورزشی متناسب با نوع ورزش پرداختیم. اما موردی که برخی ورزشکاران به آن توجه نمی‎‌کنند، استفاده از لباس زیر مناسب در هنگام ورزش است. از همین رو در ادامه مقاله به بررسی لباس زیر در ورزش می‌پردازیم.

سوتین ورزشی

تحرک خانم‌ها در هنگام ورزش سبب حرکت سینه‌های آن‌ها می‌شود. پس باید از سوتین ورزشی مناسب استفاده کنند که حین انجام ورزش، مانع تحرک زیاد سینه‌های آنها شود.. سوتین مناسب برای تمرینات بهتر است نازک و سبک باشد. پارچه سوتین‌های ورزشی باید بافت محکمی داشته باشد که در طولانی مدت باعث افتادگی سینه نشود. استفاده از سینه‌بند‌های ورزشی به دلیل اینکه فنر انعطاف پذیری دارند، فشار زیادی به قفسه سینه وارد نمی‌کنند و همچنین پشتیبانی خوبی دارند، برای ورزش بسیار مناسب هستند.

شورت ورزشی

بهترین شورت ورزشی از جنس پارچه نخی دوخته می‌شود. الیاف این پارچه‌ها به گونه‌ای است که رطوبت را به راحتی جذب می‌کنند و حس ناخوشایند خیس بودن لباس زیر در هنگام ورزش را به حداقل می‌رساند.

جوراب ورزشی

معمولا الیاف اسپندکس برای جوراب‌های ورزشی به کار می‌روند که ضربه‌گیر خوبی هستند و از قوزک پا محافظت می‌کنند. الیاف نانو هم جنس مناسبی برای جوراب ورزشی است که مانع بوی بد پا می‌شوند.

جمع بندی

همان طور که گفتیم، نوع پوششی که برای ورزش انتخاب می‌شود، باید متناسب با آن ورزش باشد. انتخاب درست لباس به حفظ سلامتی کمک زیادی می‌کند؛ از این رو نباید این موضوع بسیار مهم را نادیده گرفت. پوشش بانوان در ورزش مسئله‌ای است که ورزشکاران باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. در این مقاله سعی کردیم شما را در انتخاب نوع پوشش خود متناسب با ورزشی که انجام می‌دهید راهنمایی کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها