هشدار درباره وقوع موج سوم کرونا در انگلیس

کد خبر: 1060095

جدیدترین اخبار اروپایی حاکی از آن است که شمار بیماران بستری شده در اورژانس‌های کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و ایتالیا به شدت افزایش پیدا کرده و فرانسه هم به عنون اولین کشور عضو این اتحادیه آمار مبتلایانش از مرز پنج میلیون نفر عبور کرد.

هشدار درباره وقوع موج سوم کرونا در انگلیس

خبرگزاری تسنیم: کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا جولان می دهد.

اعتراضات گسترده و خشونت بار ضد محدودیت ها در کشورهای مختلف اروپا

جدیدترین اخبار کرونا دراروپا حاکی از آن است که در یک تجمع اعتراضی علیه اقدامات و محدودیت های کرونایی در برلین پلیس روز شنبه یک نفر دستگیر شده و 41 مورد نقض قوانین و جرم از طرف معترضان ثبت شد. بسیاری از معترضان ماسک نداشتند و برخی هم قواعد کرونایی را نقض کردند.

در پایتخت رومانی تعداد زیادی از مخالفان اقدامات کرونایی دولت اعتراض کردند. معترضان در مقابل مقر ریاست جمهوری خواستار برگزلری انتخابات زودهنگام شدند. از اواخر دسامبر در این کشور اروپایی یک قرنطینه سراسری و منع ترددهای شبانه برای مهار کرونا حاکم است.

در این کشور با حدود 19 میلیون سکنه از اوایل بحران کرونا 24867 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.ب عد از افزایش چشمگیر موارد ابتلا در ماه مارس در رومانی شمار مبتلایان در حال حاضر کمی رو به کاهش است. البته بخش های اورژانس این کشور همچنان تحت فشار بالایی قرار دارد و به اندازه کافی جا برای بستری بیماران جدید وجود ندارد. کمپین واکسیناسیون در این کشور هم به کندی پیش می رود و تا به حال حدود 11.7 درصد ساکنان این کشور اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

روز گذشته درهلسینکی، پایتخت فنلاند هم حدود 300 معترض بدون اطلاع قبلی به خیابان ها آمدند و علیه اقدامات کرونایی دولت اعتراض کردند. پلیس حدود 20 معترض را در جریان این اعتراضات دستگیر کرد چرا که از درخواست های نیروها پیروی نمی کردند. پلیس از معترضان خواست فورا به این تجمع پایان دهند. جریمه نقض قواعد هم در انتظار برخی از اعتراض کنندگان است.

در اتریش هم اعتراضات گسترده ای علیه محدودیت های کرونایی برگزار شد و در وین، پایتخت این کشور حدود 3 هزار نفر به خیابان ها آمدند و علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. در بین معترضان برخی نمایندگان حزب افراطی این کشور هم حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی که پلیس قبلا آن را ممنوع اعلام کرده بود در نزدیکی ایستگاه اصلی قطار وین جمع شدند و بعد از درگیری با پلیس حدود 14 معترض دستگیر شدند.

سازمان دهندگان این تجمع اعتراضی با توجه به آفتابی بودن و مطبوع بودن هوا از شهروندان خواسته بودند با کودکان برای شرکت در این تجمع اعتراضی بیایند و از هوای تازه لذت ببرند. در این تجمع اعتراضی برخی اعضای گروه های راست افراطی هم شرکت کردند.

پلیس بعد از اینکه برخی معترضان می خواستند حصارهای ایجاد شده را بشکنند و به سمت نیروهای پلیس بطری پرتاب می کردند از اسپری فلفل استفاده کردند.

برخی معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "راه دیکتاتوری کوتاه است."

در پایتخت لهستان هم اعتراضاتی علیه محدودیت های کرونایی برگزار شد که در جریان اعتراضات 6 نفر دستگیر شدند. به گفته پلیس معترضان نارنجک دودی به سمت نیروها پرتاب می کردند.

هشدار پزشکان آلمانی درباره تاثیرات قرنطینه بر کودکان

پزشکان عمومی آلمان هم در نامه ای به شدت به تاثیرات قرنطینه بر کودکان انتقاد وارد کردند. در این نوشته آمده است که کودکان نسبت به سایر گروه های سنی به شدت از این بیماری رنج برده و بیشترین آسیب را در دوران قرنطینه می بینند.

بیش از 17 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 17855 مورد ابتلای جدید به کرونا خبر داده که به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در یک هفته اخیر به 129.2 درصد افزایش پیدا می کند. 104 نفر هم در 24 ساعت اخیر در آلمان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

بیش از 15 درصد شهروندان آلمانی اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کردند

در آلمان بیش از 15 درصد شهروندان که شامل 12.7 میلیون نفر هستند اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان اعلام کرده است. 5.9 درصد شهروندان هم دومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

نیروهای امنیتی آمریکا سربازان ارتش آلمان در آمریکا را واکسینه می کنند. این در حالی است که نیروهای ارتش آلمان در داخل کشورشان هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

افزایش بستری ها در اورژانس های آلمان

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت ویژه آلمان همچنان افزایش پیدا می کند. آمارهای رسمی نشان می دهد که در روز یکشنبه 4566 بیمار در این بخش بستری بودند که از 12 ماه مارس بدون توقف در حال افزایش است و البته هنوز به بالاترین حد در موج دوم کرونا که 5745 نفر بود نرسیده است. پزشکان مراقبت های ویژه هشدار دادند که تداوم افزایش این روند احتمال دارد.

یک مقام مسئول در این بخش از کاهش پرسنل این بخش ها خبر داده و گفت: حتی اگر یک قرنطینه سخت هم اعمال شود آمارها همچنان برای مدت 10 تا 14 روز ادامه پیدا می کند.

اعمال قرنطینه سخت در دستور کار دولت آلمان

خبرگزاری آلمان هم خبر داده است که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان خواستار اعمال یک قرنطینه سخت برای مهار موج سوم کرونا شده و در عین حال گفته است که این پل محدودیت ها باید در حد ممکن کوتاه باشد.

هشدار درباره وقوع موج سوم کرونا در انگلیس

انگلیس هم از روز دوشنبه برای اولین بار از اوایل ژانویه می خواهد محدودیت ها دراین کشور را شدیدا کاهش دهد. البته کارشناسان درباره وقوع موج سوم کرونا هشدار داده اند، چرا که به زعم آن ها همچنان کانون های فعالیت ویروس در برخی مناطق فعال است.

به گزارش رسانه های انگلیسی کارشناسان بهداشتی در این کشور نقطه زمانی انتخاب شده برای کاهش گسترده محدودیت ها را زود می دانند.

بر اساس آمارهای رسمی نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در انگلیس به 30 نفر کاهش پیدا کرده است.

مرگ یک ناقض قواعد کرونایی در بلژیک از ترس پلیس

در بلژیک یکی از شرکت کنندگان در یک پارتی نقض کننده قواعد کرونایی از ترس پلیس جان داد. بر اساس اطلاعات دادستانی محلی وقتی که پلیس برای منحل کردن این پارتی حضور پیدا کرد یک جوان 21 ساله از پنجره بالا رفته و در سقوطی مرگبار جان داد. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

در ایالت نیدرزاکسن آلمان هم مخالفان محدودیت های کرونایی با اتومبیل های خود به خیابان ها آمده و اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس برخی نقض قواعد کرونایی از طرف معترضان وجود داشت.

افزایش چشمگیر شمار بستری ها در اورژانس های فرانسه و ایتالیا

در حالی که شیوع ویروس کرونا در فرانسه تشدید شده است، آمارهای رسمی نشان می دهد تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های این کشور با افزایش چشمگیری روبرو شده و تلفات ناشی از ابتلا به این ویروس مرگبار نیز همچنان رو به افزایش است.

بر اساس این گزارش، آمارهای رسمی حاکی است تاکنون بیش از 5769 بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های فرانسه بستری شده‌اند، این رقم در روز جمعه به 5757 نفر رسیده بود.

تعداد بیماران کرونایی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های ایتالیا بستری شده اند نیز به 2765 نفر افزایش پیدا کرده است. وزارت بهداشت ایتالیا افزود: 186 بیمار کرونایی دیگر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده‌اند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت +43,284 نفر به کرونا مبتلا شده و +207 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,589 نفر به کرونا مبتلا شده و 40 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 17,567 نفر به کرونا مبتلا شده و 344 نفر در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

.به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,023,785 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده و 98,602 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 4,368,045 نفر به کرونا مبتلا شده و 127,080 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,754,077

نفر به کرونا مبتلا شده و 113,923 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,347,512 نفر به کرونا مبتلا شده و 76328 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم تا به حال 2,992,803 نفر به کرونا مبتلا شده و 78,858 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها