شرایط حاد کرونایی در پاریس

کد خبر: 1057805

یک مقام بهداشتی در آلمان افزایش ابتلا به بیماری‌های سخت کرونا در بین جوانان را پیش‌بینی کرده و در شهر پاریس هم شرایط کرونایی بسیار حاد شده است.

شرایط حاد کرونایی در پاریس

 خبرگزاری تسنیم: بحران کرونا همراه با همه عواقب سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

اعتراضات ضد کرونایی در بلژیک

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که در شهر لوتیش بلژیک روز یکشنبه حدود هزار نفر به خیابان ها آمدند و علیه اقدامات ضد کرونایی اعتراض کردند. معترضان بخصوص به استفاده اجباری از ماسک اعتراض داشتند.

به دلیل آمار روزافزون مبتلایان به کرونا در بلژیک دولت بار دیگر از روز شنبه اقدامات برای مهار کرونا در این کشور را تشدید کرده است.

نخست وزیر بلژیک محدودیت های جدید را با موج سخت سوم کرونا و شیوع جهش های جدید ویروس کرونا استدلال کرده است. وی در گفتگویی اعلام کرد: ما در شرایط جدیدی قرار داریم که در آن این ویروس خیلی بدتر شده است. بلژیک اخیرا از مرز 291 مبتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر گذشته است. از ابتدای شیوع بحران کرونا در این کشور با حدود 11.5 میلیون سکنه تا به حال حدود 23 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از 870 هزار نفر هم جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

کاهش محتاطانه محدودیت ها در انگلیس

انگلیس هم از امروز به مرور قواعد کرونایی را کاهش می دهد. به این ترتیب از امروز دو خانواده و یا تا حداکثر 6 نفر اجازه دارند دوباره در فضای باز و پارک ها با هم دیدار کنند. در عین حال دولت از شهروندان خواسته همچنان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ابراز امیدواری کرده که این کاهش محدودیت ها یک تابستان ورزشی انگلیسی خارق العاده را ایجاد کند.

وی در عین حال همچنان از شهروندان خواست جوانب احتیاط را رعایت کرده و به قواعد فاصله گذاری پایبند باشند.

رکورد بالا در شمار بستری ها در بخش های اورژانس فرانسه

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه هم به بالاترین حد در موج دوم کرونا در پاییز رسیده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی فرانسه روز یکشنبه حدود 4872 بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه این کشور بستری بودند که تعداد آن ها 81 مورد بیشتر از روز قبل از آن بود. در نقطه اوج موج دوم کرونا در اواسط ماه نوامبر در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه حدود 4903 بیمار بستری بودند.

شرایط حاد کرونایی در پاریس

مقامات بهداشتی پاریس هم درباره شرایط کرونایی این شهر هشدار داده اند. رئیس کمیسیون پزشکی بیمارستان های دولتی پاریس در این باره گفته است: طی 10 تا 15 روز و سه هفته خطر پر شدن بیمارستان های این شهر وجود دارد.

تشدید محدودیت ها در اسلوونی

اسلوونی هم برای مهار کرونا محدودیت ها را تشدید کرده و از اوایل آوریل مجددا در قرنطینه قرار خواهد گرفت. نخست وزیر این کشور با اشاره به وضعیت نگران کننده کرونایی در کشورهای همسایه گفته است : ما در حال رقابت با زمان هستیم.

بر اساس اطلاعات رسمی تا به حال حدود 10 درصد از دو میلیون اسلوانیایی حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

درخواست مرکل از مقامات ایالتی برای اعمال قواعد سختگیرانه تر

صدر اعظم آلمان در گفتگویی با "آ ار دی" آلمان تلاش کرد بار دیگر اعلام کند که کشورش در مبارزه با بحران کرونا در چه مرحله ای قرار دارد.

وی همچنین از نحوه اجرای اقدامات کرونایی از طرف ایالات آلمان انتقاد کرده و تاکید کرد که در نشست بعدی مقامات ایالتی و دولتی باید این مسئله روشن شود که هدف تنها کسب نتایج مشترک است.

تاکید کرد: در برخی ایالات این تفکر غلط حاکم است که صدر اعظم سخت گیر است و از این رو ما می توانیم مسئله را کمی آزادانه تر تنظیم کنیم. چنین رویکردی را مناسب ندانست.

مرکل همچنین این انتقاد را وارد کرد که این ویروس همچنان دست کم گرفته می شود.

وی از همه ایالات درخواست کرد که قواعد ترمز اضطراری را دقیقا اجرا کنند و در غیر این صورت دولت فدرال آلمان باید از طریق قانون حمایت از این پاندمی وارد عمل شود.

مرکل همچنین بر لزوم تست گیری های مرتب از کارکنان شرکت ها برای مهار این بیماری تاکید کرد.

مرکل از آنجایی که مجبور به بازگشت از تصمیمات خود و اعمال محدودیت ها در دوران عید پاک شده بود روز چهارشنبه علنا از مردم عذرخواهی کرد. وی تاکید کرد : این اشتباه تنها اشتباه من است.

وی همچنین این مسئله را آشکار کرد که اقدامات سختگیرانه در مبارزه با کرونا ضرورت دارد. مرکل گفت: ما باید با جدیت زیاد اقدامات مناسب را به کار گیریم.

تداوم روند افزایشی مبتلایان در آلمان

شمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان همچنان روند افزایشی را طی می کند و انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 9872 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 2163 مورد نسبت به این روز در هفته گذشته افزایش پیدا کرده و شمار مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر هم از 129.7 در روز گذشته به 134.4 افزایش پیدا کرده است. در این مدت 43 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

"کارل لایترباخ"، از مشاوران دولت آلمان هم با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان یک قرنطینه سخت دیگر برای مبارزه با کرونا را درخواست کرده است. وی هشدار داد که در غیر این صورت شمار مبتلایان جدید در هفته های آینده به 200 نفر در ازای هر 100 هزار نفر خواهد رسید.

تجمع اعتراضی علیه محدودیت ها در برلین

در یک تجمع اعتراضی علیه قواعد کرونایی در برلین پلیس موارد زیادی از نقض محدودیت ها را ثبت کرد. یک سخنگوی پلیس اعلام کرد که با وجود درخواست های مکرر قواعد فاصله گذاری از طرف معترضان رعایت نمی شد.

استعفای غیر منتظره نخست وزیر اسلواکی

"ایگور ماتوویج"، نخست وزیر اسلواکی روز گذشته به صورت غیر منتظره ای از سمت خود استعفا کرد و این مسئولیت را به "ادوارد هگر" وزیر دارایی 44 ساله این کشور واگذار کرده و اعلام کرد که خود سمت وزیر دارایی را در کشور بر عهده خواهد گرفت.

ماتوویج پس از مشاوره با روسای سه حزب از چهار حزب ائتلافی تشکیل دهنده دولت؛ تعویض قدرت را در براتیسلاوا اعلام کرد. هگر از سیاستمداران جناح محافظه کاران مسیحی؛ قرار است دوشنبه با رئیس جمهور این کشور که مسئولیت تعیین نخست وزیر جدید را برعهده دارد دیدار کند.

ایگور ماتوویج، نخست وزیر اسلواکی در پی بالا گرفتن مناقشات بر سر مدیریت بحران کرونا در دولت ائتلافی حدود یک هفته پیش اعلام کرد که به علت حفظ ثبات در کشور آماده است از سمت خود کناره گیری کند. نخست وزیر اسلواکی با اعلام استعفای خود؛ به خواسته‌های دو حزب ائتلافی در دولت مبنی بر کناره گیری از قدرت؛ اکنون پاسخ مثبت داده بود. نخست وزیر اسلواکی در عین حال شروطی را برای کناره گیری از پست خود اعلام کرد.

وی تاکید کرد به شرطی از سمت خود کناره ‌گیری می‌کند که قائم مقام او ریچارد سولیک از حزب راست لیبرال که وزیر اقتصاد این کشور هم هست و ماریا کولیکوا وزیر دادگستری هم دولت کنونی را ترک کنند. وی همچنین خواستار آن شد که بعنوان یک وزیر در دولت کنونی حضور داشته باشد.

بحران کنونی دولت اسلواکی بر سر مناقشه مدیریت بحران کرونا است. تصمیم خودسرانه ماتوویج برای خرید واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" از روسیه موجب خشم دیگر احزاب ائتلافی در دولت شده بود و دو حزب تشکیل دهنده در دولت خواستار استعفای نخست وزیر شدند. احزاب مخالف دولت اسلواکی، ایگور ماتوویج نخست وزیر محافظه کار این کشور را متهم می‌کنند از وضعیت اضطراری به وجود آمده ناشی از همه گیری کرونا، برای جلوگیری از اعتراضات مردم علیه دولت سوءاستفاده می‌کند.

در ادامه این مناقشات شش تن از 16 عضو دولت در طی چند روز گذشته از سمت خود استعفاء دادند.

شهروندان آلمانی وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون اروپا را مقصر روند کند واکسیناسیون می دانند

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد بسیاری شهروندان آلمانی دو سیاستمدار عضو اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان را مسئول اصلی روند کند واکسیناسیون در کشورشان می دانند. این دو نفر "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت و "اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هستند.

این نظر سنجی از طرف موسسه "اینفراتست دیامپ" و به سفارش روزنامه "دی ولت" آلمان انجام شده است.

این نظر سنجی نشان می دهد که 29 درصد شهروندان "اشپاهن" را مقصر به وجود آمدن چنین اوضاعی در روند واکسیناسیون می دانند، 26 درصد هم کوتاهی های "فون در لاین" را عامل به وجود آمدن این اوضاع دانسته و 14 درصد هم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را مقصر اعلام کرده اند.

در پایتخت دانمارک هم صدها نفر علیه اقدامات کرونایی اعتراض کردند.

هشدار درباره شیوع بیماری های سخت کرونا دربین جوانان آلمانی

رئیس انجمن اپیدمیولوژی آلمان هم افزایش چشمگیر ابتلا به بیماری های سخت کرونایی در بین جوانان را پیش بینی کرده است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم از دولت درخواست کرده که در مبارزه با بحران کرونا کنترل را در دست گیرد. وی در گفتگویی با زوودویچه سایتونگ اعلام کرده که در سراسر آلمان باید قواعد واحدی برای مهار کرونا اعمال شود.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4333042 نفر به کرونا مبتلا شده و 126592 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 4545589 نفر به کرونا مبتلا شده و 94596 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3255324 نفر به کرونا مبتلا شده و 75010 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3532057 نفر به کرونا مبتلا شده و 107933 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2786345 نفر به کرونا مبتلا شده و 76468 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها