رقبای انتخاباتی بشار اسد مشخص شدند

کد خبر: 1064133

رئیس دادگاه عالی قانون اساسی سوریه از تایید صلاحیت بشار اسد، عبدالله سلوم عبدالله و محمود مرعی برای انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۲۶ ماه جاری برگزار شود، خبر داد.

رقبای انتخاباتی بشار اسد مشخص شدند

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، دادگاه عالی قانون اساسی سوریه اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در 26 ماه می جاری برگزار شود را اعلام کرد.

«محمد جهاد اللحام» رئیس دادگاه عالی قانون اساسی سوریه اعلام کرد که این دادگاه با نامزدی آقایان «عبدالله سلوم عبدالله»، «بشارحافظ الاسد» و «محمود احمد مرعی» برای انتخابات ریاست جمهوری موافقت کرده است و دیگر درخواست های نامزدی را به علت نداشتن شروط لازم طبق قانون اساسی، رد کرده است.

وی افزود: کسانی که صلاحیت آنها تایید نشده است، ظرف سه روز از سه شنبه چهارم ماه مه اعتراض خود را اعلام کنند.

روز پنجشنبه گذشته دادگاه عالی قانون اساسی سوریه صندوق تاییدیه‌های شامل نام‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تایید شده توسط اعضای پارلمان سوریه را از پارلمان سوریه دریافت کرده است.

«محمد جهاد اللحام» رئیس دادگاه عالی قانون اساسی سوریه روز پنجشنبه اعلام کرده بود: دادگاه عالی قانون اساسی سوریه تمام تقاضاهای نامزدی را ظرف مدت 5 روز بررسی و سپس اسامی احراز صلاحیت شده را اعلام خواهد کرد.

براساس قانون اساسی سوریه، نامزدها باید 35 رأی مثبت نمایندگان پارلمان این کشور را بدست آورند تا مجاز به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور باشند.

روند ثبت نام از نامزدها از 19 آوریل شروع شد و 28 آوریل تمام شد. پارلمان سوریه از بیستم ماه آوریل گذشته تأیید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده بود.

روند اعطای تایید‌های کتبی در یک اتاق خاص در داخل ساختمان پارلمان سوریه با حضور «حموده صباغ» رئیس پارلمان انجام شد.

این اتاق جایی است که هر نماینده ابتدا اسم خود را ثبت می‌کند و یک برگه تایید خالی ممهور به مهر مجلس و امضای رئیس پارلمان دریافت می‌کند و وارد یک اتاق مخفی می‌شود.

این نماینده برای پر کردن اطلاعات برگه تاییدیه به اتاق مخفی می‌رود تا نام نامزدی که می‌خواهد آنرا تایید کند را بنویسد.

سپس این نماینده آنرا در پاکت مخصوص قرار می‌دهد و آنرا با برچسب لیزی مهرو موم کرده و در صندوق تاییدیه‌ها که در روبروی رئیس پارلمان سوریه است، می‌اندازد.

51 نفر در این دوره از رقابت‌ها نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بودند.

انتخابات در 26 ماه می (5خرداد) برگزار خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها