رزمایش مشترک نظامیان دو کشور ترک زبان

کد خبر: 1049519

نیروهای مسلح ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایشی را در شمال شرقی ترکیه با هدف حفظ و افزایش آمادگی رزمی برگزار کردند.

رزمایش مشترک نظامیان دو کشور ترک زبان

 خبرگزاری فارس: نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان و ترکیه یک رزمایش مشترک به نام «زمستان 2021» را در استان «قارص» در شمال شرقی ترکیه شروع کردند.

به نوشته خبرگزاری «توران» وزارت دفاع ترکیه روز شنبه اعلام کرد این رزمایش که از اول فوریه (دوشنبه 13 بهمن) آغاز شده تا 12 ماه جاری (جمعه 24 بهمن) ادامه خواهد داشت.

در بخشی از این بیانیه وزارت دفاع ترکیه بدین منظور آمده است: «افتخار می‌کنیم به برادران خود که پیروزی بزرگی را بر ارتش ارمنستان در قره باغ کسب کردند، خوش آمد بگوییم. مطابق با شعار یک ملت، دو کشور، فعالیت‌های خود را ادامه خواهیم داد.»

در تصاویر منتشر شده از این رزمایش در شبکه‌های اجتماعی تانک‌های «تی-90 » ارتش جمهوری آذربایجان مشخص هستند.

 جمهوری آذربایجان و ترکیه بارها تمرینات آمادگی رزمی را انجام داده‌اند. آخرین بار تمرینات تاکتیکی و در مقیاس بزرگ با مشارکت نیروهای زمینی و هوایی دو کشور در سال 2020 انجام شد.  وزارت دفاع ترکیه در زمینه شمار نیروهای شرکت کننده در این رزمایش و تجهیزات هیچگونه اطلاعات بیشتری را منتشر نساخته است.

 ترکیه و جمهوری آذربایجان در حالی این رزمایش  نظامی مشترک در مرز ارمنستان برگزار می‌کنند که رایزنی‌های مقام‌های کشورهای دخیل درباره آتش‌بس درگیری‌های بر سر منطقه قره باغ کوهستانی ادامه دارد. ترکیه طی درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، حمایت خود را از باکو اعلام کرده و مقام‌های ارمنستان هم بارها گفته بودند که نیروهای نظامی ترکیه در جنگ اخیر بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی حضور مستقیم داشت اما باکو و آنکارا این موضوع را رد کرده‌اند.

به دنبال توافق چندی قبل سه جانبه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان درگیری‌ها بر سر قره‌باغ کوهستانی متوقف و روند اجرای توافق ۱۰ بندی سران برای توقف جنگ بر سر این منطقه آغاز شده است

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها