انتقاد سندرز از سیاست های دوگانه واشنگتن

کد خبر: 1076229

سناتور دموکرات آمریکا که از منتقدین سیاست های واشنگتن در قبال فلسطینیان است؛ خواستار اتخاذ رویکردی یکدست در قبال آنها و رژیم صهیونیستی شد.

انتقاد سندرز از سیاست های دوگانه واشنگتن

 به نقل از جروزالیم پست، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» آمریکا که یکی از منتقدین جدی سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان است، در واکنش به روی کار آمدن کابینه جدید اسرائیل گفت که انتظار دارد «آمریکا با همکاری دیگر کشورها سعی کند (مواضع) اسرائیلی ها و فلسطینی ها را به یکدیگر نزدیک کند تا شاهد اندکی صلح در این منطقه باشیم».

سندرز ادامه داد: «نظر من در رابطه با سیاست های آمریکا در خاورمیانه، اسرائیل و فلسطینیان این است که ما نیاز به یک رویکرد و سیاست یکدست داریم. اینطور نمی شود که (این سیاست) به طور صد در صد منافع اسرائیل را در نظر بگیرد چرا که ما باید مسائل غزه را نیز درک کنیم. مثلا ۶۰ درصد جوانان در غزه بیکارند. وضعیت آنجا همین طوری هم وحشتناک بود که جنگ اخیر آن را بدتر نیز کرد».

به گزارش مهر، از فعالیت های اخیر سندرز که خود نیز یهودی است؛ می توان به ارائه قطعنامه ای به سنا جهت بلوکه کردن فروش سلاح به رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

وی پیشتر نیز در توئیتی نوشته بود ایالات متحده باید به شدت علیه خشونت‌هایی که توسط افراط ‌گرایان مورد حمایت اسرائیل در قدس (اشغالی) و کرانه باختری روی می دهد، موضع گیری کند و روشن کند که اخراج خانواده‌های فلسطینی نباید ادامه داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها