اخبار کرونا در اروپا

کد خبر: 1059373

یکی از مقامات آژانس دارویی اروپا ارتباط بین تزریق واکسن آسترازنکا و لخته شدن خون در بعضی موارد را تایید کرده و نهادهای بهداشتی فرانسه هم از افزایش چشمگیر آمار بستری‌ها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خبر داده‌اند.

اخبار کرونا در اروپا

خبرگزاری تسنیم: انواع جهش یافته ویروس کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد و دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد می کند.

افزایش درخواست‌ها برای اعمال محدودیت‌های واحد در سراسر آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که درخواست ها برای اعمال قوانین واحد در سراسر آلمان برای مهار کرونا افزایش می یابد.

"مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی از این طرح حمایت کرده و اعلام کرده که در صورت لزوم از طریق قوانین فدرال آلمان این امر را محقق می کند. وی تاکید کرد: حالا این مسئله ضرورت دارد که اقداماتی مشترک را آغاز کنیم و نه اقدامات بی پایان کوچک را در پیش گیریم.

این مقام آلمانی از اعمال قرنطینه سختگیرانه ای که همه به آن پایبند باشند سخن گفته است.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم بر لزوم اقدامات واحد و سراسری توسط دولت و همه ایالات برای مهار کرونا تاکید کرد.

وی شب گذشته در گفتگو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد که مهم نیست از چه راهی این امر محقق شود؛ از طریق صلاحیت بیشتر دولت فدرال و یا توافق ایالات، مهم این است که این اتفاق بیفتد. وی با تاکید بر اینکه نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در ایالات نباید بیش از 100 نفر باشد بر لزوم بیشترین یکنواختی و اتحاد ممکن بین دولت و هر 16 ایالت تاکید کرد.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد :از طریق واکسیناسیون و تست گیری به تنهایی نمی توان موج سوم کرونا را در هم شکست. باید ارتباطات و به این ترتیب سرایت ها کاهش یابد. در این راستا ارتباطات خصوصی، مدارس و مهد کودک ها و همچنین محیط های کاری سه زمینه اصلی هستند که باید مد نظر قرار گیرند.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد که در اینجا منظور اعمال یک قرنطینه است که موج سوم را به گونه‌ای بشکند که ما بعد از آن با تست گیری بیشتر و امنیت بیشتر بتوانیم زمینه های مشخصی را بازگشایی کرده و در مراحل بعدی از طریق واکسیناسیون تفاوت های چشمگیری در اوضاع ایجاد کنیم.

اشپاهن بار دیگر بر وعده خود مبنی بر اینکه تا اواخر تابستان همه شهروندان یک دوز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد تاکید کرد.

298 مرگ روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 9677 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 298 مورد مرگ کرونایی جدید خبر داده است.

یک چهارم شهروندان مجارستانی علیه کرونا واکسینه شده‌اند

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان هم اعلام کرده که بعد از رسیدن به هدف واکسیناسیون مرحله ای در این کشور کاهش محدودیت ها در پیش گرفته خواهد شد.

وی افزود: ما امروز به یک مرحله مهم رسیده ایم، ویروس کرونا جنگی را علیه ما هدایت می کند و تنها سلاحی که با آن می توان پیروز شد واکسن است.

وی اعلام کرد که حدود دو و نیم میلیون از مردم کشورش یعنی یک چهارم جمعیت اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نخست وزیر نجارستان از کاهش برخی محدودیت ها از امروز (چهارشنبه) در کشورش خبر داد.

تمدید محدودیت‌ها در شرق اتریش و پایتخت

با توجه به موارد بالای مبتلایان به کرونا در شرق اتریش "سباستین کورتس"، صدر اعظم این کشور قرنطینه سخت در این منطقه را تمدید کرد. وی از تمدید قرنطینه سخت در این منطقه تا 18 آوریل خبر داد.

افزایش چشمگیر بستری شدگان در اورژانس‌های فرانسه

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه با 5626 مورد به بالاترین حد در سال جاری میلادی رسیده است. وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده که در عرض 24 ساعت تعداد این بیماران 193 مورد افزایش داشته است.

اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت‌ها مقابل پارلمان ایتالیا

در اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در مقابل پارلمان ایتالیا در رم درگیری‌های بین پلیس و معترضان رخ داده و برخی تلاش کردند تا به ساختمان پارلمان حمله‌ور شوند.

بر اساس اطلاعات رسانه های ایتالیایی حداقل یک نیروی پلیس در این درگیری ها مجروح شد. چندین معترض هم دستگیر شدند.

در بین معترضان کارکنان رستوران ها، مغازه ها و استادیوم های ورزشی دیده می شدند که علیه محدودیت های اعمال شده برای مشاغل خود اعتراض داشتند.

تعدادی از معترضان تلاش کردند موانع موجود در مقابل جایگاه نمایندگان را بشکنند. برخی معترضان مواد آتش زا پرتاب کردند. بسیاری از معترضان از ماسک استفاده نمی کردند.

یک مرد هم مقداری شاخ و خز روی سر خود گذاشته بود تا به این ترتیب حمله خشونت آمیز به کنگره آمریکا در ژانویه سال 2021 را یادآوری کند.

دادستانی رم چند روز پیش هم اعلام کرد چهار نفر را به دلیل تهدید روبرتو اسپرانتزا، وزیر بهداشت ایتالیا به مرگ بازداشت کرده است.

یک مقام بهداشتی اروپا ارتباط بین تزریق واکسن آسترازنکا و لخته شدن خون را تایید کرد

مارکو کاوالری، مسئول سیاست‌گذاری واکسیناسیون در آژانس دارویی اروپا (EMA) ارتباط بین تزریق واکسن کرونای آسترازنکا و لخته شدن خون در عروق برخی واکسینه‌شدگان را تأیید کرد.

او در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی "ایل مساجرو" گفت: «به عقیده من، ما اکنون می‌توانیم بگوییم، روشن است که ارتباطی میان این موارد و تزریق این واکسن وجود دارد.»

او در عین حال، در این گفت‌وگو که سه‌شنبه 6 آوریل در این روزنامه منتشر شده افزود: «با این همه ما هنوز نمی‌دانیم که این واکنش به چه دلیلی ایجاد می‌شود.»

او افزود که کارشناسان آژانس دارویی اروپا سعی دارند مشخص کنند که این واکسن چگونه منجر به خون‌لختگی می‌شود. کاوالری یادآور شد که این عارضه بیش‌تر در افراد جوان دیده شده است.

با آغاز واکسیناسیون عمومی با واکسن شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا (واکسن آکسفورد) در اروپا ده‌ها مورد لخته شدن خون به‌ویژه در عروق مغزی گزارش شد که اگرچه نسبت به کل واکسینه‌شدگان بالا نبود اما به دلیل خطرآفرینی آن به توقف واکسیناسیون در برخی کشورها انجامید.

بعد از این که آژانس دارویی اروپا در اواسط مارس اعلام کرد، این واکسن "مؤثر و ایمن" است واکسیناسیون با آسترازنکا از سر گرفته شد. با این همه بروز مواردی جدید از لخته شدن خون به تصمیم‌های تازه و ایجاد محدودیت‌های سنی در استفاده از آن انجامید. برای نمونه در آلمان استفاده از واکسن آسترازنکا برای افراد بالای 60 سال مجاز شده است.

در بریتانیا که خود به واسطه دانشگاه آکسفورد در توسعه این واکسن نقش داشته بعد از واکسینه کردن بیش از 18 میلیون نفر با این واکسن 30 مورد لختگی خون گزارش شد که در هفت مورد به مرگ انجامید.

اتریش برخورد ژئوپلیتیکی با واکسن روسی را رد کرد

صدراعظم اتریش با انتقاد از دخالت مسائل ژئوپلیتیکی در واکسیناسیون و سلامت شهروندان اتحادیه اروپا، گفت: ثبت ملی واکسن "اسپوتنیک-وی" در این کشور، به زمان تأخیر در تأیید این واکسن روسی توسط آژانس دارویی اروپا بستگی دارد.

اعلام کرد که در روند ثبت واکسن روسی "اسپوتنیک-وی" توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) نباید مسائل ژئوپلیتیکی مطرح باشد.

وی با یادآوری اینکه زمان ثبت ملی واکسن اسپوتنیک روسیه در اتریش بستگی به زمان به درازا کشیده شدن ثبت این دارو در اتحادیه اروپا دارد، تأکید کرد که به تإخیر انداختن این روند در اروپا به دلایل ژئوپلیتیکی بوده و پایه و اساس علمی ندارد.

صدراعظم اتریش یادآور شد، در رابطه با واکسیناسیون و سلامتی شهروندان اروپایی نباید مسائل ژئوپلیتیکی دخیل باشند و تنها موثر بودن و ایمنی واکسن‌ها برای استفاده از آنها مورد توجه قرار بگیرد. وی افزود: «برای استفاده از یک واکسن دو راه وجود دارد: یا اینکه منتظر ثبت آن توسط موسسه دارایی اروپا باشیم یا اینکه بطور ملی دست به کار شده و آن را در داخل کشور ثبت کنیم.»

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها از زمان شیوع کرونا تا کنون در انگلیس 4,364,529 نفر به کرونا مبتلا شده و 126,882 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا کنون 4,841,308 نفر به کرونا مبتلا شده و 97,273 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا کنون 3,317,948 نفر به کرونا مبتلا شده و 75,911 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا کنون در ایتالیا 3,686,707 نفر به کرونا مبتلا شده و 111,747 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا کنون 2,912,636 نفر به کرونا مبتلا شده و 77,862 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها