جولان کرونا در اروپا

کد خبر: 1052228

در حالی که انواع ویروس‌های جهش یافته در بسیاری کشورهای اروپایی در حال گسترش است، با وجود مخالفت کمیسیون اروپایی اعضای این اتحادیه یکی پس از دیگری تشدید کنترل‌های مرزی برای مهار این ویروس را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

جولان کرونا در اروپا

خبرگزاری تسنیم: کرونا و انواع جهش یافته آن همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا جولان می دهد.

کشف اولین موارد ویروس جهش یافته برزیلی در ایرلند

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که ویروس جهش یافته برزیلی در 3 نفر از ساکنان ایرلند هم کشف شده است. به گفته وزیر بهداشت برزیل این 3 نفر اخیرا در برزیل بوده اند.

تا به حال در ایرلند حدود 212647 نفر به کرونا مبتلا شده و 4082 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

واکسیناسیون با واکسن روسی در دستور کار کشور اسلواکی

اسلواکی هم استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک 5 را به عنوان دومین کشور اروپایی بعد از مجارستان در دستور کار قرار می دهد. این خبر را نخست وزیر این کشور اعلام کرده است.

وی تاکید کرد که با روسیه درباره تحویل مرحله ای دو میلیون دز واکسن تا ماه ژوئن توافق می کند.

اسپانیا از لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان خارج شد

شمار موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا هم کاهش پیدا کرده وبه همین دلیل این کشور از روز یکشنبه از لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان خارج شده و به عنوان یک منطقه خطر معمولی ارزیابی خواهد شد.

به این ترتیب در سفر به آلمان از اسپانیا دیگر ارائه تست منفی کرونا لازم نیست والبته تا 24 ساعت بعد از سفر باید یک تست کرونا انجام شود. قواعد قرنطینه 10 روزه مسافران هم همچنان باقی خواهد ماند.

تشدید محدودیت ها در برخی مناطق ایتالیا

دولت ایتالیا هم برخی قواعد سختگیرانه را برای مناطقی در شمال و جنوب این کشور اعمال خواهد کرد و بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت ایتالیا این مناطق از روز یکشنبه دوباره به منطقه نارنجی تبدیل خواهند شد.

ابراز نگرانی مقامات ایتالیایی درباره افزایش انواع ویروس های جهش یافته در کشور

در گزارش وضعیت کرونایی هفتگی ایتالیا هم کارشناسان وزارت بهداشت نسبت به انواع ویروس های جهش یافته کشف شده در کشور ابراز نگرانی کرده اند.

نهادهای بهداشتی ایتالیا روز گذشته از حدود 15500 ابتلای جدید به کرونا در عرض یک روز و حدود 350 مرگ در اثر ابتلا به این ویروس خبر داده اند.

دانمارک تشدید کنترل های مرزی با آلمان را در دستور کار قرار می دهد

دولت دانمارک هم به دلیل تشدید شرایط کرونایی در شهر مرزی فلنسبورگ آلمان چندین گذرگاه مرزی با این کشور را می بندد و کنترل های مرزی با این کشور را تشدید می کند. پلیس این کشور از نیمه های شب گذشته حدود 13 گذرگاه مرزی با آلمان را بسته است.

وزیر دادگستری دانمارک کنترل های مرزی را یک ابزار ضروری و مهم برای متوقف کردن زنجیره ابتلا به کرونا دانست.

کشف نوع جهش یافته ویروس آفریقایی در لهستان

نوع جهش یافته آفریقایی ویروس کرونا هم در لهستان کشف شده است. این خبر را وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده است.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت لهستان در روز گذشته حدود 8777 نفر در این کشور در 24 ساعت به کرونا مبتلا شده اند. آلمان این کشور همسایه خود را به عنوان منطقه خطر کرونایی ارزیابی کرده است.

از آنجایی که شمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور افزایش پیدا کرده است دولت در نظر دارد قانون استقاده از ماسک را تقویت کند.

جمهوری چک هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان طرح استفاده اجباری از ماسک را در دستور کار قرار می دهد.

گسترش ویروس های جهش یافته در جمهوری چک

در جمهوری چک آمار مبتلایان جدید به کرونا در حال افزایش است و و در 7 روز گذشته در این کشور با حدود 11 میلیون سکنه بیش از 58 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند که آمار بسیار بالایی است. بسیاری از بیمارستان ها به مرزهای ظرفیت پذیرش خود نزدیک می شوند. به دلیل افزایش ویروس های جهش یافته در جمهوری چک آلمان اخیرا تشدید کنترل های مرزی با این کشور را در دستور کار قرار داده است. ازابتدای بحران کرونا در این کشور حدود 1.12 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از 18 هزار نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

استراتژی اتریش برای زندگی کردن با کرونا حتی بعد از واکسیناسیون

"رالف آنشوبر"، وزیر بهداشت اتریش در یک ویدئو کنفرانس اعلام کرد که احتمالا در چند دهه گذشته هیچ رویدادی رخ نداده که زندگی ما را تا این حد تغییر دهد.

وی تاکید کرد در شرایط فعلی باید انتظار داشته باشیم که آمارهای کرونایی دوباره افزایش یابد. وی افزود: البته این مسئله باعث خرسندی است که آمار مرگ های کرونایی از 100 مورد در روز به حدود 30 مورد کاهش پیدا کرده است. همچنین آمارمرگ ها در خانه های سالمندان کاهش می یابد. در اینجا ما می بینیم که واکسیناسیون تاثیر می گذارد.

وی شرایط کشورش را در مقایسه با اوضاع جهانی پایدار دانسته و از افزایش چشمگیر شمار تست گیری های روزانه کرونایی به عنوان تحولی بسیار مثبت در کشورش سخن گفت.

ابراز نگرانی وزیر بهداشت اتریش درباره شیوع ویروس های جهش یافته

"آنشوبر" درباره شیوع ویروس های جهش یافته کرونا در کشورش ابراز نگران کرده و گفت: تا زمانی که نسبت آلودگی به ویروس های جهش یافته به کل آمار مبتلایان حدود 15 درصد باشد وضعیت می تواند تغییر کند. به ویژه در هفته های منتهی به عید پاک همه باید ثابت قدم باشند. ردیابی زنجیره مبتلایان در هفته های آینده بسیار اهمیت دارد.

وزیر بهداشت اتریش در عین حال تاکید کرد که این مسئله واضح است که این ویروس بعد از واکسیناسیون هم با ما خداحافظی نخواهد کرد. ما باید یک روش کاملا متفاوت برای برخورد با آن را پیدا کنیم. ما باید یک استراتژی برای زندگی بعد از واکسیناسیون با این ویروس پیدا کنیم و این در حال انجام است.

مرتبا درخواست ها برای کاهش محدودیت ها در اتریش بیشتر می شود. وزیر بهداشت اتریش از در پیش بودن مشاوره ها با کارشناسان و مقامات ایالتی برای تصمیم گیری درباره اقدامات بعدی در اول ماه مارس خبر داده و گفت: تازه روزهای آینده مشخص خواهد کرد که روند مبتلایان چگونه پیش خواهد رفت.

بر اساس جدیترین آمارهای رسمی تا به حال در اتریش 441659 نفر به کرونا مبتلا شده و 8348 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

پیش بینی مقامات آلمانی درباره شیوع مجد کرونا در هفته های آینده

"لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان در سخنانی اعلام کرد : ما احتمالا در یک نقطه عطف قرار داریم. روند نزولی مبتلایان هفته های اخیر ظاهرا دیگر ادامه نخواهد داشت. آمارهای کرونایی راکد بود و البته بسیار بالا اما در بسیاری ایالت ظهور مجدد کرونا در حال شکل گیری است و آمارها همچنان بالا است.

وی افزود: ما دقیقا نمی دانیم که آیا انواع جهش یافته این ویروس نقشی در ایجاد این شرایط دارند. البته شمار آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور به سرعت افزایش می یابد. بنابراین در هفته های آینده انتظار شیوع مجدد کرونا وجود دارد.

ویلر همچنین از همه گیری کرونا همچنین در بین جوانان خبر داده و گفت: جوانان و نوجوانان و کودکان بیشتری در گیر این بیماری خواهند شد.

وی افزود: ما باید خود را برای مبارزه سخت تر با کرونا در این شرایط آماده کنیم. در این شرایط احتمال دستیابی به هدف پایین تر آوردن سطح مبتلایان کاهش می یابد. هر گونه کاهش بدون فکر و نسنجیده محدودیت ها روند شیوع این ویروس را تشدید می کند و ما بعد از چند هفته دقیقا در نقطه ای قرار خواهیم گرفت که کریسمس در آن بودیم.

وی مجددا از شهروندان خواست که روابط خود را به ضروری ترین ها کاهش دهند و حتما از ماسک استفاده کنند و تا حد ممکن به سفر نروند. وی همچنین از شهروندان خواست در دفتر، اتومبیل و وسایل حمل و نقل عمومی هم از ماسک استفاده کنند.

رئیس انستیتو رابرت کخ همه واکسن ها در آلمان را ایمن و موثر ارزیابی کرد.

"کارل لایترباخ"، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان هم وقوع موج سوم کرونا را تقریبا غیر قابل اجتناب ارزیابی کرده و خواستار تغییر استراتژی برای روند تست گیری ها و واکسیناسیون شده است.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم المان هم در سخنانی تاکید کرد که کرونا در صورت واکسیناسیون جهانی شکست می خورد. وی از آمادگی کشورش برای در دسترس قرار دادن واکسن برای کشورهای فقیر خبر داد.

490 مرگ کرونایی جدید در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 9164 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 490 مرگ کرونایی جدید خبر داد.

افزایش چشمگیر زمان انتظار آمبولانس ها در لندن

در لندن هم زمان انتظار آمبولانس ها مقابل بیمارستان های شلوغ برای بستری بیماران در نقطه اوج موج دوم کرونا شدیدا افزایش پیدا کرده است.

براساس تحقیقات انجام شده در دو هفته تعطیلات کریسمس و سال نو در لندن در مجموع 4164 ساعت انتظار برای آمبولانس ها در لندن ثبت شده است که به این ترتیب زمان انتظار نسبت به این دوره زمانی در سال گذشته حدود 63 درصد افزایش پیدا کرده است. سرویس آمبولانس های لندن ماه دسامبر گذشته را به عنوان پر استرس ترین ماه اعلام کرده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده از طرف بی بی سی در مواردی حتی بیماران سکته مغزی باید بیش از 3 ساعت منتظر می ماندند تا یک آمبولانس آن ها را از خانه به بیمارستان ببرد که در برخی موارد هم برای نجات آن ها دیر می شد.

تشدید کنترل های مررزی با کشورهای همسایه در دستور کار لهستان

لهستان هم به دلیل بحران کرونا و برای مقابله با آن تشدید کنترل های مرزی در مرزهای با کشورهای همسایه چک و اسلواکی را در دستور کار قرار می دهد. وزیر بهداشت این کشور از تصمیمت دولت در این راستا خبر داده و اعلام کرد که موج فعلی کرونا در لهستان در ماه مارس و یا آوریل نقطه اوج خود را به دست خواهد آورد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورها

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4095269 نفر به کرونا مبتلا شده و 119920 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 3560764 نفر به کرونا مبتلا شده و 83964 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3133122 نفر به کرونا مبتلا شده و 67101 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 2780882 نفر به کرونا مبتلا شده و 95235 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2381259 نفر به کرونا مبتلا شده و 68118 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها