اخبار کرونا در اروپا

کد خبر: 1060306

همزمان با درخواست صدر اعظم آلمان برای اقدام مشترک جهانی علیه کرونا، شمار مبتلایان به این پاندمی در این کشور هم از مرز ۳ میلیون نفر عبور کرد.

اخبار کرونا در اروپا

خبرگزاری تسنیم: با وجود اعمال محدودیت های شدید و پیشبرد سریع روند واکسیناسیون اما بحران کرونا همچنان مسئله ای حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده است.

عبور آمار مبتلایان در آلمان از مرز 3 میلیون نفر

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از 13245 ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب میزان ابتلا در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 136.4 نفر رسیده و آمارمبتلایان در این کشور هم از مرز 3 میلیون نفر عبور کرد. 99 نفر هم در عرض 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تسریع روند واکسیناسیون در دستور کار دولت دانمارک

در دانمارک قرار است از امروز ( دوشنبه) سرعت واکسیناسیون به شدت افزایش یابد و در این روز ( دوشنبه) تصمیم گرفته شده میزان واکسیناسیون رکورد بالای جدیدی را ثبت کند. این هدف مد نظر دولت دانمارک است که تا 100 هزار واکسن کرونا را در یک روز تزریق کند.

دانمارک حدود 5.8 میلیون نفر جمعیت دارد و تا به حال 870 هزار نفر در این کشور اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. حدود 445 هزار نفر هم دومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. دانمارک تزریق واکسن آسترازنکا را به دلیل مشاهده برخی موارد لختگی خون در عروق از اواسط ماه مارس متوقف کرده و تا به حال این محدودیت را لغو نکرده است.

فرانسه هم واکسیناسیون افراد بالای 55 سال را در دستور کار قرار داده است.

کاهش شدید محدودیت های کرونایی در انگلیس

در انگلیس هم از امروز ( دوشنبه) دومین مرحله کاهش محدودیت های کرونایی اجرایی می شود. انگلیس با بیش از 127 هزار قربانی کرونایی بیشترین مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا در اروپا را دارد. البته روند سریع واکسیناسیون اوضاع در این کشور را بهتر کرده است.

از حدود 66 میلیون سکنه در این کشور تا به حال بیش از 32 میلیون نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده و 7.47 میلیون نفر دیگر دوز دوم واکسیناسیون را دریافت کرده اند.

در چارچوب یک تصمیم چهار مرحله ای قرار است در انگلیس تا اواخر ژوئن همه محدودیت های کرونایی برداشته شود.

هشدار درباره موج ورشکستگی ها در بین خرده فروشان در آلمان

انجمن خرده فروشان آلمان HDE هم درباره موج ورشکستگی شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند هشدار داده است. در یک نظرسنجی که از بین بیش از هزار شرکت فعال در این زمینه انجام شده است 45 درصد اظهار داشتند که موجودیت خود را در معرض خطر می بینند.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در دانمارک

صدها نفر روز گذشته در پایتخت دانمارک به محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس حدود 800 نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

تاکید مقام آلمانی بر لزوم اعمال قرنطینه سخت

آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان هم از ایالت هایی که رهبری آن ها را حزب سوسیال دموکرات بر عهده دارد درخواست کرده که سریعا راهی برای تصویب قانون جدید حمایت در برابر پاندمی ها برای اعمال قواعد واحد ضد کرونایی در سراسر این کشور فراهم آورند. وی با نگاهی به بحث های طولانی در این زمینه گفته است: ما زمان نداریم.

وی با اشاره به شمار روزافزون بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه مجددا بر درخواست خود برای اعمال قرنطینه سخت در سراسر آلمان که مورد حمایت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم است تاکید کرد.

مرکل: موج سوم کرونا احتمالا سخت ترین موج است

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان می خواهد برای مهار موج سوم کرونا به ویژه روی تست گیری ها و واکسیناسیون تاکید کند. وی امروز ( دوشنبه) تاکید کرد : ما باید بگوییم که این موج سوم کرونا شاید برای ما سخت ترین موج باشد. شمار مبتلایان در حال حاضر بیش از حد زیاد است و بستری ها در بخش های مراقبت های ویژه در حال افزایش است.

وی افزود: برای شکستن این موج مهم ترین سلاحی که ما در حال حاضر داریم واکسیناسیون است و تست گیری ها به ما کمک می کند تا پلی بسازیم که واکسیناسیون تاثیر خود را نشان دهد.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش گفت: تحولات اقتصادی آینده به این مسئله ارتباط دارد که ما در چه وسعت و سرعتی بتوانیم این بحران را تحت کنترل درآوریم.

درخواست آلمان برای اقدام مشترک جهانی علیه کرونا

وی خواستار یک اقدام مشترک جهانی برای مبارزه با این پاندمی شده و گفت: از آنجا که حتی واکسیناسیون سریع جمعیت ما تضمینی برای گسترش جهانی انواع جهش یافته این ویروس که واکسن های ما دیگر علیه آن ها موثر نباشند نیست؛ بنابراین دسترسی کشورهای فقیر به واکسن هم از اهمیت جهانی برخوردار است.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم خواستار همبستگی بیشتر با نسل جوان شده و از آن ها خواست با وجود شرایط سخت ایجاد شده فعلی شجاع باشند.

وی با اشاره به اینکه این نسل در معرض آزمونی واقعی و جدی قرار دارد گفت: بعد از این پاندمی دیگر همه قطعیت هایی که ما سال ها با آن ها زندگی کرده ایم وجود ندارد و ما وارد فضایی نامشخص می شویم. وی با اشاره به اینکه "ما نمی دانیم جامعه در آن زمان چگونه خواهد بود" در عین حال گفت: ولی ما یک چیز را می دانیم که اگر نسلی برای این آینده نامعلوم خود را آماده کند آن نسل شما هستید.

وی با اشاره به اینکه در دوران پاندمی نسل جوان همبستگی زیادی با پیرها و افراد در معرض خطر نشان دادند گفت: حالا نوبت ما است که با آن ها همبستگی خود را نشان دهیم.

اروپا واکسیناسیون با جانسون اند جانسون را آغاز می کند

واکسیناسیون با واکسن جانسون اند جانسون در اتحادیه اروپا هم آغاز می شود. کمیسیون اروپایی اعلام کرد که این شرکت تولید کننده واکسن از روز دوشنبه تحویل این واکسن به اتحادیه اروپا را آغاز می کند. کمیسیون اروپایی انتظار دارد که تا اواخر ژوئن تا 55 میلیون دوز از این واکسن به اروپا ارسال شود.

کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان اتریشی به دولت ائتلافی

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اعتماد شهروندان به دولت اتریش به شدت کاهش پیدا کرده و اکثر شهروندان فروپاشی دولت ائتلافی قبل از پایان این دوره قانونگذاری در سال 2024 را پیش بینی می‌کنند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی در اتریش که به سفارش ATV انجام شده است نشان می دهد اکثر شهروندان اتریشی بر این عقیده‌اند که دولت ائتلافی این کشور قبل از پایان این دوره قانونگذاری دچار فروپاشی می شود.

این نظرسنجی که از بین 800 نفر از شهروندان واجد شرایط این کشور انجام شده است نشان می دهد که 52 درصد شهروندان براین عقیده اند که دولت ائتلافی تا پایان این دوره یعنی سال 2024 پا برجا نخواهد ماند و قبل از آن دچار فروپاشی خواهد شد. تنها 40 درصد اعتقاد داشتند که این ائتلاف قطعا تا پایان این دوره باقی خواهد ماند.

نتایج این بررسی نشان می دهد که هم در بین انتخاب کنندگان احزاب اپوزیسیون و هم در بین انتخاب کنندگان حزب سبز از دولت ائتلافی اعتماد به دولت کاهش پیدا کرده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که البته از هر 4 انتخاب کننده حزب دولتی خلق اتریش یک نفر اعتقاد دارد که دولت می تواند بر این شرایط دشوار غلبه کند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش چهار درصد از اعتماد خود در بین شهروندان را از دست داده است و در جایگاه چهارم محبوبترین سیاستمداران در این کشور قرار گرفته است.

الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش در جایگاه اول قرار گرفته است.

همچنین میزان محبوبیت رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش از حزب سبز هم به شدت کاهش پیدا کرده و وی که زمانی به عنوان محبوبترین عضو دولت محسوب می شد و در ماه نوامبر از 24 درصد اعتماد مردم برخوردار بود در ماه مارس 2021 به 2 درصد سقوط کرده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت  34895 نفر به کرونا مبتلا شده و 176 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1730نفر به کرونا مبتلا شده و 7 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 15746نفر به کرونا مبتلا شده و 331 نفر در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5058680نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده و 98750نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تاکنون 4369775نفر به کرونا مبتلا شده و 127087نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3769814 نفر به کرونا مبتلا شده و 114254نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3347512نفر به کرونا مبتلا شده و 76328 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3009541نفر به کرونا مبتلا شده و 78964نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها