جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا

کد خبر: 1054326

جدیدترین اخبار اروپا از وخامت اوضاع کرونایی در کشورهای لهستان و جمهوری چک و تمدید محدودیت‌ها در برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا خبر می‌دهد.

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا

خبرگزاری تسنیم: کرونا با همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

چشم انداز ناامیدانه تاجران آلمانی به آینده

جدیدترین اخبار کرونا از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که بسیاری از تاجران و خرده فروشان در آلمان با توجه به تداوم محدودیت های کرونایی انتظار دارند که کسب و کار آن ها اوضاع بدتری به خود بگیرد.

اتاق صنایع و بازرگانی آلمان بر اساس نتایج نظرسنجی خود که روز چهارشنبه منتشر شده و از بین 7 هزار شرکت بازرگانی انجام شده است اعلام کرده که حدود دو پنجم شرکت ها برای دوازده ماه آیند انتظار پیشرفت نامطبوبی را دارند. تنها 16 درصد انتظار بهبود اوضاع را دارند.

حدود نیمی از تاجران شکایت کرده‌اند که بحران کرونا تاثیر منفی بر وضعیت مالی آن ها داشته است. تنها 5 درصد خود را در برابر این تهدید مصون دانسته‌اند.

شتاب گرفتن موج سوم کرونا در لهستان

آمار مبتلایان جدید به کرونا در لهستان هم به سرعت رو به افزایش است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در عرض 24 ساعت 15698 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. لهستان اخیرا برخی محدودیت ها در این کشور برای مهار کرونا را کاهش داده اما دولت اعلام کرده که در صورت افزایش آمارها این محدودیت ها دوباره باز خواهد گشت.

معاون وزیر بهداشت لهستان اعلام کرد : من خبرهای خوبی ندارم، ارقام امروز نشان می دهد که موج سوم در کشور در حال شتاب گرفتن است.

افزایش آمار مبتلایان در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 9019 مورد جدید به کرونا در 24 ساعت خبر داده که هزار مورد بیشتر از این روز در هفته گذشته بوده و 418 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

حمایت نخست وزیر مجارستان از تک روی‌ها در خرید واکسن روسی

نخست وزیر مجارستان از تک روی های کشورش در خرید واکسن به دلیل کم کاری های اروپا برای تامین کافی واکسن برای اعضای این اتحادیه حمایت کرد.

"ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان در گفتگویی با نشریه "بیلد" آلمان از تک روی های کشورش در زمینه خرید واکسن های شرقی قبل از تایید اتحادیه اروپا حمایت کرده و تاکید کرد که مجارستان از واکسن های روسی استفاده می کند، چرا که کمیسیون اروپایی تا به حال تامین کافی واکسن را تضمین نکرده است.

وی تاکید کرد که هیچ واکسن غربی و یا شرقی وجود ندارد، بلکه تنها تفاوت بین خوب و بد آن است.

اوربان همچنین تاکید کرد: اتحادیه اروپا از فرصت خود برای تهیه واکسن موثر و سریع برای اروپایی ها استفاده نکرده است و من باید بر اساس قانون اساسی خودمان برای حمایت از شهروندان مسئولانه رفتار کنم.

نخست وزیر مجارستان در عین حال گفت که کشورش همچنان از کمیسیون اروپایی حمایت می کند. وی همچنین گفت: اما من این طور تشخیص می دهم که آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و همچنین صربستان در این راستا از اعضای اتحادیه اروپا بسیار جلوتر هستند. به همین دلیل من به دنبال واکسن برای کشورم در جایی که موجود است از جمله در چین و یا روسیه به شرط اینکه نهادهای ما مواد موثر موجود در آن را تایید کرده باشند هستم.

آژانس دارویی اروپا هنوز واکسن های روسی و چینی که مجارستان برای وارد کردن و استفاده از آن اقدام کرده است را تایید نکرده‌اند.

اوربان نجات جان شهروندان خود را مهم تر از ملاحظات سیاسی دانست.

علاوه بر اوربان همچنین "راینر هاسلوف" نخست وزیر ایالت زاکسن-آنهالت آلمان هم از واکسن اسپوتنیک5 روسی حمایت کرده و گفته است: ما هیچ مسئله ای با این واکسن نداریم.

وی تاکید کرد که تمایل به تزریق واکسن روسی کرونا برای خود را دارد. وی تاکید کرد: ما باید حالا برای وارد کردن واکسن روسی با روسیه صحبت کنیم.

برلین برای مهار ویروس های جهش یافته کرونا در مرزهای با جمهوری چک و منطقه تیرول اتریش و اسلواکی کنترل های سختگیرانه ای را اعمال کرده که این مسئله با انتقاد شدیدی از طرف بروکسل مواجه شده است.

برلین انتقادهای کمیسیون اروپا به تشدید کنترل‌های مرزی را کاملا رد کرد

دولت آلمان در جدیدترین موضع گیری خود انتقادهای کمیسیون اروپایی در این باره را شدیدا رد کرده است و طی نامه ای که سفیر آلمان در اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپایی نوشته آمده است: به نفع حفاظت از سلامت ما باید به این قواعد پایبند باشیم. وی این محدودیت ها را مناسب دانست چرا که در آن موارد استثنائی هم پیش بینی شده است تا از اختلال قابل توجه در جابجایی مردم و کالاها جلوگیری شود.

سفیر آلمان در اتحادیه اروپا در این نامه بر این مسئله تاکید کرد که این قواعد آلمان با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

کمیسیون اروپایی در این باره تردید دارد و هفته گذشته در نامه شکایتی خطاب به آلمان این گونه اقدامات را نامناسب و بی مورد دانسته و خواستار لغو آن شده بود.

آلمان کشورهای چک، اسلواکی و منطقه تیرول اتریش را از اواسط فوریه به عنوان مناطق خطر ویروس های جهش یافته ارزیابی کرده و تشدید کنترل های مرزی با این کشورها برای مهار ویروس های جهش یافته را در دستور کار قرار داده است و این محدودیت ها تا چهارشنبه ادامه داشته و احتمالا تمدید خواهد شد.

سفیر آلمان در اتحادیه اروپا در نامه خود به کمیسیون اروپایی نوشت: وضعیت اپیدمیولوژیک در آلمان و اتحادیه اروپا بسیار جدی است. کنترل مرزها به ویژه وقتی که در کشورهای همسایه با آمارهای بسیار بالا اقدامات حمایتی سختگیرانه کمی انجام می شود ضروری است.

تشدید محدودیت‌ها در ایتالیا برای مهار کرونا

دولت جدید ایتالیا هم برای اولین بار محدودیت های کرونایی مرکزی را تشدید کرد. بر این اساس بخصوص مدارس باید در مناطق قرمز کرونایی تعطیل شوند. این خبر را وزیر بهداشت ایتالیا اعلام کرده است. همچنین محدودیت های سفر در این کشور هم برای حدود یک ماه دیگر تمدید می شود.

50 درصد مبتلایان در آلمان به ویروس‌های جهش یافته آلوده می‌شوند

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم روز سه شنبه در سخنانی میزان آلودگی به ویروس های جهش یافته در کشورش در بین مبتلایان به کرونا را حدود 50 درصد ارزیابی کرده و خواستار برداشتن گام های محتاطانه در کاهش محدودیت ها شد.

مرکل همچنین گفت: البته ما به یک ترمز اضطراری در صورتی که آمار مبتلایان مجددا افزایش یابد نیاز داریم.

وی همچنین خواستار یک استراتژی تست گیری منظم چند ماهه و گسترده به منظور ایمن سازی در دوران کاهش محدودیت ها شده و اعلام کرد که این تست گیری های گسترده برای ماه های آوریل، می و ژوئن لازم است.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم گزارش ها درباره تردیدهای روزافزون درباره واکسن آسترازنکا را اغراق آمیز رزیابی کرده است.

"اولاف شولتز"، معاون صدر اعظم آلمان هم اعلام کرد که از برلین انتظار یک استراتژی بهتر برای تست گیری های سریع را دارد.

بیش از دو ماه بعد از شروع واکسیناسیون در آلمان تنها 5 درصد شهروندان حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

آلمان در آستانه تمدید محدودیت‌ها

صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات این کشور قرار است روز چهارشنبه درباره اقدامات بعدی در بحران کرونا با هم مشاوره کنند.

رسانه های آلمانی از احتمال توافق سران دولت و ایالات آلمان درباره تمدید قرنطینه تا 28 ماه جاری میلادی تنها با برخی کاهش محدودیت ها خبر می دهند.

این خبر را هفته نامه اشپیگل و نشریه دی سایت با استناد به پیش نویس قطعنامه‌ای که برای نشست روز چهارشنبه ارائه می شود منتشر کرده‌اند.

بر این اساس قرنطینه در آلمان باید تا 28 ماه مارس تمدید شود، اما برخی کاهش محدودیتهای خیلی ضعیف می تواند شکل گیرد.

انفجار در نزدیکی مرکز آزمایش بیماران کرونایی در هلند

پلیس هلند اعلام کرد صبح روز چهارشنبه انفجاری در نزدیکی یک مرکز آزمایش بیماران کرونایی در شهر شمالی بوونکارشپل رخ داده است.

بنابر گفته پلیس هلند این حادثه در حدود ساعت هفت صبح رخ داده است و به کسی آسیب نرسیده است.

به گزارش یورونیوز، یک مرکز سلامت عمومی که در آن از افراد مشکوک به ابتلا به کرونا آزمایش گرفته می شود در نزدیکی محل انفجار قرار داشت.

طبق گزارش های منتشر شده شیشه ساختمان اطراف محل انفجار فرو ریخته است. به گفته پلیس هلند تحقیق درباره این حادثه آغاز شده است و گروهی از متخصصان خنثی سازی بمب هم در محل حضور یافته اند تا از امنیت منطقه اطمینان حاصل کنند. ماموران پلیس مسیرهای منتهی به محل حادثه را مسدود کرده‌اند.

انگلیس هم به دلیل طولانی شدن بحران کرونا برنامه های خود برای حمایت از جایگاه های شغلی را تمدید می کند.

مناقشه در دولت ائتلافی اسلواکی بر سر واکسن روسی

دولت ائتلافی در اسلواکی هم بر سر واکسن کرونای اسپوتنیک 5 روسی با هم منافشه دارند.

نخست وزیر اسلواکی با خرید واکسن های روسی یک بحران دولتی ایجاد کرده است. وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرده که واکسن روسی را به عنوان ابزار روسیه در جنگ هیبریدی علیه غرب ارزیابی می کند. وی اعلام کرده که این ابزار سیاسی ما را در داخل و خارج از هم جدا می کند. اسلواکی بعد از مجارستان دومین کشور در اتحادیه اروپا است که واکسن روسی کرونا را می خرد.

رکورد بالای بیماران بستری شده در بیمارستان‌های جمهوری چک

بیمارستان ها در جمهوری چک هم از رکورد بالای بیماران کرونایی خبر می دهند.

وزارت بهداشت جمهوری چک روز چهارشنبه اعلام کرد: در مجموع 8162 نفر در بیمارستان ها در اثر ابتلا به کرونا تحت درمان قرار دارند که بالاترین میزان بستری از زمان شیوع این بحران بوده است. در بین این بیماران بیش از 1660 مورد بیمار سخت وجود داشته که نیاز به تنفس مصنوعی داشته‌اند. در برخی مناطق این کشور طرح های اضطراری به دلیل پر شدن ظرفیت بیمارستان ها اعلام شده است.

نهادهای بهداشتی چک روز چهارشنبه از ابتلای 16642 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور در عرض 24 ساعت خبر داده‌اند. از ابتدای شیوع کرونا در این کشور حدود 1.3 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و 20941 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

تشدید محدودیت‌ها در استونی

دولت استونی هم با توجه به افزایش شمار مبتلایان محدودیت ها در این کشور را تشدید می کند. در هفته گذشته در این کشور اروپایی بیش از 8 هزار مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شده است. کارشناسان پیش از این هشدار داده بودند که استونی در آستانه یک مارس و آوریل تیره کرونایی قرار دارد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورها

آمارها نشان می دهد که در عرض 24 ساعت در انگلیس 6391 نفر به کرونا مبتلا شده و 343 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در فرانسه هم در 24 ساعت 22857 نفر به کرونا مبتلا شده و 330 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 6484 نفر به کرونا مبتلا شده و 192 نفر هم در اثر آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم 17083 نفر در 24 ساعت گذشته به کرونا مبتلا شده و 343 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4188400 نفر به کرونا مبتلا شده و 123296 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 3783528 نفر به کرونا مبتلا شده و 87220 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3130184 نفر به کرونا مبتلا شده و 69801 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 2955434 نفر به کرونا مبتلا شده و 98288 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2462061 نفر به کرونا مبتلا شده و 71325 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها