واکنش آمریکا به هدف قرار گرفتن تل‌آویو با موشک‌های مقاومت

کد خبر: 1065796

وزارت خارجه آمریکا به هدف قرار گرفتن تل‌آویو با موشک‌های مقاومت واکنش نشان داد.

واکنش آمریکا به هدف قرار گرفتن تل‌آویو با موشک‌های مقاومت

 خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا بعد از هدف قرار گرفتن تل‌آویو با موشک‌های مقاومت بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت خارجه آمریکا گفته است: «ما از حق اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم همان‌طور که فلسطینی‌ها حق دارند در ایمنی زندگی کنند.»

این نهاد آمریکایی همچنین تأکید کرد در سیاست واشنگتن مبنی بر اینکه کرانه باختری تحت اشغال درآمده و وضعیت نهایی بیت‌المقدس نامشخص است تغییری ایجاد نشده است. 

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه گفته که حماس را کماکان «گروه تروریستی» می‌داند.

ساعاتی قبل‌تر شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های مسکونی، با ۱۳۰ راکت به تل‌آویو و شهرک‌های اطراف آن حمله کرده است.

مسجد الاقصی و مناطق پیرامون آن در بیت المقدس، طی روزهای اخیر صحنه حملات شدید نظامیان صهیونیست در راستای نقشه‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بود که در نتیجه مقاومت ساکنان قدس، چند صد تن از اهالی قدس اشغالی مجروح شدند.

وزارت خارجه آمریکا شب گذشته (دوشنبه شب) هم به جای محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی از حملات راکتی به قدس اشغالی ابراز نگرانی کرده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها