حضور مبهم سوریه در نشست بغداد

کد خبر: 1087934

حضور سوریه در نشست کشورهای همسایه عراق که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود هنوز مبهم است و اخبار متناقضی در این زمینه منتشر می شود.

حضور مبهم سوریه در نشست بغداد

 در حالی که شبکه المیادین به نقل از منابع سوریه‌ای از سفر فالح فیاض رئیس سازمان حشد شعبی به دمشق و ابلاغ دعوت رسمی نخست وزیر عراق از بشار اسد برای حضور در نشست منطقه‌ای در بغداد خبر داده بود، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد دعوتی از بشار اسد صورت نگرفته است.

دربیانیه این وزارتخانه آمده که در پی انتشار اخباری از این نوع، دولت عراق تأکید می‌کند که چنین دعوتی در کار نیست و هرگونه دعوت رسمی با نامه رسمی نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود و هیچ طرفی حق ندارد به نام دولت عراق از هیچ مقامی دعوت به عمل آورد.

از سوی دیگر ریاست جمهوری سوریه درباره دیدار بشار اسد با فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است، الفیاض پیام مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق درباره کنفرانس کشورهای منطقه که اواخر ماه جاری در بغداد برگزار خواهد شد را به اسد انتقال داد و بر اهمیت هماهنگی سوریه و عراق درخصوص این کنفرانس و موضوعات مندرج در دستور کار آن تاکید کرد.

در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به دعوت از سوریه برای مشارکت در این کنفرانس نشده است.

در پایان بیانیه ریاست جمهوری سوریه آمده است که اسد و الفیاض در این دیدار درباره اقدامات اتخاذ شده برای تقویت همکاری مشترک در همه زمینه‌ها به ویژه مبارزه با تروریسم و کنترل امنیت مرزها گفت‌وگو کردند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها