واکنش انصارالله به اظهارات گوترش

کد خبر: 1053968

رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا و سخنگوی انصارالله یمن گفت، کشورهای متخاصم مسؤول کل فجایعی هستند که بر سر یمن آمده است.

واکنش انصارالله به اظهارات گوترش

 ایسنا: به نقل از سایت شبکه المیادین، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و هیئت مذاکره کننده دولت صنعا تصریح کرد: توقف جنگ و شکستن محاصره بزرگترین کمک‌هایی است که می‌توان به یمن کرد.

او اظهار کرد: کشورهای متجاوز کاملا مسؤول وقایع و فجایعی هستند که بر یمن تحمیل شده است.

عبدالسلام در توییتر نوشت: دعوت سازمان ملل از کشورهای اهداکننده مالی برای ارائه کمک‌ها کشورهای متخاصم را از پذیرش مسؤولیتشان معاف نمی‌کند.

اظهارات عبدالسلام بعد از سخنان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل طی امروز، دوشنبه مطرح شد.

گوترش: جنگ یک نسل کامل از یمنی‌ها را می‌بلعد

دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: زندگی در یمن در حال حاضر برای اکثر مردم قابل تحمل نیست و جنگ کنونی یک نسل کامل از یمنی‌ها را می‌بلعد.

او خاطرنشان کرد: باید جنگ را خاتمه دهیم و تعامل با عواقب وحشتناک آن را فورا شروع کنیم و نباید یمن را رها کنیم.

او افزود: کودکی در یمن نوعی خاص از انواع جنهم است و کودکان یمنی در معرض خطرات بهداشتی و سلامتی هستند در هر 10 دقیقه یک کودک در اثر نزاع و بیماری می‌میرد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: نزدیک به نیمی از کودکان زیر پنج سال در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و 400 هزار کودک یمنی با سوء تغذیه حاد روبه‌رو هستند و ممکن است در صورت عدم دریافت کمک بسیار فوری بمیرند.

گوترش خواستار حل مسالمت‌آمیز جنگ یمن و لزوم تلاش برای تحقق این هدف شد و همه طرف‌ها را به همکاری با مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن برای حل مسالمت‌آمیز جنگ فراخواند.

گوترش افزود: یمن نیاز به تامین مالی کمک‌های انسانی به ارزش 3.5 میلیادر دلار در سال جاری میلادی دارد.

لوکوک: فرایند کمک رسانی مانع  شیوع گرسنگی می‌شود

در این راستا، مارک لولوک، نماینده سازمان ملل در امور انسانی تصریح کرد: ما بر سر دو راهی در یمن هستیم یا می‌توانیم مسیری که به صلح می‌انجامد را انتخاب کنیم یا یمنی‌ها را رها کنیم و به سمت بدترین گرسنگی در جهان در طول دهه‌ها حرکت کنیم.

به گفته لوکوک، فرایند امدادرسانی و تامین مالی آن مانع از شیوع گرسنگی شده و شرایط صلح دائمی را فراهم می‌کند، اگر تو به مردم یمن مواد غذایی ندهی در واقع جنگ را به این کشور خورانده‌ای.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها